kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tercium Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 251 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-845-335-4 |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 18 |
A módszer | 23 |
Miért érdemes elsajátítani a Strasberg-módszert? | 25 |
Hogyan jött létre a Strasberg-módszer? | 28 |
Lee Strasberg fiatalkora | 28 |
A Group Theatre megalakítása | 30 |
Az Actors Studio és a Strasberg Intézet | 33 |
A Módszer alapja | 33 |
Színészképzés | 37 |
Relaxáció | 39 |
A relaxáció fontossága | 39 |
A relaxált állapot elérése | 41 |
A relaxácó elősegítése mozgással | 43 |
A test főbb feszültséggócai | 44 |
Relaxáció a próbák során és az előadás alatt | 46 |
Koncentráció | 50 |
Érzet-felidézés | 56 |
Mi az érzet-felidézés? | 56 |
Hogyan végezzük az Érzet-felidézőgyakorlatokat? | 56 |
Miért fontos a gyarkorlat sorrendje? | 57 |
Valóságos érzet-emlékeink | 59 |
Milyen a jó színjátszás? | 60 |
Érzet-emlékeink beillesztése a színpadi helyzetekbe | 60 |
Érzet-felidézés és koncentráció | 62 |
Az Érzet-felidéző-gyakorlatok sorrendje és részletes leírása | 65 |
Az alapvető Érzet-feldéző-gyakorlatok sorrendje | 65 |
Az alapgyakorlatok részletes leírása | 73 |
Érzet-felidéző-gyakorlatok haladóknak | 92 |
Érzelem-felidézés | 107 |
Hogyan találjunk érzelmi emlékket? | 111 |
Érzellem-felidéző-gyakorlatok | 114 |
A tanári és rendezői irányítás | 122 |
Az érzelem-felidézés a felkészülésnél, a színpadi munkában és az előadáson | 125 |
A sikertelen érzelem-felidézésről | 128 |
Egyéb gyakorlatok | 130 |
Szerepjátékok fiatal korosztály számára | 130 |
Behelyettesített tárgy-gyakorlat | 140 |
Halandzsa-gyakorlatok | 142 |
Ének- és Tánc-gyakorlat | 146 |
Improvizáció | 161 |
Improvizáció a szereplőválogatásokon | 163 |
Improvizáció a próbákon | 164 |
Improvizáció az előadások során | 167 |
Improvizáció a szövegkönyvírásban | 170 |
Improvizációa színészképzésben | 170 |
Felkészülés a szerepre | 179 |
Bevezető kérdések | 181 |
A szereptanulás | 184 |
A jeleneteken belüli egységek meghatározása. Választások, szándékok, cselekvések | 187 |
Néhány gondolat a szerep megformálásáról | 190 |
Felkészülés az előadásra | 194 |
Mikor ne alkalmazzuk a Módszert | 199 |
Függelék | 202 |
Függelék A: | |
Sztanyiszlavszkij és Vahtangov hatása Strasbergre | 202 |
Függelék B:Vahtangov - a rendező | 206 |
Függelék C: | |
Viselkedéspszichológia mint a Módszer alapja | 210 |
Függelék D: | |
Jelenetötletek különböző irodalmi forrásokból | 215 |
Páros jelenetek | 215 |
Férfi - nő | 215 |
Nő - nő | 223 |
Férfi - férfi | 227 |
Monológok | 231 |
Nő | 231 |
Férfi | 232 |
Jelenetek és monológok fiatal színészeknek | 233 |
Férfi - férfi | 233 |
Nő - nő | 234 |
Nő - férfi | 236 |
Monológok | 239 |
Férfi | 239 |
Nő | 240 |
Függelék E: | |
Javasolt színdarabok kezdő és haladó csoportoknak | 243 |