kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 218 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-0428-9 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér illusztrációkkal. |
Előszó | 5 |
A téma kutatásával kapcsolatos kérdések | 7 |
Témaválasztás | 7 |
Hipotézis | 9 |
Célkitűzések, módszer | 10 |
Iskolák, gyermekek, munkatársak | 11 |
A kutatások mai helyzete és eredményei | 13 |
Szöveg és kép a 4. osztályos olvasókönyvben | 19 |
Kutatásmetodikai kérdések | 19 |
A kísérleti tapasztalatok elemzése és értékelése | 22 |
Dózsa György parasztháborúja | 22 |
Mindennapi kenyerünk | 32 |
Jön a víz! | 37 |
Csatadal | 45 |
Egervár ostroma | 52 |
A tapasztalatok összegezése | 62 |
A tankönyvi illusztrációk témái, összehasonlítva a tanulók rajzainak témáival | 63 |
Szöveg és kép az 5. osztályos olvasókönyben | 71 |
Kutatásmetodikai kérdések | 71 |
A kísérleti tapasztalatok elemezése és értékelése | 73 |
Családi kör | 73 |
A tenger | 86 |
A szegényház | 98 |
Nemecsek meghalt | 107 |
A tapasztalatok összegzése | 117 |
A tankönyvi illusztrációk témáinak összehasonlítása a tanulók rajzainak témáival | 118 |
Szöveg és kép a 8. osztályos olvasókönyvben | 127 |
Kutatásmetodikai kérdések | 127 |
A vers és a kép összehasonlítása | 129 |
Az azonosságok felismerése | 129 |
A különbségek felismerése | 132 |
Amit a tanuló jelentősnek ítél a képen | 134 |
Amit a tanuló jelentősnek ítél a versben | 138 |
A tapasztalotok összegzése | 144 |
Egy tankönyv illusztrációi a serdülők szemével | 147 |
Kutatásmetodiaki kérdések | 147 |
A képválasztás mennyiségi elemzése | 149 |
A képekhez való viszonyulás motivációja | 150 |
Pozitív képválasztások | 150 |
Negatív képválasztások | 156 |
A tapasztalatok összegzése | 160 |
Kísérlet különféle stílusirányzú illusztrációval | 163 |
Kutatásmetodikai kérdések | 163 |
Az adatok mennyiségi elemzése | 165 |
A képválasztás adatainak kvelaitatív elemzése | 174 |
A képválasztás motivációja | 177 |
Mese vagy történet íratása képről | 181 |
A képválasztások kísérlet tapasztalatainak összegzése | 182 |
Eredmények és pedagógiai következtetések | 185 |
Az illusztráció szerepe az olvasás és a tanulás folyamatában | 185 |
A szöveg és a kép kapcsolata pedagógiai-pszichológiai megvilágításban | 188 |
Szempontok a tankönyvek korszerű illusztrálásához | 195 |
A szakirodalom jegyzéke | 205 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.