kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 221 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | 963-058-377-1 |
Bevezetés | 11 |
Miért látják másképp? A szülők és a pedagógusok nézetkülönbségének főbb okai | 15 |
A laikus és a tudományos gondolkodás alapvető jellemzői, különbségei | 16 |
Az információszerzés eltérő módjai | 17 |
Mit mutatnak a tudományos kutatások? | 20 |
Született pedagógus vagy képzett pedagógus? | 21 |
Miből lesz a cserebogár, avagy hogyan hatnak egymásra a képzés előtti, képzés alatti és képzés utáni élmények? | 23 |
Egyet vagy harmincegyet? Az iskolai és a családi nevelés eltérései | 28 |
Harc a figyelemért | 28 |
"Papa ne prédikálj!" A direkt és indirekt nevelői hatások eltérései | 29 |
"Anya csak egy van." A kapcsolati minőség és a kötődés hatásai | 33 |
"Egy bolond százat csinál." A csoport hatása a viselkedésre | 37 |
Az iskolai nevelést befolyásoló egyéb körülmények | 43 |
"Mit és hogyan?" Az iskolai nevelés céljának és módszereinek megítélése | 50 |
A nevelési célok kérdése | 51 |
Egy kis neveléstörténet | 53 |
Oktatás-nevelés. Az iskolai nevelés céljának megítélése ma | 54 |
Az iskola nevelő szerepének megítélése | 59 |
A tanárok szerint: neveljünk! De hogyan? A nevelési stílus kérdései | 64 |
Gyermekkép és nevelési módszerek | 65 |
Nevelési stílus és nevelési elvek a kutatások tükrében | 70 |
Az elvek és a gyakorlat: az iskolai konfliktusok és a megoldási stratégiák | 74 |
A konfliktusok és a megoldások | 75 |
Konfliktusok kezelése az iskolában egy vizsgálat tükrében | 85 |
Mi a helyzet a pedagógiai következetességgel? | 91 |
"Jó neki, ott a nyári szünet!" Az érem másik oldala: a tanári szerep jellemzői | 95 |
A tanári szerepkövetelmények változása | 96 |
A társadalmi változások hatása a tanár-diák kapcsolatra | 100 |
Jó tanár - rossz tanár | 102 |
A tanári ideálképek a szülők és a tanárok nézeteiben | 103 |
Tanár-diák kapcsolati ideálképek a tanárok és a szülők nézeteiben | 111 |
Nyilas Misi nincs többé. A tanári tekintély és hatalom problémája | 116 |
A tanári pálya presztízsének változása | 121 |
A társadalmi érintkezés szabályainak változása | 124 |
"Az idegeimre mentek!" A tanári pálya stressztényezői | 128 |
A stressz mint a mindennapok velejárója | 128 |
A stressz legjellemzőbb forrásai a tanári pályán | 131 |
A tartós stressz következményei és a kiégés jelensége | 137 |
"Könnyű azt mondani!" Néhány jó tanács a stressz hatásának csökkentéséhez | 140 |
A szülők és a pedagógusok együtt, (egy)másért | 146 |
A tanár-szülő kapcsolat jellegét befolyásoló tényezők | 147 |
A törvényi szabályozás és a társadalmi változások hatása | 148 |
"Hasonló a hasonlónak örül." A nézetek, az értékrend és a kulturális különbségek hatása | 150 |
Az előzetes tapasztalatok hatása (saját gyermekkor, szülőkkel való korábbi kapcsolat) - sémák, kategóriák, előítéletek | 153 |
A helyzet fogalma: fogadóóra, szülői értekezlet, családlátogatás | 156 |
Amiben gyakran egyetértenek, bár talán nem kellene | 163 |
A "sürgetettség" és a "hibakeresés" pedagógiájának buktatói | 164 |
"Anyuka foglalkozzon többet a gyerekkel!' Ami működik, az nem biztos, hogy mindig jó is | 170 |
Amiben nem értenek egyet, bár talán kellene | 176 |
Új pedagógiai eljárások | 176 |
Kompetenciahatárok ismertése és elismerése | 182 |
Ugyanazt másképp. A szülő-tanár kapcsolat építésének hatékony eszközei | 186 |
"Anyuka, foglalkozzon másképp a gyerekkel!" | 187 |
Régi helyzetek új tartalommal, új helyzetek új lehetőségekkel | 192 |
Zárszó helyett | 203 |
Mellékletek | 207 |
Irodalom | 217 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.