Fülszöveg
Létezhet-e drágább, féltettebb kincs, mint ifjúságunk épsége, egészsége? Eleget törődünk-e tanulóink testi fejlődésével, egészséges életmódra nevelésével? A testkultúra milyen szintjén állnak az általános iskolai tanulmányok befejezése előtt álló serdülők? Milyen feladatok tartoznak a testkultúra kialakításának, fejlesztésének körébe?
E kérdések egyre erőteljesebben igénylik, sürgetik, hogy többet foglalkozzunk a ránk bízott fiatalok egészségével, testi nevelésével.
Szepes Lajos 5 általános iskola 8. osztályos tanulói körében végzett - a testkultúra szintjét és egyben fejlesztését meghatározó - komplex vizsgálatot. Az osztályfőnökök, testnevelő tanárok aktív közreműködésével lefolyt vizsgálat eredményeit összegezve elméleti tájékoztatást, szakirodalmi áttekintést is nyújt az érdeklődő olvasóknak.
A tanulmány körültekintően rendszerezi és méri a testkultúra kérdéseit: a testkultúra tárgyi és személyi feltételeit, a serdülők táplálkozását, napirendjét, mozgáskultúráját, edzését,...
Tovább
Fülszöveg
Létezhet-e drágább, féltettebb kincs, mint ifjúságunk épsége, egészsége? Eleget törődünk-e tanulóink testi fejlődésével, egészséges életmódra nevelésével? A testkultúra milyen szintjén állnak az általános iskolai tanulmányok befejezése előtt álló serdülők? Milyen feladatok tartoznak a testkultúra kialakításának, fejlesztésének körébe?
E kérdések egyre erőteljesebben igénylik, sürgetik, hogy többet foglalkozzunk a ránk bízott fiatalok egészségével, testi nevelésével.
Szepes Lajos 5 általános iskola 8. osztályos tanulói körében végzett - a testkultúra szintjét és egyben fejlesztését meghatározó - komplex vizsgálatot. Az osztályfőnökök, testnevelő tanárok aktív közreműködésével lefolyt vizsgálat eredményeit összegezve elméleti tájékoztatást, szakirodalmi áttekintést is nyújt az érdeklődő olvasóknak.
A tanulmány körültekintően rendszerezi és méri a testkultúra kérdéseit: a testkultúra tárgyi és személyi feltételeit, a serdülők táplálkozását, napirendjét, mozgáskultúráját, edzését, sporttevékenységét stb. Kitér a serdüléssel járó jellegzetes problémákra is. A vizsgálat során nyert adatokat lehetőség szerint egybeveti az országos vagy megyei átlagokkal. A szerző konklúziói túlmutatnak a viszonylag szűk vizsgálati bázis érvényességi körén.
Az áttekinthető, szemléletes ábrákban gazdag és melléklettel záruló könyv hasznos olvasmány lehet nemcsak a pedagógusoknak, hanem az iskola egészségügyi dolgozóinak és a szülőknek is.
Reméljük, hogy Szepes Lajos könyve segítséget ad a testkultúra kérdéseivel foglalkozó alkotó pedagógusok számára, akik alkalmazhatják az adott vizsgálati modellt.
Vissza