kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 186 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 16 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | A könyv 226 példányban készült. Kézirat. Tankönyvi szám: J 11-755. |
Előszó | 3 |
Bevezetés a nemi nevelés problematikájába | 5 |
A nemi nevelés fogalma; viszonya a nevelés más feladataihoz, típusai | 5 |
A nemi nevelés alakulása a 20. században | 12 |
A nemi nevelés korszerű értelmezése | 19 |
A nemiség és a nemi nevelés jelentősége | 19 |
A szocialista etika értékrendszere és a nemi nevelés | 23 |
Általános célok és alapelvek | 27 |
A korszerű nemi nevelés megvalósításának mai problémái és feladatai | 30 |
A szocialista rendszer potenciális előnyei - és a gátló tényezők | 31 |
Aktuális feladatok a korszerű nemi nevelés érdekében | 34 |
Az egyéni pszichoszexuális fejlődés vázlata | 39 |
Nemi érés és pszichoszexuális fejlődés | 39 |
A nemi érés | 39 |
A pszichoszexuális fejlődés | 41 |
Pszichoszexuális fejlődés a csecsemő- és kisgyermekkorban | 43 |
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 43 |
A pszichoszexuális identitás és a nemi szerep | 44 |
A nemi szerep kialakulásának "imprinting" korszaka | 48 |
Pszichoszexuális fejlődés az óvodás- és kisiskoláskorban | 49 |
Szexuális kíváncsiság, fantázia és játék | 50 |
Affektív fejlődés és pszichoszexualitás | 54 |
Pszichoszexualitás fejlődés a serdülő- ás ifjúkorban | 58 |
A pszichoszexuális reakciókészség alakulása | 59 |
Az önkielégítés problémái | 60 |
A szülőkről való "érzelmi leválás" és a pszichoszexuális fejlődés | 63 |
A serdülőkori pszichoszexuális fejlődés jellege és jelentősége | 65 |
A partnerkapcsolatok fejlődése | 68 |
A párválasztási érettség kialakulása | 77 |
A pszichoszexuális fejlődés zavarairól | 80 |
A nemi nevelés eredményességének feltételei | 84 |
Alapvető követelmények a nevelő személyiségével kapcsolatban | 84 |
A nemi neveléssel kapcsolatos beállítottság típusai | 85 |
A minimum-követelmények és az önnevelés | 86 |
A tantestület felkészítése. A nemi nevelés korrelációi és integrációja | 89 |
Előkészítő munka a tantestületben | 90 |
A nemi nevelés korrelációi és integrációja | 93 |
A szülők felkészítése a nemi nevelésre | 98 |
A nemi nevelés megtervezése és megvalósítása (Programok, tanítási egységek, módszerek és eszközök) | 102 |
A programról és módszerekről általában | 102 |
Programkészítés, tanítási egységek | 102 |
A nemi nevelés módszerei és eszközei | 104 |
Nemi nevelés az óvodában és az alsótagozaton | 114 |
Nemi nevelés az óvodában | 114 |
Nemi nevelés az alsótagozaton | 125 |
Nemi nevelés az általános iskola felső tagozatában | 125 |
Az életkori sajátosságokból adódó célok és elvek | 125 |
A nemi nevelés programja a felsőtagozaton | 127 |
Audiovizuális segédeszközök a felsőtagozati neveléshez | 134 |
Nemi nevelés a középiskolában | 135 |
A nemi nevelés programja és módszere a középiskolában | 136 |
Audiovizuális segédeszközök | 142 |
Az iskolában előforduló gyakoribb szexuális problémák - és megoldásuk | 145 |
Maszturbáció az iskolában | 145 |
Pornográfia az iskolában | 147 |
Tudományos megállapítások a pornográfia hatásáról | 148 |
A pornográfia mint nevelési probléma | 150 |
A trágár beszéd | 152 |
A nemi kapcsolatokból adódó problémák | 155 |
Serdülőkori partnerkapcsolat | 155 |
"Házibuli" (csoportos szex) | 157 |
Felnőtt erőszakos közeledése vagy csábítása | 158 |
Terhesség (és házasságkötés) | 160 |
Nemi betegség | 162 |
Vizsgálati módszerek a szexuálpedagógiában | 163 |
A pszichoszexuális tudásszint vizsgálata | 163 |
A pszichoszexuális nevelési szint vizsgálata | 166 |
A viselkedés és teljesítmény megfigyelése | 167 |
A szexuálpedagógiai helyzetteremtés: interjúk, kérdőívek és más vizsgálatok | 170 |
Konkluziók és kutatási feladatok | 178 |
Ajánlott irodalom | 182 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.