1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szervezeti viselkedés

Távoktatás 28/1999.

Szerző
Lektor
Szeged
Kiadó: Szegedi Tudományegyetem Gazdaságtudományi Kar
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 89 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyagát képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának... Tovább

Előszó

A szervezeti viselkedés a szervezés és vezetés tananyagát képezi. A szervezés- és vezetéselmélet emberközpontú irányzatainak megjelenésével merült fel az interakciós jártasság színvonalának emelése, mint igény a vezetői-szervezői munkával kapcsolatban
A szervezeti viselkedés Magyarországon fiatal tudományág, azonban a szociálpszichológia témakörökben, amelyeken alapul az utóbbi években sok és színvonalas szakirodalom jelent meg magyarul is. A legátfogóbb munka e témakörben Bakacsi Gyula "Szervezeti magatartás és vezetés" című tankönyve, erre munkánk során többször hivatkozunk. "A szervezeti magatartás (Organisational Behavior - amit angolul gyakran OB-ként rövidítenek) olyan tudományterület, amely a szervezeteken belüli magatartásra gyakorolt egyéni, csoport- és strukturális hatást vizsgálja a célból, hogy ezeket az ismereteket a szervezet hatékonyságának növelésére alkalmazza." Vissza

Tartalom

Bevezetés1
A csoport3
A csoport jelentőségének felfedezése3
A csoport fogalma, kialakulása, fejlődése4
Csoporttípusok6
A csoportok funkciói7
A csoportok jellemzői8
Csoportnormák és irányítás8
A csoport affektív struktúrája12
A csoportlégkör mutatója14
A társas jelentőség: szerepek, státusz15
Az interakció elemzése csoportban19
Csoport-produktivitás19
Munkacsoportok a szervezetben22
Esetpéldák a munkacsoportalakításra23
A személyes vezetés30
A leadership fogalma30
A személyes vezetéssel kapcsolatos elméletek történeti áttekintése30
A vezetői tulajdonságelméletek31
A döntésközpontú elméletek33
A személyiségközpontú elméletek36
McGregor X- és Y-elmélete37
A szervezeti kultúra54
A szervezeti kultúra fogalma, jelentősége54
A szervezeti kultúrákra jellemző értékek56
A szervezeti kultúra kialakulásának folyamata57
A szervezeti kultúra szintjei58
A nemzeti kultúra59
A szubkultúrák61
Handy kultúra tipológiája, kultúra modellek63
Kono kultúrafelfogása65
Quinn modellje67
A szervezeti kultúra ma Magyarországon69
A motiváció74
A motiváció jelentősége74
A motiváció fő elméletei76
Tartalomelméletek76
A motiváció folyamatelméletei83
Az elváráselmélet84
A megerősítés elmélete85
A célkitűzéselmélet86
A méltányosságelmélet86
A motiváció és a csoportok87
Esetpéldák a sikeres vállalatok motivációs tevékenységére87

Málovics Jánosné

Málovics Jánosné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Málovics Jánosné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem