1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szervezetinnováció

Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Budapesti Műszaki Egyetem Mérnöktovábbképző Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 200 oldal
Sorozatcím: Innovációs menedzser képzés
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A környezet számára a vállalat megújhodása új produktumok (gyártmányok vagy szolgáltatások) megjelenésében mutatkozik. A piac, a fogyasztó az innovációs folyamat produktumaival áll kapcsolatban. A... Tovább

Előszó

A környezet számára a vállalat megújhodása új produktumok (gyártmányok vagy szolgáltatások) megjelenésében mutatkozik. A piac, a fogyasztó az innovációs folyamat produktumaival áll kapcsolatban. A felhasználók számára a korszerű gyártmányok és/vagy szolgáltatások megjelenése és főként elérhetősége a fontos. Ezért az innováció közvetlen célja a versenyképes produktumok létrehozása. Tartósan ez ma már csak maximális teljesítmények mellett lehetséges, amely igényli a vállalat totális, folyamatos és megtervezett megújhodását.
A gazdaságos gyártmány (szolgáltatás) szerkezet kialakítása valósághű és a változásokat előrejelző információk gyűjtését, elemzését és alkotó feldolgozását sürgeti. Az innováció - ezen az információbázison - átszövi a beszerzési, termelési, fejlesztési stb. folyamatokat, behatol a vállalat működésébe, növeli az innovációs potenciált és új produktumokkal alakítja környezetét. E célok elérését új módszerek, az újra fogékony szervezet létrehozásával segíthetjük.
Az utóbbi évek kutatási eredményei és a gyakorlati tapasztalatok azt igazolják, hogy az innovációt támogató szervezés a folyamat és a szervezet és a rendszer szintjén hozhat eredményeket. A szervezet innovációját mint tevékenységet "Az innovációs menedzsment és főbb módszerei" című jegyzet a szervezéselmélet és módszertan szempontjainak tárgyalásával és módszerek, eljárások bemutatásával megalapozta.
A "Szervezetinnovácíó" című jegyzet elsősorban is a gyakorlat oldaláról mutatja be azokat a lehetőségeket, folyamatokat és technikákat, amelyeket figyelembe vehetünk, illetőleg alkalmazhatunk, ha az innovatív szervezet kialakítását mint célkitűzést el kívánjuk érni. A jegyzet összeállításánál az alábbi tanulmányokra építettünk:
Dr. Gazdag Miklós: Szervezetfejlesztés
Dr. Erdősi Gyula: A szervezeti innováció szervezési folyamata és módszerei
Dr. Papp Ottó: A projekt-menedzsment
Dr. Nahlik Gábor: Autonóm munkacsoportok szervezése mint az innováció "csírái"
Dr. Fejéregyházi Sándor: Innovációs parkok Gyökér Irén - Gyulay Tibor: Az innovatív vezető személyiségjegyei, magatartása és a kommunikáció
Dr. Hauk Béla: Szervezeti és vezetési innováció a Medicor Műveknél (Esettanulmány)
A felsorolt tanulmányok lényegében a jegyzet logikáját is adják, amely az általános elvi közelítés szemléletbeli alapjaiból indul, majd gyakorlati módszereket tárgyal, és végül, befejezésül a megvalósítás általános vezetői "hozzáállásának" hogyanját adják meg, praktikus tanácsokat szolgáltatva az innovációs menedzsment számára. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
1. CÉLOK ÉS KÖVETELMÉNYEK 10
2. SZERVEZETFEJLESZTÉS 14
2.1. A szervezeti problémák pszichológiai szempontjai 14
2.2. A vezetés- és szervezetfejlesztés három szakasza 17
3. A SZERVEZETI INNOVÁCIÓ SZERVEZÉSÉNEK FOLYAMATA ÉS
MÓDSZEREI 26
3.1. Az innovációs folyamat terve 26
3.2. Az innováció feltételrendszere 29
3.3. A vezetői célkitűzések megfogalmazása 32
3.4. A szervezési innovációs potenciál felmérése 32
3.5. Rendszerábrázolás és -elemzés 39
3.51. A vállalat összfunkciójának és főfunkcióinak
megfogalmazása 39
3.52. A főfunkciók és a rendszerelemek kapcsolatának feltárása 40
3.53. A csoport célok és -érdekeik ábrázolása 40
3.54. A vállalati főfunkciók ellátásához szükséges
ismeretek meghatározása 44
3.6. A vezetői célkitűzések pontosítása és a folyamat
részletes megtervezése 4b
3.7. A problématerület meghatározása és az innovációs
csoportok megalakítása 51
3.71. A felmérés résztvevőinek kijelölése 52
3.72. A problématerületeket jellemző tevékenységlista feltárása 52
3.73. A területen folyó munkamegosztás meghatározása 53
3.74. A tevékenységek rangsorolása 53
3.75. Az információáramlás feltérképezése 54
3.76. Az innovációs csoportok összeállítása 55
3.8. A problémák feltárása és problématérképek (diagnózis) készítése 56
3.81. A problémafeltárás módszerének kiválasztása 56
3.82. A problémák feltárása és megbeszélése 56
3.83. A legfontosabb problémák rangsorolása és
ok-okozati összefüggéseinek vizsgálata 56
3.84. A tevékenységekben keletkezett legfontosabb
problémák meghatározása 56
3.85. A leglényegesebb problémák okainak meghatározása 57
3.86. A problématérképek készítése 58
3.9. A javaslat (koncepció) vázlatok megfogalmazása 59
3.91. ötletelés 60
3.92. ötletek finomítása 60
3.93. A javaslatvázlatok megvalósítási feltételeinek
és akadályainak elemzése 60
3.10. A javaslatváltozatok kidolgozása, rangsorolása, döntés és bevezetés, valamint a célelérés elemzése és értékelése 61
A PROJEKT MENEDZSMENT 69
4.1. A projekt menedzsment koncepciója 69
4.11. A projekt menedzsment lényege 69
4.12. A projekt menedzsment elemei, sikerének feltételei 73
4.2. A projekt menedzsment folyamata, szervezete és technikái 77
4.21. A cél-folyamat-szervezet összehangolása a PM
rendszerben 77
4.22. Az ember-módszer-technika szimbiózisa a PM
rendszerben 84
4.3. A projekt menedzsment "működtetése" 89
4.31. A PM tervezési-ellenőrzési-értékelési rendszerének kialakítása és működtetése 89
4.32. A PM bevezetése, irányítása, kiértékelése és
"reinkarnáció"-ja 94
AUTONÓM MUNKACSOPORTOK SZERVEZÉSE, MINT AZ INNOVÁCIÓ
"CSÍRÁI" 99
5.1. A jól szervezett munka kritériumainak és módszereinek
változása 99
5.2. Az emberi viszonyok tanának (Humán Relations) kialakulása 100
5.21. A nagy úttörők: E. Mayo és M.P. Follett 100
5.22. Néhány további megalapozó elmélet 103
5.3. Ember- és csoportközpontú munkaszervezeti formák 106
5.31. Rugalmas munkakör lehatárolás 106
5.32. A szociotechnikai gyártási rendszer 108
5.-33. Az elveket megvalósító néhány konkrét gyártási
rendszer 109
5.331. A Saab-Scania szerelőszigetei 109
5.332. Autonóm munkacsoportok 110
5.333. A legutóbbi évek változásai 111
6. INNOVÁCIÓS PARKOK 116
6.1. Az innovációs parkok értelmezése 116
6.2. Külföldi tapasztalatok 116
6.21. Az Amerikai Egyesült Államok tapasztalatai 120
6.22. A nyugat-európai tapasztalatok 122
6.23. Az ázsiai és ausztráliai tapasztalatok 124
6.3. Az innovációs parkok helyzete hazánkban 124
• 6.31. Országos törekvések 124
6.32. Innovációs parkok 126
6.33. A Budapesti Műszaki Egyetem Mikroelektronikai
és Mechatronikai Tudományos Park 128
6.4. Összefoglalás 130
7. AZ INNOVATÍV VEZETŐ SZEMÉLYISÉGJEGYEI, MAGATARTÁSA ÉS A
KOMMUNIKÁCIÓ 133
7.1. A vezető szerepe az innovációban 134
7.2. Az innovatív vezető személyiségjegyei, készségei 138
7.3. A vezető előfeltevései az alkalmazottakról 142
7.4. A vezetők hármas motivációja 150
7.5. A személyiségreguláció és konfliktuskezelés I55
7.6. A vezetői magatartás - vezetési stílus 160
7.7. Kreatív kommunikáció 103
7.71. A kommunikáció fogalma, eszközei 165
7.72. A hatékony kommunikáció 171
MELLÉKLETEK
1. Mellékletek 178
2. Mellékletek 196
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem