Fülszöveg
Az általános iskolás tanulók a különböző szintű városi, illetve megyei német nyelvi versenyeken gyakran találkoznak tesztfeladatokkal. A tankönyvpiacon eddig még nem jelent meg ilyen jellegű mű ennek a korosztálynak. Ezt a hiányt szeretnénk pótolni ezzel a 157 feladatsort tartalmazó kötettel, melyet 4. osztálytól 8. osztályig ajánlunk valamennyi németet tanuló gyereknek. A gyűjtemény felöleli a NAT által javasolt általános iskolában tanítandó teljes nyelvtani és kommunikatív tananyagot.
A könyv 5 fejezetből áll.
1. A Schulbus 2-5. kötetében szereplő olvasmányok feldolgozása.
2. Általános kommunikatív tesztek egy jó megoldással.
3. Általános kommunikatív tesztek több jó megoldással.
4. Nyelvtani tesztek egy jó megoldással.
5. Nyelvtani tesztek több jó megoldással.
A kommunikatív tesztek szóanyaga nagyrészt Erdeiné Négele Erzsébet: Söhrejben, sprechen, lesen; illetve a Babári szerzőpáros Társalgás, képleírás, szituációk című könyvére épül, de éppen általánossága miatt...
Tovább
Fülszöveg
Az általános iskolás tanulók a különböző szintű városi, illetve megyei német nyelvi versenyeken gyakran találkoznak tesztfeladatokkal. A tankönyvpiacon eddig még nem jelent meg ilyen jellegű mű ennek a korosztálynak. Ezt a hiányt szeretnénk pótolni ezzel a 157 feladatsort tartalmazó kötettel, melyet 4. osztálytól 8. osztályig ajánlunk valamennyi németet tanuló gyereknek. A gyűjtemény felöleli a NAT által javasolt általános iskolában tanítandó teljes nyelvtani és kommunikatív tananyagot.
A könyv 5 fejezetből áll.
1. A Schulbus 2-5. kötetében szereplő olvasmányok feldolgozása.
2. Általános kommunikatív tesztek egy jó megoldással.
3. Általános kommunikatív tesztek több jó megoldással.
4. Nyelvtani tesztek egy jó megoldással.
5. Nyelvtani tesztek több jó megoldással.
A kommunikatív tesztek szóanyaga nagyrészt Erdeiné Négele Erzsébet: Söhrejben, sprechen, lesen; illetve a Babári szerzőpáros Társalgás, képleírás, szituációk című könyvére épül, de éppen általánossága miatt bármely tankönyvből tanító tanár a kezdetektől az alapfokú nyelvvizsga követelményszintjéig sokféle anyagot megtalál benne. A kommunikatív tesztek szóanyaga a mindennapi élet témaköreit veszi sorra.
A nyelvtani tesztek felépítése a fokozatosság elvét követi az egyszerűtől a bonyolultabb felé, tematikájában pedig a Schulbus 2-5. kötetében szereplő teljes grammatikai anyagot is feldolgozza.
A több jó megoldásos tesztek - újdonságként - a tehetségesebb tanulók szántár a jelentenek kihívást. Ezek a tesztek a gyerekeket arra ösztönzik, hogy alaposan nézzék át valamennyi megoldást, hiszen nem tudják előre, hogy hány jó megoldás létezik.
A tesztgyűjtemény jól használható a tanult anyag gyakorlására, bevésésére, az ismeretek elmélyítésére, a szövegértés gyakorlására, a szókincs fejlesztésére, ellenőrzésére (ezért jelentettük meg külön füzetben a megoldásokat), valamint házi feladatnak. Igen jól alkalmazhatók továbbá differenciált foglalkozásnál önálló munkára.
A tesztekkel különböző feladatok végezhetők. A hagyományos tesztmegoldáson túl szerepjátszásra is használhatók, vagy csináltathatunk a rossz megoldásokból jókat. A csoportos munkánál kedvelik a gyerekek a versenyhelyzeteket. (Pl.: melyik csoport oldja meg a teszteket a legrövidebb időn belül, a legkevesebb hibával?)
A tesztek már az 1998-tól fokozatosan bevezetésre kerülő új német helyesírási szabályok figyelembevételével íródtak.
A szerző a „Megoldások" füzetben néhány - a gyakorlatban kipróbált és bevált tanáccsal, ötlettel szeretne kollégái segítségére lenni.
Könyvünk használatához sikeres és örömteli munkát kívánunk tanárnak és diáknak egyaránt.
Vissza