1.062.600

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szövegértő feladatlapok szépirodalmi szövegekkel az általános iskola 4. évfolyama számára

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Nyíregyháza
Kiadó: OKTESZT Kiadó
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Szövegértés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Anyanyelvi tárgyunk tanításának egyik fontos részterülete a szövegértő olvasás fejlesztése. Egy szöveg megértéséhez mindig szükséges a kisebb egységek - a szavak, a mondatok, a mondattömbök, a... Tovább

Előszó

Anyanyelvi tárgyunk tanításának egyik fontos részterülete a szövegértő olvasás fejlesztése. Egy szöveg megértéséhez mindig szükséges a kisebb egységek - a szavak, a mondatok, a mondattömbök, a bekezdések - megértése. A megértésnek különböző minőségi fokozatai vannak, az olvasottak szó szerinti megértése, az olvasmány értelmező (interpretáló) megértése, a bíráló (kritikai) olvasás és az alkotó (kreatív) olvasás. Alsó tagozatban az első két szint áll a fejlesztés középpontjában, ezért az összeállított feladatok nagy része ezekhez kapcsolódik (kérdésekre adott válaszok, szavak, kifejezések magyarázata, események időrendbe állítása, mondat-kiegészítés, a szöveg egyes részeinek elkülönítése, ok-okozati viszonyok felfedezése). A szövegek írói üzenetének, többletjelentésének megfogalmazására alkalmazására alkalmasak a szólások és a közmondások kiválasztását célzó feladatok. A bíráló (kritikai) olvasást fejlesztik az olvasott szövet értékelésére, a véleményformálásra vonatkozó kérdések és az igaz-hamis állításokat tartalmazó feladatok. Az alkotó (kreatív) olvasás fejlesztését szolgálják a rajzolásos gyakorlatok és a fantáziát igénylő kérdések. A címadás gyakorlása, a vázlatpontok kiegészítése, illetve a vázlatpontok önálló megírása már az anyanyelvi nevelés egy másik részterületét - a fogalmazástanítást - alapozza meg.
A munkafüzetben lévő változatos témájú, érdekes és motiváló szépirodalmi szövegek feldolgoztatásával sikerélményhez juthatnak a gyengébben, pontatlanul olvasó tanulók, de élményt, kihívást jelenthet a már jól olvasóknak is. Vissza

Tartalom

Pauschitz Péter-Becker Péter: Százszorszép kiráykisasszony és a három kismackó3
B. Mecseki Hédi: Amilyen a fizetség, olyan a kiszolgálás6
Eszes Katalin: Mókuskáék jutalma9
Hárs László: Miért őszül meg az ember?13
A kisbojtár (Nyírbátori népmonda alapján)15
Zelk Zoltán: A szekrény álma17
Miért nincs kérge a japán cipőnek? (Kucserjavanko meséje)19
A macska mint szakács (Német népmese, átdolgozta Rónay György)22
A nagyravágyó ló (Ausopus meséje, átdolgozta Rónay György)25
Karinthy Frigyes: Betyár28
Méhes György: Az ikrek pártfogoltja32
Tokaj ostroma (Christoph Wagner és Szamosközy István nyomán)35
Méhes György: Egy kosár piros alma38
Borsi Darázs József: Két fürt szőlő40
Fekete István: Nyár43
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem