1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Taní-tani 1.

Pedagógiai Periodika - 1996. ősz

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg


Az elit-iskolák átlagos diákja tehát meglehetősen szűk látókörű, és az angolok egyre inkább kezdenek ráébredni oktatási módszereik elégtelenségeire.
Velem a középiskolában megutáltatták például az irodalmat, megutáltattak mindent. Csupa adattal tömték meg a fejemet ahelyett, hogy megtanítottak volna, hogy lássam az irodalom és a szellemi alkotás szépségét.
"A születés nem egyetlen aktus, hanem folyamat. Az életnek az a célja, hogy teljesen megszülessünk, és az a tragédiája, hogy legtöbbünk meghal, mielőtt voltaképpen megszületne. Élni annyi, mint minden pillanatban megszületni. A halál akkor következik be, amikor ez a születés abbamarad."
Sajnos sok iskolás gyerek nem tud önállóan és aktívan dolgozni az ismerethordozókkal, főként a tankönyvekkel. Ez a képesség ösztönösen ritkán alakul ki, mindenképpen szükség van speciális fejlesztésre. Hogyan tanítsuk meg az iskolás gyereket arra, hogy aktívan önállóan és racionálisan dolgozzon a könyvvel?
A tanulás tanításának gazdát kell... Tovább

Fülszöveg


Az elit-iskolák átlagos diákja tehát meglehetősen szűk látókörű, és az angolok egyre inkább kezdenek ráébredni oktatási módszereik elégtelenségeire.
Velem a középiskolában megutáltatták például az irodalmat, megutáltattak mindent. Csupa adattal tömték meg a fejemet ahelyett, hogy megtanítottak volna, hogy lássam az irodalom és a szellemi alkotás szépségét.
"A születés nem egyetlen aktus, hanem folyamat. Az életnek az a célja, hogy teljesen megszülessünk, és az a tragédiája, hogy legtöbbünk meghal, mielőtt voltaképpen megszületne. Élni annyi, mint minden pillanatban megszületni. A halál akkor következik be, amikor ez a születés abbamarad."
Sajnos sok iskolás gyerek nem tud önállóan és aktívan dolgozni az ismerethordozókkal, főként a tankönyvekkel. Ez a képesség ösztönösen ritkán alakul ki, mindenképpen szükség van speciális fejlesztésre. Hogyan tanítsuk meg az iskolás gyereket arra, hogy aktívan önállóan és racionálisan dolgozzon a könyvvel?
A tanulás tanításának gazdát kell találni az iskolában, hogy összehangolttá és folyamatszerűvé váljon a tanulási képességek fejlesztése. Vissza

Tartalom


1 Már gyermekkorom óta...
Szent-Györgyi Albert
4 Közoktatási modernizációnk kulcskérdése:
Lesz-e módszerváltás?
Kerékgyártó László
6 A tanulás tanítása iskoláinkban
Oroszlány Péter
12 Tanulási szokások fölmérése
Fuszek Csilla
16 Kísérlet a tanulás tanítására egy kisközségben, nagykörün
Sziráki Sándorné
18 Tanulásmódszertan az újreál középiskolában
Kocsy Lászlóné
20 Képességfejlesztő játékok
22 Tanulási tréning a nevelési tanácsadóban
Bujdosné Sass Andrea - Orosz Péterné
26 A tanulás tanítása a fejlesztő pedagógus szemével
Stáry Kálmán
30 A tanulási képességek fejlesztése Németországban
Rab Irén - Csapák Brigit - Girke Ágnes
34 Az angolok is másképpen csinálják
Ujhelyi Gergely
37 Ki juthat hozzá a tudás forrásához?
Néhány szemelvény a tanulás tanításáról az orosz pedagógiai irodalomból
44 Az önbecsülés iskolája
N. Farkas Júlia
47 Tankönyvi ismertetők
56 Belső és külső történések a tanulás tanulása közben
Mesterházi Zsuzsa
66 Tanulás - tanítás?
Vekerdy Tamás
72 Gondolkodás, beszéd, stílus
Babits Mihály
80 Megkésett tanévnyitó
Takács Géza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem