1.062.261

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Színházi tanulmányok

Szerző
Fordító
Budapest
Kiadó: Magvető Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Vászon
Oldalszám: 628 oldal
Sorozatcím: Elvek és utak
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 19 cm x 13 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Werner Hecht: Előszó7
Major Tamás: Bertolt Brecht és hatása a magyar színházi életre11
A régi és az új színházról (1925-1931) (Fordította: Walkó György)
Az úr címere a földszinten41
Több jó sportot!42
Taps Shaw-nak46
Kevesebb gipszet!51
Hogyan játsszunk manapság klasszikust?55
Előszó a Macbeth-hez57
Elmélkedés az epikus színház nehézségeiről62
A rendezőasztal ura64
[A darabjaimnak való egyetlen néző]66
[Kölni rádióbeszélgetés]67
[Emberi fájdalom mint szórakozás tárgya]74
Utolsó szakasz: Oidipusz76
Párbeszéd a színművészetről80
Megjegyzések a Mahagonny városának tündöklése és bukása című operához84
A színművészet megítélésének mércéiről97
A dialektikus drámai művészet103
A kísérleti színházról (1934-1940) (Fordította Walkó György)
Tézisek a beleélés feladatairól a színi művészetekben121
Szórakoztató színház vagy tanító színház?124
Az epikus színházzal kapcsolatos legközkedveltebb, legközkeletűbb és legbanálisabb tévedések rövid jegyzéke135
A kísérleti színházról138
Az elidegenítő effektust teremtő színművészet új technikájának rövid leírása158
Függelék166
[V-effektusok]178
A színészi mesterségről (1937-1940) (Fordította Walkó György)
Egy ócska kalap187
[A színész művészete]190
Szereptanulmány193
A figura felépítése198
Útmutatások a színészeknek207
Párbeszéd egy epikus színésznőről210
Hogyan kell próbát vezetni induktív eljárással?214
Csoportok mozgatása217
Gyakorlatok színiiskolák számára218
Az atlétikai képzés220
Zene és színpadépítés az epikus színházban (1937-1944) (Fordította Imre Katalin)
A zene felhasználása az epikus színházban223
A gesztikus zenéről234
A nem-arisztotelészi dráma színpadépítkezése238
Mi célja van az állandó átépítésnek?247
[A társadalmi folyamatok ismertetőjegyei]248
A hatáskvantumok sémája252
Kis magánelőadás barátom, Max Gorelik számára253
A sárgarézvásárból (1937-1951) (Fordította Vajda György Mihály)
Párbeszédek a Sárgarézvásárból261
A Sárgarézvásár személyei261
Az első éjszaka252
Az első éjszaka töredékei275
A második éjszaka300
A második éjszaka történései304
A harmadik éjszaka331
A harmadik éjszaka töredékei331
A negyedik éjszaka349
A negyedik éjszaka töredékei355
Tanulmányok a Sárgarézvásárhoz371
Utcai jelenet371
A fasizmus színpadiasságáról384
Pótlások a Sárgarézvásár elméletéhez393
Első pótlás393
Második pótlás393
Harmadik pótlás396
Negyedik pótlás397
Kis Organon a színház számára (1949) (Fordította Eörsi Istvá)
Kis Organon a színház számára403
Pótlások a Kis Organonhoz445
A Kis Organon védelme452
Minták felhasználásáról (1949-1951) (Fordította Imre Katalin)
Minták felhasználásáról455
Kifogások minták felhasználása ellen456
Bénítja-e minták felhasználása a művészi mozgásszabadságot?457
Hibák a minták felhasználásában463
Hogyan használja a mintát Erich Engel?464
A Berliner Ensemble színházi munkája (1951-1954) (Fordította Imre Katalin)
Néhány megjegyzés a szakmáról469
[A Berliner Ensemlbe sajátosságai]472
Egy színészhez intézett levélből474
Újfajta szenvedélyesség478
Az új korszak színésze480
Az utánzásról481
[A színész hivatásáról]482
Elemi szabályok a színész számára485
Azok az általános tendenciák, amelyeket a színésznek le kell küzdenie488
Ha az ember le akarja küzdeni a nehézséget, meg kell könnyítenie azt489
A "színpadi vérmérséklet" ellenőrzése és a színpadi beszéd megtisztítása490
A hangnem átvétele492
A minimális hatás gyors megkezdése494
Alaprendelkezés495
[Ellentmondó magatartás ábrázolásának nehézségei]496
[A kis szerepek nehézsége]497
A taglejtés498
A gesztusról499
[Tapasztalatok]501
Tiszta, egyenletes megvilágítás502
Mire való a félhosszú, könnyed lebegésű függöny503
A feladatok elosztása505
Ahogy Brecht a színpadi játékot vezette507
Sztanyiszlavszkij-tanulmányok (1951-1953) (Fordította Imre Katalin)
[Az alak fejlődése]513
[A fizikai cselekvések]515
[Versmondás]516
["Tettetés" és átélés a próbán]517
Az igazság518
"Tulajdonságok"520
[A koncentráció módszerei]522
Sok próba523
Sztanyiszlavszkij klasszikus tanácsai525
[Ellentmondások]526
Lehetséges kísérletek527
Átélés529
Javaslatok a Sztanyiszlavszkij-értekezlethez531
Gondolatok a Sztanyiszlavszkij-konferenciához533
Ami Sztanyiszlavszkij színházától többek között megtanulható537
Sztanyiszlavszkij-konferencia540
A Kis Organon és Sztanyiszlavszkij módszere542
Sztanyiszlavszkij és Brecht545
Dialektika a színházban (1951-1956) (Fordította Imre Katalin)
A Katzgraben-jegyzetekből549
Politika a színházban549
A pozitív hős550
Epikus színház551
Parasztközönség553
Epikus színház555
[Hogyan kell Moliére-t játszani?]556
A megfélemlítő klasszicitás557
Dialektika a színházban560
Néhány tévedés a Berliner Ensemble játékmódjáról574
Jegyzetek a színház dialektikájáról593
[Epikus és dialektikus színház]597
Visszatükrözheti-e a színház a mai világot?600
A szocialista realizmusról603
[Beszéd az írókongresszuson]606
[A színház feladatai]607
Werner Hecht: Jegyzetek608

Bertolt Brecht

Bertolt Brecht műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Bertolt Brecht könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem