1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

1 tanár + 1 diák

1 könyv azoknak, akik üzleti nyelvet tanítanak magánúton/Módszertani kézikönyv

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Zrt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 255 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol   Német  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-19-6012-9
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 42648. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Gyakorló nyelvtanárként egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy mind többen azért akarnak nyelve(ke)t tanulni, mert szakmájukban, a munkahelyükön van szükségük az idegennyelv-tudásra. Ez a... Tovább

Előszó

Gyakorló nyelvtanárként egyre inkább azt tapasztaljuk, hogy mind többen azért akarnak nyelve(ke)t tanulni, mert szakmájukban, a munkahelyükön van szükségük az idegennyelv-tudásra. Ez a nyelvtanárok, nyelviskolák számára azt jelenti, hogy olyan tanfolyamokat, órákat kell kínálniuk, amelyek ezeknek a potenciális diákoknak az igényét is kielégítik. Nem elég csak az ún. általános nyelvet megtanítani, hanem az adott szakterületen használt szaknyelvet is el kell sajátítatni a tanulókkal.
A szaknyelvoktatás iránti növekvő kereslet a magántanítás estében is egyre érzékelhetőbbé válik. Mindannyian tudjuk, hogy sokan választják az idegennyelv tanulására a magánórákat, és azt sem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy egyre többen szeretnének a magánórákon szaknyelvet tanulni. Ilyenkor a lekiismeretes nyelvtanár először kicsit megretten, hiszen az egyetemi tanulmányai (bár ma már léteznek kivételek) nem igazán készíteték fel a szaknyelvtanításra. De legyünk őszinték: a magántanításra igen? Mikor, hol, hogyan tanultk meg: miilyen módszerek a célravezetők a magántanítványok esetében? Már az első tanítvány felbukkanásakor pontosan tudtuk, mi a teendőnk, hogyan kellene tanítanunk? Tudtuk és tudjuk-e ma is pontosan, mi mindenre kell(ene) figyelnünk, ha magántanítványokat vállalunk? Vissza

Tartalom

Előszó11
Általános kérdések15
A magántanítás sajátosságai15
Miben más, mint a csoportos oktatás?15
Amit a magánórák keretében lehet17
A tanár felelőssége19
A magántanítás korlátai22
Anyanyelvhasználat25
Mit tanítunk?29
Mi az üzleti nyelv?29
Mit tanítunk még?32
Kit tanítunk?34
Technikai feltételek41
Szerződéskötés41
Hol és mikor, milyen körülmények között?42
A technikai eszközök biztosítása46
A könyv kiválasztása49
Anyaggyűjtés52
Az első óra előtt és az első órán55
A tanár feladatai55
Feladataink közvetlenül az első óra előtt58
Igény- és szintfelmérés59
Diákportfoló67
Készségfejlesztés69
Olvasás69
Olvasás és szövegértés a magánórákon70
Minden szöveg esetén használható feladatok71
Újságok, autentikus anyagok74
Hallás utáni értés86
A hallás utáni értés a magánórákon86
A leggyakoribb hallásértési szituációk87
A hallás utáni értés előkészítése89
A hallás utáni értés feladatai89
Hallás utáni értési feladatok diktálással94
Hallás utáni értési feladatok a nyelvvizsgán98
Hallás utáni értési feladatok házi feladatként99
Írás101
Az írás a magánórákán102
Az írás részkészségeire irányuló feladatok103
Játékos feladatok minden szinten104
Irányított szövegalkotás106
Önálló szövegalkotás108
Nehézségek az íráskor112
Beszéd119
A beszéd(készség) a magánórákon119
Mikro van szükség beszédkészségre?121
Feladatok122
Közvetítés írásban és szóban146
A fordítás146
A közvetítés és a tömörítés147
A közvetítés és a fordítás a magánórákon148
A közvetítés előkészítése149
Idegen nyelvű szövegek összefoglalása idegen nyelven152
Közvetítés írásban (anyanyelvi célnyelvre)153
Közvetítés szóban (célnyelvről anyanyelvre)155
Fordítás írásban157
Fordítás szóban158
Egyéb fontos területek159
Nyelvtan159
Nyelvtan a magánórákon159
Nyelvtankönyv160
Magyarázat, új anyag bemutatása160
Gyakorlás162
Szókincsfejlesztés164
Gyakori nehézségek169
Szótárhasználat170
Egynyelvű vagy kétnyelvű: kicsi, közepes vagy nagy; általános vagy szaknyelvi?170
A szótár használata171
A szótárhasználat gyakorlása, előkészítése173
Hibajavítás175
Mi a hiba?176
A hibák javítása177
Házi feladat184
A házi feladat célja184
Ha nem készül házi feladat187
Feladatok, feladattípusok188
További módszertani ötletek192
Kártyák192
Társasjátékok198
Képek200
Ábrák, grafikonok, diagramok203
Vizsgázunk206
A vizsga kiválasztása206
Mire készítünk fel?207
Visszahatás212
Ha már megpróbálta213
Függelék215
Angol nyelven215
Olvasás215
Hallás utáni értés216
Beszéd216
Szótárhasználat225
További módszertani ötletek225
Német nyelven233
Olvasás233
Hallás utáni értés234
Beszéd234
Szótárhasználat246
További módszertani ötletek247
Irodalomjegyzék255
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
1 tanár + 1 diák 1 tanár + 1 diák
Állapot:
2.840 ,-Ft
14 pont kapható
Kosárba