Fülszöveg
" ••ÍV Dr. Forrai Judit Tanulmányait a Semmelweis Egyetem Fogorvoskarán és az ELTE BTK történelem és múzeológia szakán végezte. Fog- és szájbetegségek, jM valamint a társadalomorvostan szakorvosa. Kutatási területei részben az
¦-BMJL . • • orvostörténet irányában, részben a társadalomorvostan, a szociális medicina, IpQFí Vli ezen belül a szexológia területe felé irányul. Az orvostudományi kan-didatúráját 1997-ben szerezte az „Egy társadalmi probléma medikalizálása: Jr'-, "if adalékok a budapesti prostitúció történetéhez" címmel. 2004-ben habilitá-'p cióját az: „Egészségpedagógia. Vizsgálatok a nemi nevelés körében" témával
i^i- nyerte el.
^ 1898-óta a Semmelweis Egyetem Orvostörténei és Társadalomorvostani
Intézetében dolgozik. Jelenleg a volt intézet jogutódjának, a Közegészségtani Intézet docense. Oktatási és érdeklődési köre a primer prevenciós és szociális tevékenység felé irányul a különböző hátránnyal élők között (fiatalok, nők, értelmi sérültek, kisebbségben, állami...
Tovább
Fülszöveg
" ••ÍV Dr. Forrai Judit Tanulmányait a Semmelweis Egyetem Fogorvoskarán és az ELTE BTK történelem és múzeológia szakán végezte. Fog- és szájbetegségek, jM valamint a társadalomorvostan szakorvosa. Kutatási területei részben az
¦-BMJL . • • orvostörténet irányában, részben a társadalomorvostan, a szociális medicina, IpQFí Vli ezen belül a szexológia területe felé irányul. Az orvostudományi kan-didatúráját 1997-ben szerezte az „Egy társadalmi probléma medikalizálása: Jr'-, "if adalékok a budapesti prostitúció történetéhez" címmel. 2004-ben habilitá-'p cióját az: „Egészségpedagógia. Vizsgálatok a nemi nevelés körében" témával
i^i- nyerte el.
^ 1898-óta a Semmelweis Egyetem Orvostörténei és Társadalomorvostani
Intézetében dolgozik. Jelenleg a volt intézet jogutódjának, a Közegészségtani Intézet docense. Oktatási és érdeklődési köre a primer prevenciós és szociális tevékenység felé irányul a különböző hátránnyal élők között (fiatalok, nők, értelmi sérültek, kisebbségben, állami gondoskodásban élők, prostituáltak, melegek) intézményes és civil formában. Alapítója a Szex Edukációs Kiemelten Közhasznú Alapítványnak (1991), több hazai és nemzetközi civil szervezet, hálózat tagja. Több mint 270 publikációja hazai és külföldi szaklapokban jelent meg. Tankönyvei és tananyagai (egyetemi, középiskolai) a mai iskolai oktatás alapját képezi.
E könyv nem tekinti át a szexuális szocializáció teljes vetületét, hanem egyes tematikus tanulmányokba illesztve mutatja be az ezredforduló több mint 10 éves időszakát a Magyarországon végzett felméréseink alapján készült összegzéseket elméleti háttérrel - a teljesség igénye nélkül.
A tanulmányok közös alapját képezik a kockázatok, a rizikómagatartás és azok következményei, illetve különböző okok miatt hátrányos helyzetbe került emberek viszonyát a szexhez (serdülők, intézeti fiatalok, értelmi sérültek, prostituáltak, melegek stb.). Olyan kockázati tényezők kerülnek így egy sorba, amelyeket általában nem együtt kezel a tudomány: a serdülőkor, amelyen mindenki átesik, a szexuális erőszak, amely kriminális kategória, a prostitúció, amelyet sokan ma is csak erkölcsi kategóriának, devianciának tartanak, illetve a homoszexualitás, amely egyszerűen kisebbségi magatartás, de - sajátosságainál fogva - növeli az e kisebbséghez tartozó fiatalok veszélyeztetettségét. Hogy milyenné válik valakinek a szexuális kultúrája, az a nevelés függvénye, mely történhet akár verbális, akár non-verbális úton. A nevelés színtere általában a család, illetve az ott látott és átélt minták lesznek dominánsok egy fiatalember életében. Azonban a családi nevelést mindig kiegészítette a közösségi nevelés, amely lehet spontán, de a zárt közösségekben szervezett formában fordul elő, pl. a családhoz közelálló idősebb emberek, csoportok (női-férfi csoportosulások) vagy az elmúlt 200 évben iskolai oktatás keretében. Etudományt közel száz éve nevezzük szexuálpedagógiának. Jelen munkában a legújabbkori különböző szexuális oktatási módszerekről és eredményekről, a szexuális szocializációról az egyes témáknál olvashatunk
Vissza