Színezd ki... és számolj te is
Számoláskészséget fejlesztő feladatlapgyűjtemény 4-7 éves gyermekeknek/Diszlexiásoknak is használható!
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: | Göncöl Kiadó Kft. |
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: |
Ragasztott papírkötés
|
Oldalszám: | 138
oldal
|
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar
|
Méret: |
28 cm x 19 cm
|
ISBN: | 978-963-9183-25-4 |
Megjegyzés:
|
Fekete-fehér illusztrációkkal.
|
Értesítőt kérek a kiadóról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
Fülszöveg
Ez a munkafüzet olyan készségek fejlesztését szolgálja, amelyek a matematika megtanulásához, a számolászavar (dyscalculia) megelőzéséhez szükségesek. Tematikus felépítése révén a gyermekek könnyen, lépésről lépésre szerezhetik meg a számoláshoz szükséges alapokat, ismerhetik meg a matematikai fogalmakat, szimbólumokat, így megelőzhetők azok a problémák, amelyek később a tanulás folyamán jelentkeznének.
A feladatok a korrekciós munka során is eredményesen alkalmazhatók enyhe értelmi fogyatékos, ép értelmű, de súlyos beszédhibás gyermekeknél, valamint óvodai nagycsoportos, és általános iskolai első osztályos tanulóknál, akiknél számolási zavar lépett fel, illetve tanulási készségük nehezített, lassított. A kiadvány szerkezete lehetővé teszi az egyénre szabott, differenciált munkát, és a motiválás útján a személyiség fejlesztését.
Tartalom
Útmutató
I. rész: Általános készségfejlesztés
1. Csoportosítás, halmazalkotás
2. Ellentétpárok gyakorlása
- kicsi-nagy
- hosszú-rövid
- alacsony-magas
- tele-üres
- rész-egész
3. Tájékozódás fejlesztése
- fent, középen, lent
- felső, középső, alsó
- mellett, között
- mellé, közé
- első, középső, utolsó
- sor, oszlop
- bal, jobb irányok
4. Ritmikus soralkotások
5. Különbözőség, azonosság felismerése, az „ugyanolyan" fogalma
6. Számlálás 5-ös, 10-es számkörben (mozgás-beszéd koordinálása)
7. Sorszámnevek
8. Matematikai fogalmak kialakítása (sok-semmi, sok-kevés, több-kevesebb, ugyanannyi)
9. Relációs jel felismerése, értelmezése, írása, alkalmazása (becslés)
II. rész: Speciális matematikai készségek fejlesztése, számfogalmak kialakítása
1. Számjegy, korongkép, ujjkép felismerése, mennyiségállandóság kialakítása
2. Mennyiség számjeggyel való egyeztetése
3. adott mennyiség - sok
adott mennyiség - semmi
adott mennyiség - kevés
adott mennyiség - adott mennyiség egyeztetése
4. Matematikai relációk alkotása
5. A számjegy írása, optikus differenciálása, halmazalkotás a számkörön belül
6. A számjegy-mennyiség-számjegy egyeztetése, az adott szám írása
7. Számszomszédok
8. Bontás
9. Pótlás