kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Szent István Társulat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 343 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-360-208-4 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér reprodukciókkal illusztrált. |
Előszó | |
Hogyan egyesül a lélek Istennel az imádságban | |
Egy lélek a szemlélődés magasságába emeltetve négy kérést terjeszt Isten színe elé | 21 |
E lélek vágya igen megnövekedett, amikor Isten megmutatta neki a világ nyomorúságait | 22 |
ELŐZMÉNYEK ÉS ÍGÉRETEK | |
A szeretet és a megfontoltság, mint a tökéletesség lényege és normája | |
Ha a teremtmény meg van fosztva a természetfeletti szeretettől, egyetlen cselekedete sem elegendő sem a bűn miatti bűnhődésre, sem az érdemszerzésre | 27 |
A vágy és a szívbéli töredelem elégtételt nyújthat a bűnért és a büntetésért önmagunk és mások nevében is. Néha azonban csak a bűnért nyújt elégtételt, a büntetést nem törli el | 28 |
Istennek nagyon tetszik az érte szenvedni akaró lélek vágya | 31 |
Minden erényt és hibát a felebarát közreműködésével gyakorol a lélek | 31 |
Hogyan hatnak az erények a felebarát közreműködésével és miért különböznek annyira a teremtményekben | 33 |
Az erények az ellentéteik által mutatkoznak és erősödnek meg | 35 |
Az akaratnak elsősorban az erények megszerzésére és nem a vezeklésre kell irányulnia | 36 |
A szeretet, az alázatosság és a megfontoltság egységet alkotnak, s a léleknek hozzájuk kell formálódnia | 38 |
A vezeklést és a többi testi gyakorlatot úgy kell tekinteni, mint az erény megszerzésének eszközét, s nem mint az érzület elsődleges tárgyát. A megfontoltság világosságának különböző megnyilvánulásai | 39 |
Az eddig mondottak egy részének megismétlése. Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseiért megújítja Egyházát | 41 |
Az üdvösség misztériuma Isten tervében | |
Isten válasza kimondhatatlan szeretetet ébreszt a lélekben. Imádkozik Istenhez a szent Egyházért és a népért | 45 |
Isten elmarasztalja a keresztény népet és különösen az ő szolgáit. Néhány igazság Krisztus Testének szentségéről (az Oltáriszentségről) és a megtestesülés jótéteményéről | 47 |
Krisztus szenvedése után a bűn súlyosabb büntetést érdemel, mint előtte. Isten megígéri, hogy szolgái szenvedéseire és imáira való tekintettel irgalmas lesz a szent Egyházhoz | 49 |
A lélek, Isten jóságát egyre jobban megismerve, nem elégedett meg azzal, hogy csak a keresztény népért és a szent Egyházért könyörögjön, hanem könyörgött az egész világért | 51 |
Isten elmarasztalja értelmes teremtményeit, főleg önszeretetük miatt. A hozzá könyörgő lelket pedig imádságra és könnyekre serkenti | 51 |
Isten kezei közül senki sem bújhat ki: mindenki az ő kezei között van vagy az irgalmasság, vagy az igazságosság által | 52 |
A lélek, mivel növekedett benne a szeretet tüze, azt kívánta, hogy vérrel verítékezhessen | 53 |
Szorongatásaink türelmes elviselése nélkül nem tetszhetünk Istennek. Isten megerősíti ezt a lelket és a lekiatyját, hogy igaz türelemmel viseljenek mindent | 53 |
Az égbe vezető út Ádám engedetlensége miatt megszakadt, ezért Isten a saját Fiából épített hidat, melyen el lehet jutni az égbe | 54 |
Isten megmutatja a léleknek az égbe vezető híd nagyságát | 55 |
Szőlőművesek vagyunk valamennyien, Isten küld minket az Egyház szőlejébe. Saját szőleje van mindenkinek önmagában, de egyesülnünk kell az igaz szőlőtővel, Isten Fiával | 56 |
Isten megmetszi az igaz szőlőtőn élő szőlővesszőket, azaz az ő szolgáit | 58 |
AZ IGAZSÁG ÉS AZ IRGALMASSÁG ÚTJA | |
Az emberré lett Ige: híd és az igazság útja | |
A lélek hálát ad Istennek, majd kéri, hogy mutassa meg neki azokat, akik a hídon járnak, és azokat, akik nem mennek rajta keresztül | 63 |
Ennek az áldott hídnak három lépcsőfoka van, melyek a lélek három állapotát jelzik. Hogyan kell érteni Krisztus e szavait: "Ha magasba emeltetem, mindeneket magamhoz fogok vonzani" | 63 |
Ez a híd kövekből van rakva, kövei az igaz és királyi erények. Van egy fogadó rajta, ahol enni adnak a vándoroknak. Aki a hídon jár, az életre megy, aki alatta, a folyóban jár, az a halálba és a kárhozatba tart | 65 |
Mindkét úton, a hídon is, a folyóban is fáradsággal lehet csak járni. A hídon járó lélek öröme | 67 |
A Mennybemenetel napján ez a híd fölment a mennybe, mindazonáltal nem szakadt el a földtől | 67 |
A lélek csodálattal eltelve Isten irgalmassága iránt, felsorolja az isteni gondviselés sok ajándékát és kegyelmét, amelyeket az emberi nemnek adott. Az irgalmasság himnusza | 70 |
A folyó, amely elragadja az embert, és a rossz elleni harc | |
Azok méltatlansága, akik a híd alatt járnak. Isten az ilyen lelket a halál fájának nevezi. Ez a fa főleg négy víciumba ereszti gyökerét | 71 |
A halál fájának gyümölcsei annyira különböznek egymástól, amennyire különbözőek a bűnök. A testiség bűne | 72 |
A halál fájának egy másik gyümölcse a fösvénység. A belőle származó rosszak | 73 |
Azokról az uralkodókról, akik az igazságtalanság gyümölcsét termik | 74 |
A felsorolt és egyéb hibák miatt a lélek hamis ítélkezésbe esik. Az ilyenek méltatlansága | 74 |
Krisztus e szavairól: "Elküldöm a Vigasztalót, aki vádolni fogja a világot az igazságtalansággal és a hamis ítélettel". E vádak egyike szüntelenül hangzik | 75 |
A második vád szemrehányást tesz az igazságtalanságért és a hamis ítéletért, általánosságban is, konkréten is | 77 |
A kárhozottak négy fő gyötrelme, melyekből a többi következik. Az ördög rútsága | 78 |
A harmadik vád az ítélet utolsó napján történik | 79 |
A kárhozottak már semmi jót sem tudnak kívánni | 80 |
Az üdvözültek dicsőségéről | 80 |
Hogyan növekszik a kárhozottak szenvedése a végítélet után | 83 |
A kísértések haszna. A lélek már a halál pillanatában, mielőtt még elszakadna a testtől, látja és ízleli a helyet, ahová menni fog, azaz a dicsőséget vagy a büntetést, amelyet kapnia kell | 84 |
Az ördög mindig a jó látszatával szedi rá a lelket. Akik nem a hídon járnak, hanem a folyón mennek át, megtévednek és beleesnek épp abba a szenvedésbe, amit el akartak kerülni. Egy fáról, melyet a lélek egy látomásában látott | 86 |
A földi élet útján senki sem jár szenvedések nélkül, mert a föld a bűn miatt töviseket és bogáncsokat terem. Kiknek nem ártanak a tövisek | 87 |
Az értelem szemének vakságából következő bajok. Azok a jó cselekedetek, melyeket nem a kegyelem állapotában vittek végbe, nem számíttatnak be az örök életre | 89 |
Isten törvényeit az evangéliumi tanácsok nélkül nem lehet megtartani. Bármilyen állapotban élhet az ember Isten tetszésére, ha jó és szent akarata van | 91 |
A világ emberei nem tudnak betelni azzal, amit birtokolnak. Arról a szenvedésről, melyet a gonosz akarat okoz már ebben az életben | 93 |
A szolgai félelem nem elég az örök élethez, de aki tevékeny e félelemben, az eljut az erény szeretetére | 95 |
Nagy keserűség töltötte el a lelket azok vaksága miatt, akik elmerültek a folyóban | 96 |
A három lépcső, melyek a hídban, azaz Isten Fiában vannak, a lélek három képességét jelentik | 97 |
A lélek nem lehet kitartó és nem érheti el célját, ha nem egyesül e három képességre | 99 |
Krisztus e szavainak magyarázata: "Aki szomjazik, jöjjön hozzám és igyék!" | 99 |
A tökéletesség ösvénye: törvény és erény | |
Hogyan kell élnie az értelmes teremtményeknek, hogy kilábaljon a világ tengeréből és fölmehessen a hídra | 101 |
Néhány dolog rövid megismétlése | 103 |
A híd három lépcsője a lélek három állapotát jelzi. Isten felszólítja ezt a lelket, hogy emelkedjék önmaga fölé és szemlélje az igazságot | 104 |
A lélek az isteni tükörbe tekintve meglátta, hogy a teremtmények különféle módokon járnak | 105 |
Az erény szeretete nélküli szolgai félelem nem elegendő ahhoz, hogy örök életet adjon. A félelem törvénye és a szeretet törvénye egy valóság | 105 |
A szolgai félelem tökéletlen állapotát az első lépcső jelképezi. Aki gyakorolta magát a szolgai félelemben, eljut a szent istenfélelemre, a második lépcsőre, amely tökéletesebb állapot | 106 |
Azok tökéletlensége, akik a maguk hasznára és vigasztalására szolgálják Istent | 107 |
Hogyan nyilatkoztatja ki magát Isten az őt szerető léleknek? | 109 |
Miért nem így mondta Krisztus: "Kinyilatkoztatom majd az én Atyámat", hanem: "Kinyilatkoztatom majd magamat" | 110 |
Miképpen jut fel a lélek a szent híd első lépcsőjéről a másodikra | 111 |
Amikor a lélek tökéletlenül szereti Istent, a felebarátot is tökéletlenül szereti. E tökéletlen szeretet jelei | 113 |
Az imádságról és a lélek állapotairól | |
Hogyan jut el a lélek az egyszerű és nagylelkű szeretere. Kezdődik az imádságról szóló rész | 115 |
Néhány igazság Krisztus Testének szentségéről. Hogyan lép át a lélek a szóbeli imádságból a benső imára. E lélek egyik látomása | 115 |
Azoknak a világi embereknek tévedése, akik csak a saját vigasztalásukért és örömükért szeretik és szolgálják Istent | 119 |
Isten szolgáinak tévedése, akik még tökéletlen szeretettel szeretik Istent | 121 |
Vannak, akik nem segítenek a felebarát szükségén, nehogy elveszítsék a maguk békéjét és vigasztalását | 122 |
Azok tévedése, akik minden érzületükkel a vigasztalásokhoz és a benső látomásokhoz ragaszkodnak | 123 |
Akik benső látomásoknak és vigasztalásoknak örvendenek, megtévedhetnek amiatt, hogy az ördögöt világosság formájában látják. Jelek, melyekből felismerhető, hogy egy látomás mikor való Istentől és mikor az ördögtől | 124 |
A lélek, aki valóban ismeri önmagát, bölcsen elkerüli a mondott tévedéseket | 125 |
Hogyan indul a lélek a tökéletlen szeretetből és jut el a tökéletes szeretetre, amely baráti és Fiúi szeretet | 126 |
Jelek, amelyekből felismerhető, hogy a lélek eljutott a tökéletes szeretetre | 127 |
A tökéletlenek csak az Atyát akarják követni, a tökéletesek azonban követik a Fiút. A különböző keresztségekről | 128 |
A lélek, amint fölér a szent híd harmadik lépocsőjére, azaz eljut a szájhoz, átveszi a száj feladatát. Ide érkezésének igazi jele az, hogy a saját akarata meghalt | 130 |
A lélek tevékenységei, amikor felért a harmadik szent lépcsőre | 132 |
A negyedik állapotról, amely nem válik el a harmadiktól. A negyedik állapotba jutott lélek cselekedetei. Isten soha nem távozik el tőle, jelenlétét a lélek szhüntelenül érzi | 134 |
Isten a tökéletes lélektől nem vonja meg jelenlétének érzését, sem a kegyelmet, ellenben megvonja az egyesülést | 137 |
A világ fiai akár akarják, akár nem, dicsérik és dicsőítik Istent | 139 |
Még az ördögök is dicsőítik és dicsérik Istent | 139 |
A lélek e jelen élet szenvedéseiből kilépve a maga egészében látja Isten dicsőségét és dicséretét minden teremtményben. A vágy szenvedése megszűnik, maga a vágy azonban megmarad | 140 |
Amint Szent Pál apostol, miután elragadtatott, hogy lássa a boldogok dicsőségét, azt kívánta, hogy oldódjék el a testtől, ugyanígy az életszentség fent elmondott harmadik és negyedik állapotába jutott lelkek is erre vágyakoznak | 141 |
Miért vágyódik a lélek arra, hogy eloldódjék a testtől? Ha nem is lehet ebben része, nem tér el Isten akaratától, hanem inkább dicsekszik benne, mint minden más szenvedésben, melyeket Isten dicsőségéért viselhet el | 143 |
Akik eljutottak az egyesülés állapotára, azok értelmének szemét a beléjük árasztott kegyelem természetfölötti világossága világosíja meg. Az üdvösségre vonatkozó jótanácsért jobb egy szent lelkiismeretű és alázatos személyzet, mint egy gőgös tudóshoz fordulni | 144 |
A már elmondottak rövid összefoglalása. Isten rávezeti ezt a lelket arra, hogy minden teremtményért és a szent Egyházért könyörögjön | 147 |
A könnyekről szóló tanítás | |
A lélek arra kéri Istent, ismertesse meg vele a lélek állapotait és a könnyek gyümölcseit | 149 |
A könnyek öt fajtájáról | 149 |
A lélek különböző állapotainak megfelelő különböző könnyek | 150 |
Az előző fejezet összefoglalása. Az ördög menekül azoktól, akik a könnyek ötödik fokán vannak; zaklatásai csak segítik ennek az állapotnak az elérését | 154 |
Akik szeretnének sírni, de nem tudnak, azoknak tűz-könnyeik vannak. Miért vonja meg Isten a szem könnyeit | 155 |
A könnyek öt foka közül csak a négy utolsó ad végtelen könnyeket. Isten úgy akarja, hogy ne véges, hanem végtelen dolgokkal szolgáljuk őt | 157 |
Azoknak a könnyeknek gyümölcséről, melyeket a világ emberei hullatnak | 158 |
A világ embereit, akik a mondott módon sírnak, négy különböző szél tépázza | 160 |
A könnyek második és harmadik fajtájának gyümölcsei | 162 |
A könnyek negyedik fokának, az egyesítő könnyeknek gyümölcse | 164 |
A három világosság, mellyel el lehet jutni a lélek tökéletes tisztaságára | |
A lélek köszönetet mond Istennek a könnyek különböző fokainak magyarázatáért és föltesz két kérdést | 167 |
Az értelem világosságára minden léleknek, aki igazságban akar szolgálni Istennek, szüksége van. A világosságról általában | 168 |
Azokról, akik inkább a testi vezeklésre, mint a saját akaratuk megölésére vágyakoznak. A második világosság tökéletesebb, mint az általános világosság | 170 |
Az értelem harmadik és legtökéletesebb világossága. Milyen tetteket hajt végre a lélek, aki eljutott erre a világosságra. A lélek egy látomása révén megtudja, hogyan lehet eljutni a tökéletes tisztaságra. Nem szabad ítélkezni a felebarát felett | 171 |
Miképpen kapják az örök élet zálogát ebben az életben azok, akik a harmadik, a legtökéletesebb világosságban élnek | 174 |
Hogyan kell megdorgálni a felebarátot úgy, hogy a lélek ne essék hamis ítélkezésbe | 175 |
Soha nem szabad ítélkezni annak bűne felett, akiért imádkozunk, még akkor sem, ha Isten kinyilvánította volna, hogy az a lélek telve van sötétséggel | 176 |
Nem a vezeklést, hanem az érzületet és az erények szeretetét kell alapnak és az akarat elsődleges tárgyának tekinteni | 178 |
A mondottak összefoglalása és egy kiegészítés a felebarát feddéséről | 179 |
Jelek, melyekből felismerhető, hogy a látogatások és benső látomások Istentől falók-e vagy az ördögtől | 180 |
Isten beteljesíti szolgái szent vágyait. Nagyon tetszik neki az a lélek, aki állhatatosan zörget igazságának kapuján | 182 |
AZ EGYHÁZ ÉS A VILÁG ISTENI KORMÁNYZÁSA | |
A szent Egyház misztikus teste | |
A lélek hálát ad Istennek és megalázkodik, majd imádkozik az egész világért és különösen a szent Egyház misztikus testéért, saját gyermekeiért és két lelkiatyjáért. Ezután kéri, hogy a szent Egyház szolgáinak hibáiról beszéljen neki Isten | 187 |
Isten imádságra serkenti a lelket és válaszol néhány kérdésére | 188 |
A papok méltóságáról. Krisztus Testének szentségéről. A méltó és méltatlan módon történő áldozásról | 189 |
A test érzékei tévednek e Szentséggel kapcsolatban, a lélek érzékei azonban nem; ezért e lélek érzékeivel kell látni, ízlelni és érinteni. A lélek egy látomása | 193 |
Annak a léleknek kiváló állapota, aki kegyelemben fogadja a Szentséget | 194 |
A Szentség kiválóan kiemeli a papok méltóságát. Isten a papoktól nagyobb tisztaságot kíván, mint más teremtményeitől | 195 |
A szentségeket nem lehet eladni és megvenni. Akik a szentségeket fogadják, azoknak segíteniük kell a földi dolgokkal a szolgákat. Amit a szolgák kapnak, háromfelé kell osztaniuk | 196 |
A papok méltóságáról. A szentség erejét nem csökkenti sem a kiszolgáltató, sem a szentséget fogadó bűne. Isten nem akarja, hogy a világiak beleavatkozzanak a szolgák megjavításába | 197 |
Az Egyház, illetve Isten szolgáinak üldözését Isten a magáénak tekinti | 198 |
Azoskról, akik különféle módokon üldözik az Egyházat és az Egyház szolgáit | 200 |
Az Egyházról és szolgáiról mondottak rövid megismétlése | 202 |
A szent és erényes szolgák kiválósága, erénye és szent cselekedetei. A naphoz hasonlók ők. Javító dorgálásaik a rájukbízottak felé | 202 |
Az előző fejezet összefoglalása. A tiszteletről, amely egyformán megilleti a papokat akár jók, akár rosszak | 208 |
A klérus botrányai és ezek következményei | |
A rossz papok és szolgák élete és bűnei | 211 |
A rossz szolgákban igazságtalanság uralkodik, különösen azáltal, hogy nem javítják alaárendeltjeiket | 213 |
Az említett szolgák egyéb hibáiról, főleg arról, hogy kocsmába járnak, bűnös játékokat űznek és ágyasokat tartanak | 214 |
A gonosz szolgákban természetellenes bűn uralkodik. A lélek egy látomása e bűnről | 215 |
Az alárendeltek az elöljárók bűnei miatt nem javulnak meg. A szerzetesek bűnei. E bajok következményei | 218 |
Az említett gonosz szolgákban a paráznaság bűne uralkodik | 220 |
A rossz szolgákban fösvénység uralkodik: uzsorára adnak kölcsönt, főként pedig adják és veszik az Egyház javadalmait és a hivatalokat. Bajok, melyek e bírvágy miatt következnek a szent Egyházra | 223 |
A gonosz szolgákban a gőg uralkodik, melynek következtében elveszítik az igaz megismerést, és elkövetik a látszólagos konszekrálás bűnét | 226 |
Egyéb bűnök, melyek a gőgből és az önszeretetből származnak | 229 |
A rossz szolgák sok más bűne | 233 |
Az igazak és a bűnösök halála közötti különbség. Az igazak halála | 234 |
A bűnösök halála és szenvedése a halál pillanatában | 237 |
Az eddig mondottak rövid összefoglalása. Isten megtiltja, hogy világiak hozzányúljanak az ő papjaihoz, s felszólítja a lelket, hogy sírjon e nyomorult bűnösök miatt | 241 |
A lélek hálát adva és Istent dícsérve imádkozik a szent Egyházért | 242 |
Az isteni gondviselésről | |
Az isteni gondviselésről általában | 247 |
A remény is az isteni gondviselés ajándéka. Aki tökéletesebben remél, tökéletesebben ízleli a gondviselést | 249 |
Isten az Ószövetségben a Törvény és a Próféták által mutatta meg gondviselését. Majd elküldte az Igét, s végül az Apostolok, vértanúk és más szentek által gondoskodik rólunk. Semmi sem történik a teremtményekkel Isten gondviselése nélkül | 251 |
Minden a javunkra és üdvösségünkre szolgál, amit Isten történni enged. Vakok és tévedésban vannak azok, akik az ellenkezőjét gondolják | 252 |
Hogyan gondoskodott Isten egy konkrét esetben egy lélek üdvösségéről | 254 |
Isten különféle módokon nyilvánítja ki gondviselését teremtményeinek. Felpanaszolja hűtlenségüket. Egy ószövetségi előkép tanítása | 255 |
Isten üdvösségünk érdekében gondoskodik arról, hogy szorongatásokat szenvedjünk. Azok nyomorúsága, akik önmagukban és nem az ő gondviselésében bíznak. A benne remélők kiválósága | 257 |
Isten gondviselése a szentségek által. Hogyan gondoskodott csodálatos módon többször is egy lélekről, aki éhezett a Szentségre | 260 |
Isten gondviselése azok iránt, akik halálos bűnben vannak | 263 |
Isten gondviselése azok iránt, akik még nem tökéletesek a szeretetben | 265 |
Isten gondviselése azok iránt, akik a tökéletes szeretetben élnek | 268 |
A mondottak rövid megismétlése. Krisztus e szavairől: "Vesd ki a hálót a hajó jobb oldalán" | 271 |
A hálót az egyik tökéletesebben veti ki, mint a másik, ezért több halat fog. A tökéletesek kiválósága | 273 |
Az általános gondviselés ebben az életben és a másikban | 275 |
Isten gondviselése a szegények iránt | 277 |
A földi gazdagság rendetlen vágyából és megtartásából származó bajok | 279 |
Azok kiválósága, akik lelki okok miatt szegények. Krisztus a szegénységet nemcsak szavakkal, hanem életével is tanította. Isten gondviselése azok iránt, akik magukhoz ölelik ezt a szegénységet | 281 |
Rövid összefoglalás az isteni gondviselésről | 285 |
A lélek dicsérettel és hálával mond köszönetet Istennek, és megkéri, beszéljen az engedelmesség erényéről | 286 |
Az engedelmességről | |
Hol található az engedelmesség, mi veszi el a lélektől, mi a jele annak, hogy a lélek birtokolja, mi kíséri és mi táplálja | 289 |
Az engedelmesség az a kulcs, amellyel meg lehet nyitni az eget. Az övhöz kell kötzni ezt a kulcsot. Az engedelmesség himnusza | 291 |
Az engedetlenek nyomorúsága és az engedelmesek kiválósága | 293 |
Vannak, akik annyira szeretik az engedelmességet, hogy nem elégednek meg csak a parancsok teljesítésével, hanem különleges engedelmességre is kötelezik magukat | 295 |
Miképpen lehet eljutni az általános engedelmességből a különleges engedelmességre. A szerzetek kiválósága | 295 |
Az engedelmes szerzetesek kiválósága és az engedetlenek nyomorúsága | 299 |
Az igazán engedelmesek százat kapnak egy helyett s hozzá még az örök életet. Mit jelent ez a "száz" | 304 |
Az engedetlen szerzetes gonoszsága, nyomorúsága és fáradalmai. Az engedetlenség gyümölcsei | 305 |
Azok tökéletlensége, akik tartózkodnak ugyan a halálos bűntől, de a szerzetben nagyon langyosan élnek | 308 |
Az engedelmesség kiválósága és javai | 309 |
A szerzetesek és a szerzeten kívül élők engedelmessége közti különbség | 311 |
Isten nem a fáradság, nem az eltelt idő, hanem a szeretet nagysága szerint adja az érdemet. Csodák, melyeket Isten az igazán engedelmesek miatt tett. Az engedelmességhez szükséges megfontoltság | 312 |
ÖSSZEFOGLALÁS ÉS BEFEJEZÉS | |
A könyv anyagának rövid összefoglalása | 317 |
A lélek hálát ad és Istent dícsérve imádkozik az egész világért és a szent Egyházért. A hit erényét ajánlva fejezi be a könyvet | 319 |
Bibliográfia | 323 |
Név- és tárgymutató | 325 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.