1.062.818

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szolgáltatási menedzsment

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Szolgáltatási Menedzsment Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 388 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 25 cm x 18 cm
ISBN: 978-963-503-412-3
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal, fotókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Amikor a könyv megírását elhatároztuk, egy olyan hiánypótló munka elvégzését, elkészítését tűztük ki célként, amely a gazdasági kérdésekkel foglalkozó szakemberek, az azok iránt érdeklődők széles... Tovább

Előszó

Amikor a könyv megírását elhatároztuk, egy olyan hiánypótló munka elvégzését, elkészítését tűztük ki célként, amely a gazdasági kérdésekkel foglalkozó szakemberek, az azok iránt érdeklődők széles köre által hasznosítható, valamint tananyagként hozzájárulhat a felsőfokú közgazdászképzés korszerű követelményeknek való megfeleléséhez. Azt a hiányt, ami abból a tényből következik, hogy Magyarországon az elmúlt évtizedekben nem jelent meg publikáció, amely a szolgáltatásokkal átfogóan és ugyanakkor kellő közgazdasági megalapozottsággal és mélységben foglalkozott, nem lehet egy könyvvel, egy lépésben megszüntetni. Munkánk során ezért szelektálunk és súlyoznunk kellett. Több lehetséges variáció, különböző alternatívák mérlegelése után jutottunk arra a döntésre, amely az olvasó kezébe kerülő könyvben szereplő megoldáshoz vezetett.
A könyvben a tercier szektor piacgazdasági viszonyoknak megfelelő átfogó áttekintése, összefoglalása mellett olyan, napjainkban aktuális, Magyarországon gyakorlatilag új általános témákkal is foglalkozunk, mint a verseny, a verseny- és piacszabályozás, vagy a jórészt még hiányzó fogyasztói érdekvédelem. A tercier szektoron belüli szolgáltatási területek közül azokkal foglalkozunk elsősorban, amelyek a piacgazdasági viszonyokra történő áttérés következtében az előző időszakhoz képest lényegesen növekvő szereppel bírnak, Magyarországon újként jelennek meg, vagy a gazdaság egész fejlődése szempontjából a piaci szférában meghatározóak lehetnek. A nonprofit szektorral, az alapvetően nem piaci szolgáltatási területekkel való részletesebb foglalkozást egy következő munkában tervezzük. Jelen könyvünket ajánljuk mindazoknak, akik a szolgáltatások valamely területén, vagy más nemzetgazdasági ágakban vezetőként dolgoznak, vállalkozóként működnek, illetve azoknak, akik a hazai történelmi léptékű változások időszakában szeretnének jobban eligazodni a gazdasági viszonyokban, a piacgazdasági folyamatokban.
Köszönetet mondunk mindenkinek, aki a munkánkhoz valamilyen módon szakmai segítséget, tanácsot adott. Külön meg kell köszönnünk azoknak a cégeknek - így a Bakonyvidéke Takarékszövetkezet, Creditreform-Interinfo Kft., DKG-EAST Kft., Fővárosi Gázművek Rt., Fővárosi Vízművek Rt., Magyar Hitel Bank Rt., Matáv Rt., McDonald's Magyarország Étteremhálózat Kft., System Consulting Kft., Westel 900 GSM Mobil Távközlési Rt., Westel Rádiótelefon Kft. - támogatását, amelyek a Szolgáltatási Menedzsment Alapítványon keresztül, vagy közvetlenül a könyv megjelenéséhez szükséges technikai, anyagi feltételeket biztosították. Vissza

Fülszöveg

A fejlett országokban a szolgáltatások, a tercier szektor a XX. században olyan mértékben megnövekedett, hogy mind a foglalkoztatásban, mind a termelésben a nemzetgazdaságok domináns szektorává vált. Előreláthatóan a jelenlegi évezredben is a szolgáltatások, a szolgáltatásközpontú innovációk a világgazdasági fejlődés motorjai, meghatározói.
Magyarország gazdasági és társadalmi jövője, az Európai Unióban, valamint a globalizálódott világ munkamegosztásában való hatékony részvétele szempontjából kulcskérdés a hazai szolgáltatások színvonalának felzárkóztatása.
Könyvünk célja ennek elősegítése érdekében, hogy átfogó képet adjon a szolgáltatások azon sajátosságairól és fejlődési folyamatairól, amelyek jelenlegi szerepük kialakulását eredményezték. A szolgáltatások meghatározó jellemzői, típusai és azok következményei mellett foglalkozunk a gazdasági versennyel, a szolgáltatási piacokkal és a piaci szférában az új gazdasági viszonyok között kiemelt szerepet játszó szolgáltatási... Tovább

Fülszöveg

A fejlett országokban a szolgáltatások, a tercier szektor a XX. században olyan mértékben megnövekedett, hogy mind a foglalkoztatásban, mind a termelésben a nemzetgazdaságok domináns szektorává vált. Előreláthatóan a jelenlegi évezredben is a szolgáltatások, a szolgáltatásközpontú innovációk a világgazdasági fejlődés motorjai, meghatározói.
Magyarország gazdasági és társadalmi jövője, az Európai Unióban, valamint a globalizálódott világ munkamegosztásában való hatékony részvétele szempontjából kulcskérdés a hazai szolgáltatások színvonalának felzárkóztatása.
Könyvünk célja ennek elősegítése érdekében, hogy átfogó képet adjon a szolgáltatások azon sajátosságairól és fejlődési folyamatairól, amelyek jelenlegi szerepük kialakulását eredményezték. A szolgáltatások meghatározó jellemzői, típusai és azok következményei mellett foglalkozunk a gazdasági versennyel, a szolgáltatási piacokkal és a piaci szférában az új gazdasági viszonyok között kiemelt szerepet játszó szolgáltatási területekkel. Mindezek alapján a könyv az egyetemi és főiskolai hallgatók mellett a gyakorló szakemberek, vezetők figyelmébe is ajánlható. Vissza

Tartalom

ELŐSZÓ 9
I. fejezet
A SZOLGÁLTATÁSOK FORMÁI, CSOPORTJAI, SAJÁTOSSÁGAI 11
1. A szolgáltatások fogalma, értelmezése 11
2. A szolgáltatások csoportosításai 16
3. A szolgáltatások statisztikai meghatározása 21
4. A szolgáltatások főbb funkciói 25
5. A szolgáltatások sajátosságai, speciális jellemzői 27
II. fejezet
SZOLGÁLTATÁSI TRENDEK, FEJLŐDÉSI IRÁNYOK 35
1. A szolgáltatások fejlődését befolyásoló általános és sajátos tényezők 35
2. A szolgáltatások nemzetközi fejlődése, külgazdasági szerepe 39
3. A szolgáltatások magyarországi fejlődése, fejlesztési szakaszok 48
4. Globalizáció, az Európai Unió és a szolgáltatások 60
III. fejezet
A SZOLGÁLTATÁSOK ÉS A PIAC 77
1. A szolgáltatási piacok értelmezése 77
2. A szolgáltatások piaci koncentrációja, a koncentráció mértéke és a vállalati magatartás 85
3. A szolgáltatási piactipizálás sajátosságai, a szolgáltatások kvázi-piaca 92
4. Globális és lokális szolgáltatási monopolpiacok 96
5. A nem-piaci szolgáltatások jellemzői 101
6. Az üzleti és a hálózati szolgáltatások szabályozásának piaci hatásai 104
IV. fejezet
A VERSENY ÉS A SZOLGÁLTATÁSOK 117
1. A gazdasági verseny paradoxona 118
2. A gazdasági verseny területei, eszközei, sajátosságai a szolgáltató szektorban 122
3. A verseny és a környezetvédelem viszonya, kapcsolódási pontjai, kölcsönhatások 132
4. A versenyszabályozás fejlődése, versenyszabályozási modellek 150
5. Az Európai Unió versenypolitikája a szolgáltatások szemszögéből 158
6. A versenyszabályozás magyar gyakorlata 168
V. fejezet
FOGYASZTÓI ÉS SZAKMAI ÉRDEKVÉDELEM 183
1. A fogyasztói érdekvédelem rendszere, nemzetközi jellemzői 184
2. Az Európai Unió fogyasztóvédelmi politikája 193
3. A magyar fogyasztóvédelmi stratégia - intézményei, szervezetei 203
4. Vállalkozói, szakmai szervezetek 218
VI. fejezet
ÜZLETI SZOLGÁLTATÁSOK 227
1. Az üzleti szolgáltatások gazdasági növekedést fokozó hatása 227
2. Információszolgáltatások és formák 230
3. A tanácsadási szolgáltatások igénybevételének motivációi 235
4. Egyéb üzleti szolgáltatások 251
VII. fejezet
A FRANCHISE - VÁLLALKOZÁSI FORMÁK 259
1. A franchise tartalma, típusai 260
2. A franchise-rendszer felépítése, működtetése 264
3. A franchise nemzetközi fejlődése, jogi szabályozása 273
4. A franchise működése hazai viszonyok között 283
VIII. fejezet
SZOLGÁLTATÁSMARKETING 289
1. A szolgáltatásmarketing általános kérdései, szolgáltatásminőség-modell 290
2. A szolgáltatási marketingmix, a fogyasztó szereplehetőségei 301
3. Ökomarketing, ökomarketing-mix értelmezése 319
4. Szolgáltatási marketingstratégia 332
5. Marketingszolgáltatások 341
IX. fejezet
PUBLIC RELATIONS 347
1. A Public Relations jellemzői, célcsoportjai 348
2. A belső PR feladatai, eszközei 360
3. A külső PR feladatai, eszközei 364
FELHASZNÁLT IRODALOM 371
ÁBRÁK JEGYZÉKE 377
TÁBLÁZATOK JEGYZÉKE 379
FÜGGELÉK 381
1. sz. függelék: A fogyasztási szolgáltatások „aranykora" 383
2. sz. függelék: A fogyasztók alapvető jogai 387
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem