kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Magvető Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Vászon |
Oldalszám: | 628 oldal |
Sorozatcím: | Elvek és utak |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 19 cm x 13 cm |
ISBN: | |
Werner Hecht: Előszó | 7 |
Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre | 11 |
A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György) | |
Az úr címere a földszinten | 41 |
Több jó sportot! | 42 |
Taps Shaw-nak | 46 |
Kevesebb gipszet! | 51 |
Hogyan játsszunk manapság klasszikust? | 55 |
Előszó a Macbeth-hez | 57 |
Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről | 62 |
A rendezőasztal ura | 64 |
[A darabjaimnak való egyetlen néző] | 66 |
[Kölni rádióbeszélgetés] | 67 |
[Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya] | 74 |
Utolsó szakasz: Oidipusz | 76 |
Párbeszéd a színművészetről | 80 |
Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához | 84 |
A színművészet megítélésének mércéiről | 97 |
A dialektikus drámai művészet | 103 |
A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György) | |
Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben | 121 |
Szórakoztató színház vagy tanító színház? | 124 |
Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke | 135 |
A kísérleti színházról | 138 |
Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása | 158 |
Függelék | 166 |
[V-effektusok] | 178 |
A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György) | |
Egy ócska kalap | 187 |
[A színész művészete] | 190 |
Szereptanulmány | 193 |
A figura felépítése | 198 |
Útmutatások a színészeknek | 207 |
Párbeszéd egy epikus színésznőről | 210 |
Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással? | 214 |
Csoportok mozgatása | 217 |
Gyakorlatok színiiskolák számára | 218 |
Az atlétikai képzés | 220 |
Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin) | |
A zene felhasználása az epikus színházban | 223 |
A gesztikus zenéről | 234 |
A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése | 238 |
Mi célja van az állandó átépítésnek? | 247 |
[A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei] | 248 |
A hatáskvantumok sémája | 252 |
Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára | 253 |
A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály) | |
Párbeszédek a Sárgarézvásárból | 261 |
A Sárgarézvásár személyei | 261 |
Az első éjszaka | 252 |
Az első éjszaka töredékei | 275 |
A második éjszaka | 300 |
A második éjszaka történései | 304 |
A harmadik éjszaka | 331 |
A harmadik éjszaka töredékei | 331 |
A negyedik éjszaka | 349 |
A negyedik éjszaka töredékei | 355 |
Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz | 371 |
Utcai jelenet | 371 |
A fasizmus színpadiasságáról | 384 |
Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez | 393 |
Első pótlás | 393 |
Második pótlás | 393 |
Harmadik pótlás | 396 |
Negyedik pótlás | 397 |
Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi Istvá) | |
Kis Organon a színház számára | 403 |
Pótlások a Kis Organonhoz | 445 |
A Kis Organon védelme | 452 |
Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin) | |
Minták felhasználásáról | 455 |
Kifogások minták felhasználása ellen | 456 |
Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot? | 457 |
Hibák a minták felhasználásában | 463 |
Hogyan használja a mintát Erich Engel? | 464 |
A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin) | |
Néhány megjegyzés a szakmáról | 469 |
[A Berliner Ensemlbe sajátosságai] | 472 |
Egy színészhez intézett levélből | 474 |
Újfajta szenvedélyesség | 478 |
Az új korszak színésze | 480 |
Az utánzásról | 481 |
[A színész hivatásáról] | 482 |
Elemi szabályok a színész számára | 485 |
Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie | 488 |
Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt | 489 |
A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása | 490 |
A hangnem átvétele | 492 |
A minimális hatás gyors megkezdése | 494 |
Alaprendelkezés | 495 |
[Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei] | 496 |
[A kis szerepek nehézsége] | 497 |
A taglejtés | 498 |
A gesztusról | 499 |
[Tapasztalatok] | 501 |
Tiszta, egyenletes megvilágítás | 502 |
Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny | 503 |
A feladatok elosztása | 505 |
Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette | 507 |
Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin) | |
[Az alak fejlődése] | 513 |
[A fizikai cselekvések] | 515 |
[Versmondás] | 516 |
["Tettetés" és átélés a próbán] | 517 |
Az igazság | 518 |
"Tulajdonságok" | 520 |
[A koncentráció módszerei] | 522 |
Sok próba | 523 |
Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai | 525 |
[Ellentmondások] | 526 |
Lehetséges kísérletek | 527 |
Átélés | 529 |
Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez | 531 |
Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához | 533 |
Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható | 537 |
Sztanyiszlavszkij-konferencia | 540 |
A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere | 542 |
Sztanyiszlavszkij és Brecht | 545 |
Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin) | |
A Katzgraben-jegyzetekből | 549 |
Politika a színházban | 549 |
A pozitív hős | 550 |
Epikus színház | 551 |
Parasztközönség | 553 |
Epikus színház | 555 |
[Hogyan kell Moliére-t játszani?] | 556 |
A megfélemlítő klasszicitás | 557 |
Dialektika a színházban | 560 |
Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról | 574 |
Jegyzetek a színház dialektikájáról | 593 |
[Epikus és dialektikus színház] | 597 |
Visszatükrözheti-e a színház a mai világot? | 600 |
A szocialista realizmusról | 603 |
[Beszéd az írókongresszuson] | 606 |
[A színház feladatai] | 607 |
Werner Hecht: Jegyzetek | 608 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.