kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 302 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 30 cm x 25 cm |
ISBN: | 963-16-2903-1 |
Megjegyzés: | Színes és fekete-fehér fotókkal, reprodukciókkal illusztrálva. |
ELŐSZÓ | 13 |
I. A NYOMAT | 15 |
A nyomtatott grafikai alapok | 16 |
Az eredeti reprodukció | 17 |
A reprodukciós grafika | 17 |
A nyomat állapota | 18 |
A nyomatok tárolása és megóvása | 19 |
A nyomatok általános jellemzői | 20 |
A paszpartu | 21 |
A nemzetközi műfajjelzések | 23 |
Szignatúra a nyomaton | 24 |
A lapok szignálása és sorszáma | 27 |
Az ex libris | 28 |
II. A PAPÍR | 31 |
A papír története | 32 |
A papirusz | 33 |
A pergamen | 34 |
A kódex | 35 |
A kínai titok | 36 |
A kínai papírkészítés jellemzői | 36 |
A japán papírkészítés jellemzői | 36 |
A hódító kard nyomában | 38 |
Az arab papírkészítés jellemzői | 38 |
A papír európai útja | 41 |
Az európai papírkészítés jellemzői | 41 |
A vízjel | 42 |
A fatartalmú papírok | 44 |
Papírvizsgálat | 45 |
A fatartalom vizsgálata | 46 |
A papír száliránya | 47 |
A papír felfeszítése | 47 |
A papír mérete és súlya | 48 |
A nyomtatási eljárásokhoz ajánlott papírok | 49 |
Magasnyomtatáshoz | 49 |
Mélynyomtatáshoz | 49 |
Síknyomtatáshoz | 49 |
Szitanyomtatáshoz | 49 |
III. A FESTÉKEK ÉS RAJZI ESZKÖZÖK | 53 |
A festék története | 54 |
A nyomdafesték | 56 |
A pigment | 56 |
A kötőanyagok | 57 |
Egyéb töltőanyagok | 57 |
Matt festékek | 57 |
A különböző nyomófestékek | 58 |
Magasnyomó festékek | 58 |
Mélynyomó festékek | 58 |
Síknyomó (litográfiai) festékek | 59 |
Szitanyomó festékek | 60 |
A rajzi eszközök | 61 |
A faszén | 61 |
A kréta | 61 |
A fémvessző | 61 |
A grafit | 62 |
A tus | 63 |
A toll | 64 |
Az acéltoll | 65 |
A töltőtoll és a golyóstoll | 65 |
IV. A MAGASNYOMTATÁS | 67 |
A technológia értelmezése | 68 |
A kőmetszet | 69 |
A fametszet | 71 |
A lapdúc | 71 |
A lapdúcvésés technikája | 74 |
A fametszet európai megjelenése | 77 |
A nyomtatott betű | 80 |
A nyomdai céhjelek | 83 |
A fametszés meghatározó mesterei | 84 |
Michael Wolgemut | 84 |
Urs Graf | 84 |
Albrecht Dürer | 85 |
Id. Lucas Cranach | 90 |
Id. Hans Burgkmair | 91 |
Hans Baldung Grien | 92 |
Ifj. Hans Weiditz | 93 |
Albrecht Altdorfer | 94 |
Ifj. Hans Holdbein | 95 |
Jost Amman | 97 |
A dombornyomat | 98 |
A tésztanyomat | 98 |
A fém- és poncolt metszet | 99 |
A poncolás technikája | 99 |
A tónusos fametszet (chiaroscuro) | 100 |
A chiaroscuro technikája | 101 |
Ugo da Carpi | 102 |
A lapdúctechnika hanyatlása | 103 |
A harántdúcmetszés technikája | 106 |
A harántdúc (xilográfia) | 107 |
Gustave Doré | 111 |
A fametszet európai útja a XVI. századtól | 114 |
A lapdúc nyomatának jellemzői | 116 |
A harántdúc nyomatának jellemzői | 117 |
A színes fametszet | 118 |
A színes fametszés technikája | 119 |
A mozaikdúc | 120 |
A mozaikdúc technikája | 121 |
Kitagawa Utamaro | 121 |
Katsushika Hokusai | 122 |
Ando Hiroshige | 126 |
A linóleummetszet | 126 |
A linóleummetszés technikája | 126 |
A linóleumdúcról készült nyomat jellemzői | 129 |
A cinkográfia | 130 |
A cinkográfiai nyomat jellemzői | 131 |
A cinkográfia technikája | 131 |
V. A MÉLYNYOMTATÁS | 133 |
A technológia értelmezése | 134 |
A rézmetszet | 135 |
A rézmetszés meghatározó mesterei | 137 |
A névtelen és a kezdőbetűs mesterek | 138 |
Martin Schongauer | 139 |
Israel van Meckenem | 140 |
Albrecht Dürer | 141 |
Marcantonio Raimondi | 146 |
A rézmetszet európai útja a XVI. századtól | 148 |
A rézmetszet a könyvnyomtatásban | 153 |
William Hogarth | 154 |
A rézmetszés technikája | 156 |
A rézmetszetnyomat jellemzői | 158 |
Az acélmetszet | 160 |
Az acélmetszet nyomatának jellemzői | 161 |
A hidegtű (pusztatű) | 162 |
A hidegtű technikája | 165 |
A hidegtűnyomat jellemzői | 165 |
A pontozásos metszet | 166 |
A pontozásos metszet nyomatának jellemzői | 166 |
A krétamodorú metszetek | 168 |
A krétamodorú metszet nyomatának jellemzői | 170 |
A borzolás (mezzotinto) | 172 |
A mezzotinto technikája | 174 |
A mezzotinto nyomatának jellemzői | 175 |
A rézkarc | 177 |
A rézkarcolás meghatározó mesterei | 178 |
Rembrandt Harmensz van Rijn | 180 |
A rézkarc európai útja a XVII. századtól | 186 |
Jacques Callot | 190 |
A rézkarc technikája | 192 |
A rézkarcnyomat jellemzői | 195 |
A lágyalap (vernis mou) | 196 |
A lágyalap technikája | 196 |
A lágyalapnyomat jellemzői | 198 |
A színeslágyalap (zieglerográfia) | 199 |
A színes lágyalapnyomat jellemzői | 199 |
A szemcsés karc (aquatinta) | 200 |
Az aquatinta technikája | 201 |
Francisco José de Goya y Lucientes | 202 |
Az aquatintanyomat jellemzői | 205 |
A színes mélynyomtatás | 207 |
A színes mélynyomtatás technikája | 207 |
A krétamodorú karc | 208 |
A krétamodorú karc nyomatának jellemzői | 208 |
A pontozó modorú karc | 209 |
A pontozó modorú karc nyomatának jellemző | 209 |
A mélynyomású lavírozás | 210 |
A mélynyomású lavírozott nyomat jellemzői | 210 |
A törékeny alapra készült karcok | 211 |
A törékeny alapra készült nyomat jellemzői | 211 |
A repesztéses eljárás (reservage) | 212 |
A reservage-technikával készült nyomat jellemzői | 213 |
A heliogravür | 214 |
A heliogravür technikája | 216 |
A heliogravürnyomat jellemzői | 216 |
VII. A SÍKNYOMTATÁS | 219 |
A technológia értelmezése | 220 |
A litográfia | 221 |
A litográfia technikája | 226 |
A krétalitográfia | 232 |
A krétalitográfiai nyomat jellemzői | 232 |
A toll-litográfia | 234 |
A toll-litográfiai nyomat jellemzői | 234 |
A lavírozott litográfia | 236 |
A lavírozott litográfiai nyomat jellemzői | 236 |
A fröcsköléses litográfia | 238 |
A fröcsköléses nyomat jellemzői | 238 |
Takaró és előhívó eljárások | 239 |
A takaró és előhívó nyomat jellemzői | 239 |
A litográfiai reservage | 241 |
A litográfiai reservage-nyomat jellemzői | 241 |
A pontozásos litográfia | 242 |
A kaparásos litográfia (mezzolitográfia) | 246 |
A mezzolitográfiai nyomat jellemzői | 247 |
Az átnyomásos litográfia (autográfia) | 248 |
A rajz átnyomása | 248 |
Az autográfiai nyomat jellemzői | 249 |
Az anasztikus nyomás | 249 |
Az alányomás | 250 |
Az átfordított litográfia | 252 |
Az átfordított litográfiai nyomat jellemzői | 252 |
A tónusos litográfia | 253 |
A tónusos litográfiai nyomat jellemzői | 253 |
A színes litográfia (kromolitográfia) | 254 |
A fotolitográfia | 258 |
Aszfaltos eljárás | 258 |
Albumimos eljárás | 258 |
Fénymásolat a kövön | 261 |
Fotomechanikai eljárások | 262 |
A fénynyomás (albertotípia) | 264 |
A fénynyomat jellemzői | 265 |
A kővéset | 266 |
A kővésetnyomat jellemzői | 266 |
A kőkarc | 267 |
A kőkarcnyomat jellemői | 267 |
Az algráfia | 268 |
Az algráfianyomat jellemzői | 268 |
A művészi ofszetnyomás | 269 |
Az ofszetnyomat jellemzői | 269 |
A monotípia | 270 |
A monotípiával készült nyomat jellemzői | 270 |
A monotípia technikája | 271 |
A litografált kiadványok | 272 |
A litografált plakát | 274 |
Henri de Toulouse-Lautrec | 275 |
A litografált plakát a századfordulón | 277 |
Alfons Mucha | 278 |
A litografált plakát a XX. században | 280 |
VII. A SZITANYOMTATÁS | 283 |
A technológia értelmezése | 284 |
A szitanyomás (szerigráfia) | 285 |
A szerigráfia technikája | 291 |
A szitanyomat jellemzői | 294 |
A pochoir | 295 |
A pochoir-nyomat jellemzői | 295 |
BIBLIOGRÁFIA | 297 |
NÉV- ÉS TÁRGYMUTATÓ | 298 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.