Fülszöveg
A tudás menedzselése és mérése
Karl Erik Sveiby könyve bemutatja, miként fedezik fel a leggyorsabban növekedő, leginkább nyereséges vállalatok, hogy gyakorlatilag korlátlan bevételek származhatnak a cég immateriális vagyonából - az alkalmazottak, az ügyfelek, sőt a beszállítók azon képességéből, hogy új fogalmakat, modelleket, termékeket és szolgáltatásokat hozzanak létre.
A szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás az első könyv, amely eszközöket kínál az olyan immateriális javak mérésére, mint a kompetens és kreatív alkalmazottak, a szabadalmak, a márkanevek vagy a társaság hírneve. Karl Erik Sveiby számos való életből vett példa segítségével gyakorlati tanácsokkal szolgál ahhoz, hogyan alakítsunk ki tudásközpontú stratégiát és a mélyére hatol annak a felszínes megközelítésnek, miszerint "az emberek az első számú értékeink", s bemutatja, mennyire gyökeresen befolyásolják az immateriális javak a végső pénzügyi eredményt.
"Nem egyszerű feladat a tudás menedzselése és...
Tovább
Fülszöveg
A tudás menedzselése és mérése
Karl Erik Sveiby könyve bemutatja, miként fedezik fel a leggyorsabban növekedő, leginkább nyereséges vállalatok, hogy gyakorlatilag korlátlan bevételek származhatnak a cég immateriális vagyonából - az alkalmazottak, az ügyfelek, sőt a beszállítók azon képességéből, hogy új fogalmakat, modelleket, termékeket és szolgáltatásokat hozzanak létre.
A szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás az első könyv, amely eszközöket kínál az olyan immateriális javak mérésére, mint a kompetens és kreatív alkalmazottak, a szabadalmak, a márkanevek vagy a társaság hírneve. Karl Erik Sveiby számos való életből vett példa segítségével gyakorlati tanácsokkal szolgál ahhoz, hogyan alakítsunk ki tudásközpontú stratégiát és a mélyére hatol annak a felszínes megközelítésnek, miszerint "az emberek az első számú értékeink", s bemutatja, mennyire gyökeresen befolyásolják az immateriális javak a végső pénzügyi eredményt.
"Nem egyszerű feladat a tudás menedzselése és mérésre, Karl Erik Sveiby könyve azonban igencsak gyakorlati, mégis mélyen átgondolt kiindulópontot jelent ehhez az izgalmas, új témához."
Dr. Charles M. Savage, elnök, Knowledge Era Enterprises, Inc., a Fifth Generation Management című könyv szerzője
"Amennyiben Ön okos, eredményes és kreatív emberek csoportjait irányítja, szüksége van erre a könyvre. Kitűnőek Sveiby fogalmai és eszközei a tudás mérésére, szervezésére és létrehozására."
Glenn Osaka, általános csoportigazgató, kereskedelmi rendszerek üzletág, Hewlett-Packard, Cupertino, California
"Ez az elgondolkodtató és hasznos könyv segít abban, hogy tudásközpontú stratégiákat dolgozzunk ki, hogy elmélyítsük vezetői ismereteinket arról, miként kerülhetjük el a költségellenőrzés csapdáit, illetve, hogy új ismeretekre tegyünk szert az immateriális bevételek létrehozásával és a haszon növelésével kapcsolatban. Az szervezetek új gazdagsága: a menedzselt tudás megkönnyíti a modern tudásközpontú szervezet számára az oly fontos, de legtöbbször kiaknázatlan immateriális javak feltárását és hasznosítását - az emberi tőkéét éppúgy, mint a belső és a külső strukturális vagyonét."
Leif Edvinsson, az intellektuális tőke testületi igazgatója, Skandia
Vissza