kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Relaxa Magyar-Német Innovációs Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 101 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-7991-07-7 |
Megjegyzés: | Szenes Andrea szerző által dedikált példány. |
Előszó | 9 |
Meghatározás | 11 |
Jellemző vonások | 12 |
A humanisztikus pszichológia, a pszichoanalízis és a behaviorizmus összehasonlítása | 13 |
A kliensközpontú terápia történeti alakulása | 16 |
Carl Rogers életútja | 16 |
Gyökerek | 21 |
Alapfogalmak | 23 |
Aktualizáló tendencia | 23 |
Önaktualizáció | 23 |
Formatív tendencia | 25 |
A self fogalma | 26 |
Definíció | 26 |
Mérése | 26 |
Problémák | 27 |
Jelentősége | 28 |
Élmény | 28 |
Inkongruencia | 29 |
A pozitív elfogadás szükséglete | 30 |
A terapeuta funkciója, attitűdjei és hatása | 31 |
Empátia | 32 |
Feltétel nélküli pozitív viszonyulás vagy gondoskodás | 35 |
Kongruencia | 37 |
A kliens kezdeményez | 38 |
A terapeuta kezdeményez | 39 |
A terapeuta spontán módon reagál | 41 |
Intuíció | 42 |
A terápiás intervenciók szerepe | 44 |
A terápia folyamata | 45 |
Alkalmazási területek | 49 |
Encounter csoportok | 49 |
Kószálás | 50 |
Ellenállás a személyességgel és az intimitással szemben | 50 |
Beszélgetés régi érzelmekről | 51 |
Negatív érzelmek kifejezése | 51 |
Személyes dolgok elmondása és explorációja | 51 |
Az "itt és most" -ban keletkezett érzelmek kifejezése | 51 |
A csoport gyógyító képességének kialakulása | 52 |
Önelfogadás, és a változás kezdete | 52 |
A maszkok széttörése | 52 |
A csoporttagok visszajelentést kapnak | 52 |
Szembesítés | 52 |
Segítő kapcsolatok alakulnak a csoportüléseken kívül | 53 |
Az alapvető találkozás (encounter) | 53 |
A pozitív érzelmek és a közelség kifejezése | 53 |
Személyiség- és viselkedésváltozások a csoporton belül | 53 |
Oktatás - a tanulóközpontú iskola | 54 |
Kutatások | 54 |
A személyközpontú tanár az iskolában | 56 |
Hagyományos iskola | 57 |
Személyközpontú iskola | 58 |
Világbéke-mozgalom a nemzetközi feszültségek csökkentésére | 59 |
Képzés, és más lehetőségek a találkozásra és fejlődésre | 61 |
3 éves tanuló-tréning program | 61 |
La Jolla-programok | 62 |
A személyközpontú megközelítés elmélete és gyakorlata | 63 |
A La Jolla-program "saját élménye" | 63 |
Nemzetközi La Jolla-program | 63 |
Fórumok | 64 |
Személyközpontú levélhálózat | 64 |
Személyközpontú Társaság | 65 |
Kultúrközi Kommunikáció Központja (Center for Cross-Cultural Communication) | 65 |
Létmód vagy alternatív terápiás módszer? | 67 |
Létmód | 68 |
Rogers optimizmusa | 68 |
Az autonómiára való biztatás | 68 |
Univerzalitás | 69 |
Összetartozás | 69 |
Profitmentesség | 70 |
Tolerancia | 70 |
A szeretet terápiája | 70 |
Én-Te kapcsolat | 71 |
Nyitottság | 72 |
A tapasztalat a legfőbb tekintély | 73 |
Pszichoterápia | 73 |
Az ember a fontos, aki csinálja | 75 |
Reflektorfénybe került a "terra incognita" | 75 |
Az "itt és most" tartományában történő introspektív munka | 76 |
A terápia növekedési modellje | 77 |
Alternatív terápiás módszer? | 79 |
Hogyan tanítsuk a kliensközpontú terápiát? | 82 |
Gyakorlati ész | 82 |
Empátia laboratórium | 82 |
A válaszadás gyakorlata | 84 |
Demonstráció | 84 |
Dialógus a facilitátorral | 85 |
Személyes konzultáció | 86 |
Csoportvezetés | 86 |
Szupervízió | 87 |
A személyközpontú megközelítés aktualitása | 92 |
Rogers hatása | 92 |
Az egyszerűség újrafelfedezése | 93 |
A meghallgatás ereje | 94 |
Preventív védekezés | 94 |
Epilógus | 95 |
Irodalomjegyzék | 97 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.