1.062.312

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szervezeti viselkedés I.

Távoktatás 16/1999.

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: József Attila Tudományegyetem
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 105 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyag részét képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának... Tovább

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyag részét képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának emelése mint igény a vezetői -szervezői munkával kapcsolatban.
A szervezeti viselkedés Magyarországon fiatal tudományág, azonban a szociálpszichológiai témakörökben, amelyeken alapul, az utóbbi években sok és színvonalas szakirodalom jelent meg magyarul is. A legátfogóbb munka e témakörben Bakacsi Gyula "Szervezeti magatartás és vezetés" című tankönve, erre munkánk során többször hivatkoztunk. "A szervezeti magatartás (Organisational Behaviour - amit angolul gyakran OB-ként rövidítenek) olyan tudományterület, amely a szervezeteken belüli magatartásra gyakorolt egyéni, csoport- és strukturális hatást vizsgálja a célból, hogy ezeket az ismereteket a szervezet hatékonyságának növelésére alkalmazza." (Bakacsi, 1996, 17. p.) Vissza

Tartalom

Bevezetés3
A személyiség elmélete és mérése5
A személyiségelméletekről általában5
A típustanok6
A személyiségvonások elmélete10
C. G. Jung által megállapított típusok11
A faktoranalitikus elméletek12
A pszichoanalízis elmélete15
A fenomenológiai megközelítés17
A szociális tanuláselméleti megközelítés20
A tranzakcionális analízis22
A társas észlelés31
Jelentősége az interakcióban31
A szociális reprezentációk tartalma: hiedelmek, értékek, attitűdök34
Mások észlelése: A pontosság kérdése38
A benyomás szervezésének mechanizmusai40
A kommunikáció51
A kommunikáció fogalma, jelentősége51
A kommunikáció modellje52
Az egyenes beszéd, avagy a Gordon-módszer55
A verbális kommunikáció57
A nem verbális kommunikáció fogalma, jelentősége59
A nem verbális kommunikáció funkciói60
A nem verbális üzenetek változatai61
A kommunikáció funkcionális felfogása62
A konfliktusok, ki nyer, ki veszít?69
A konfliktusokról általában69
Melyik a jó ill. a rossz konfliktus?70
A konfliktus kialakulásának folyamata70
A játékelmélet hozzájárulása a konfliktusok értelmezéséhez72
A személyközi konfliktusok kezelése77
A konfliktusok kezelése szervezeti szinten82
A konfliktusok fő típusai a szervezetben83
A tárgyalás tevékenységei84
A meggyőzés pszichológiája93
Fogalma, jelentősége93
A meggyőzés hatásának megítélése95
A forrás96
A közlemény97
A befogadó100

Málovics Éva

Málovics Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Málovics Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem