Gyermeklélektan és ismeretelmélet: | |
Piaget műve / Mérei Ferenc | 5 |
Bevezetés | 45 |
Az utánzás eredete | 53 |
Az utánzás hiánya, a szórványos utánzás és a rendszeres utánzás kezdetei | 55 |
Előkészítés a reflex útján | 56 |
A szórványos utánzás | 58 |
A gyerek rendszeresen utánozza a hangkészletébe már beletartozó hangokat és azokat a mozdulatokat, amelyeket előzőleg úgy hajtott végre, hogy látta is őket | 74 |
A saját testen nem látható mozdulatok és új minták utánzása | 91 |
Már elvégzett, de nem látható mozgások utánzása | 91 |
Az új hangzásos vagy látásos modellek utánzásának kezdete | 111 |
Új minták, köztük a saját test nem látható mozdulataival összefüggő minták rendszeres utánzása | 120 |
A képzethet kötött utánzás kezdete és az utánzás további fejlődése | 133 |
A késleltetett utánzás | 134 |
Az utánzás és a kép | 148 |
Az utánzásról | 158 |
A játék | |
A játék születése | 175 |
A játék osztályozása és fejlődése a beszéd megjelenésétől | 199 |
A játékos viselkedések szokásos osztályozási rendszereinek kritikai vizsgálata | 200 |
A gyakorlás, a szimbólum és a szabály | 207 |
Az egyszerű gyakorlójátékok osztályozása és fejlődése | 213 |
A szimbolikus játékok osztályozása és fejlődése | 221 |
A szabályjátékok és a gyermeki játékok fejlődése | 255 |
A játék magyarázata | 263 |
A játék kritériumai | 263 |
Az előgyakorlat elmélete | 269 |
A fejlődés megismétlésének elmélete (rekapitulációs elmélet) | 277 |
A "gyermeki dinamika" Buytendijktől származó elmélete | 281 |
Kísérlet a játéknak a gyermeki gondolkodás struktúráján alapuló értelmezésére | 285 |
A játék másodlagos szimbolikája; az álom és a "tudattalan" szimbólumképzés | 299 |
A játék másodlagos szimbólumai és a gyermeki álom | 302 |
A szimbolikus gondolkodás freudi magyarázata | 319 |
A szimbólumképzés Silberer, Adler és Jung szerint | 335 |
Kísérlet a tudattalan szimbólumalkotás magyarázatára | 343 |
A tudattalan szimbólumalkotás és az érzelmi sémák | 353 |
A kognitív képzet | |
Az érzékszervi-mozgásos sémák átmenete a fogalmi sémákba | 367 |
Az első verbális sémák | 368 |
Az "előfogalmak" | 376 |
Az első következtetések: előfogalmi következtetések (transzdukciók) és szimbolikus következtetések | 388 |
Az érzékszervi-mozgásos intelligenciától a kognitív képzetig | 399 |
A gyakorlati kategóriáktól a képzeti kategóriákig | 411 |
Az eredet mítoszai és az artificializmus | 412 |
Az animizmus | 418 |
Az artificializmus és az animizmus hanyatlása | 423 |
A nevek, az álmok és a gondolkodás | 425 |
A mágikus-fenomenista viselkedésformák, a levegővel kapcsolatos reakciók és a szempontok összerendezése | 428 |
A tárgy, a téri távlatok és az idő | 435 |
Következtetések: előfogalom, közvetlen szemlélet és művelet | 445 |
Következtetések: a képzeti tevékenység általános szakaszai | 451 |
Az érzékszervi-mozgásos tevékenység | 453 |
Az egocentrikus képzeti tevékenység I. szakasz. Az előfogalmi gondolkodás | 458 |
Az egocentrikus képzeti tevékenység II. szakasz. A szemléletes gondokodás | 469 |
A műveleti-képzeti tevékenység | 473 |
Függelék | |
Szakkifejezések magyarázata | 483 |
Irodalom | 505 |