Kiadó: | Educatio |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 117 oldal |
Sorozatcím: | Társadalom és oktatás |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-404-176-0 |
Bevezetés | 7 |
Milyen a tanulók tudása? | 13 |
Mióta csökken a színvonal? | 15 |
Örök jelenség? | 22 |
Lehetséges magyarázatok | 31 |
A tudás és a színvonal fogalmának "szelekciós jellegű" értelmezése | 33 |
A túlterhelés | 34 |
Az eltömegesedés | 36 |
A szelekció logikája | 39 |
Ki "való" az iskolába? | 46 |
Mit kell tudniuk a tanulóknak? | 51 |
Centralizált társadalomirányítás - folyamatorientált oktatásirányítás | 55 |
Törekvés új társadalmi elit kialakítására | 60 |
Liberalizálódó értelmiségpolitika | 66 |
Az oktatáspolitika irányváltása | 70 |
Felzárkóztató iskola | 75 |
Törekvés az elsajátítandó tudás pontos meghatározására | 77 |
Törekvés a megszerzendő tudás relativizálására | 82 |
A felzárkóztatás sajátos szervezeti formáinak kialakítása | 88 |
Felzárkóztatás helyett színvonalemelés | 92 |
Összefoglalás | 98 |
Irodalom | 103 |