1.062.077

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Színház 2014. január

Magyar Színházi Társaság - Országos Színháztörténeti Múzeum és Intézet/XLVII. évfolyam 1. szám

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Színház Alapítvány
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 48 oldal
Sorozatcím: Színház
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 30 cm x 21 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet
"Csehov, ha egy-egy színrevitel csak a csehovi dramaturgia vagy a Sztanyiszlavszkij-féle színpadi világépítés tankönyvi külsőségeit akarja megjeleníteni, tud rossz vagy unalmas is lenni.... Tovább

Előszó

Részlet
"Csehov, ha egy-egy színrevitel csak a csehovi dramaturgia vagy a Sztanyiszlavszkij-féle színpadi világépítés tankönyvi külsőségeit akarja megjeleníteni, tud rossz vagy unalmas is lenni. Ami 1900 körül a Moszkvai Művész Színházban még farce volt, vígjáték, travesztia, azt a nyugati és a Csehov utáni orosz színházi tradíció az 1920-as évektől egyfajta teatralizált elégiává hangolta át. A darabok lassú tempója, a szerzői utasításokban is megjelölt szünetek-hallgatások, a látszólag összefüggéstelen, a reflexiók hiányából épülő dialógusok vagy a hipernaturális díszletek kétségkívül hozzátartoznak ehhez a tévképzethez: a megbocsátólag-fájdalmasan "unalmas, mégis szép" Csehov-brandhez.
De létezett-e egyáltalán, és létezik-e még ez a Csehov-knowhow? Nem lehet egyértelműen sem nemmel, sem igennel válaszolni erre a kérdésre. A kortárs orosz Csehov-adaptációkban, a nemzetközi fesztiválok Csehov(át)értelmezéseiben, a magyar színházkultúra utóbbi két-három évtizedében - ha csak a Katona József Színház kánonalakító Három nővérére (1985), Platonovjára (1990) és Cseresznyéskertjére (1995) gondolunk - már aligha; jóllehet szinte minden rendezés használ valamit azokból a sztereotipikus, színházi Csehov-effektekből, amelyek maradéktalanul együtt talán soha nem jelentek meg az "egyetemes" színháztörténet egyetlen Csehov-színrevitelében sem. A "hogyan szokás Csehovot játszani?" brandje tehát fikció." Vissza

Tartalom

Magyar játékszín
Hermann Zoltán: Csehov nélkül 2
A Meggyeskert az Örkény Színházban
Koltai Tamás: A kritika kritikájáról 5
Egy beszélgetéssorozat margójára
Interjú
Marosvásárhelyi Nemzeti Színház
Parászka Boróka beszélgetése Gáspárik Attilával 10
Tompa Andrea beszélgetése Alina Nelegával 13
Tompa Andrea: Amikor ránk ömlött a nyilvánosság 16
Beszélgetés Gálos Orsolyával
Opera
Marton Árpád: A kritikus helyzet 22
Portré
Kővári Orsolya: Csehovi mélységekben 26
Tenki Rékáról
Színháztörténet
Gosztonyi János: Jubileum hiányában 28
Kálmán Györgyről
Tánc
Králl Csaba: A tiszta tánc és a hangulatképzés 39
Töprengések a Bathseva Dance Company Sadeh21 című előadása kapcsán
Világszínház
Jászay Tamás: Széttartó párhuzamosok 44
Nyitrai Nemzetközi Színházi Fesztivál 2013
Könyv
Varga Anikó: Az átmenetiség színházi jelenségei 47
Kovács Flóra: A közösség a kortárs erdélyi drámában és színházban
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Színház 2014. január Színház 2014. január Színház 2014. január
Állapot:
940 ,-Ft
5 pont kapható
Kosárba