1.062.439

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szervezeti és Klinikai Kiválóság az egészségügyben

Organisational and Clinical Excellence in Health Care - Az EFQM Kiválóság Modell alkalmazása az egészségügyben - Előadáskivonatok/The EFQM Model of Excellence in Health Care

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Balatonvilágos
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 192 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar   Angol  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Hazánkban is egyre több egészségügyi intézmény alkalmaz minőségbiztosítási módszereket, áldoz komoly anyagi és szellemi erőforrásokat rendszerük tanúsítására. Kérdés azonban, hogy a minőségi... Tovább

Előszó

Hazánkban is egyre több egészségügyi intézmény alkalmaz minőségbiztosítási módszereket, áldoz komoly anyagi és szellemi erőforrásokat rendszerük tanúsítására. Kérdés azonban, hogy a minőségi betegellátás megjelenik-e valamilyen formában az intézmények finanszírozásában.
A biztosítónak alapvető érdeke, hogy információja legyen az általa finanszírozott intézményekben folyó ellátás minőségéről. Piaci vagy piacihoz közelítő egészségügyi rendszerek esetén az ellátás minősége komoly hatással lehet a finanszírozásra, mind pozitív mind negatív irányban.
Hazánkban az Országos Egészségbiztosítási Pénztár a rendelkezésre álló kapacitás, teljesítmény és finanszírozási adatok révén rendelkezik bizonyos információkkal az általa finanszírozott intézményekben folyó gyógyító munka minőségéről. Ezen adatok azonban elsődlegesen nem minőségbiztosítási, hanem finanszírozási céllal kerülnek jelentésre és feldolgozásra.
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár kezében ma gyakorlatilag nincs olyan eszköz, mellyel a minőségi betegellátást az (általában utólagos) finanszírozás során ösztönözni tudná. A szerződések kötésénél ugyancsak nincs lehetőség arra, hogy a Pénztár a szolgáltatók között minőségi szempontok alapján szelektáljon, vagy a minőségi ellátást nyújtókat preferálja.
A rendelkezésre álló adataink azonban azt jelzik, hogy számos minőségbiztosítási rendszerrel rendelkező szolgáltató teljesítmény adatai, s ezáltal finanszírozásuk kedvezőbb azoknál, akik ilyen rendszerrel nem rendelkeznek vagy rendelkeznek ugyan, de nem működtetik.
Összefoglalásul kiemelhetjük, hogy a Pénztár elsődleges érdeke a minőségi betegellátás finanszírozása, ez nem jelentheti egy adott minőségbiztosítási/tanúsítási rendszer favorizálását, hanem a rendszer működtetése révén létrejövő minőségi ellátás ösztönzésében nyilvánulhat meg. Vissza

Tartalom

Boncz Imre: A minőség mérése és az eredmények alkalmazhatósága az egészségügyi intézmények finanszírozásában..........5
Csikai Sándorné - Jakab Harcsa Erzsébet: Alkalmazható-e az EFQM modell a pszichiátriában?...........6
Gödény Sándor - Bárányi Péter - Bernáth Lajos - Katonai Zsolt - Mogyorósy Zsolt - Kiszely Péter - Topáz József - Rácz Klára: Az egészségügyi rendszer evolúciós koncepciója: ISO-tól a Kiválóság Modellig.......................7
Tihanyi Mariann - Tompa Lászlóné: Az EFQM Kiválóság Modell szerinti önértékelés alkalmazásának tapasztalatai a Zala Megyei Kórházban................9
Tombácz Imre - Nagyné Zutler Katalin: Helyesbítő és megelőző intézkedések egy megyei
kórházban.............10
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szervezeti és Klinikai Kiválóság az egészségügyben Szervezeti és Klinikai Kiválóság az egészségügyben

A borító enyhén sérült.

Állapot:
1.940 Ft
970 ,-Ft 50
5 pont kapható
Kosárba