1.063.272

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Kisvonattal Nyíregyházától Dombrádig

Megjelent a Kisvasút megépítésének 100. évfordulójára/A Nyíregyházavidéki Keskenynyomközű Vasút története és mai helyzete

Szerző
Fotózta
Nyíregyháza
Kiadó: Krampács Bt.
Kiadás helye: Nyíregyháza
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 80 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-218-619-2
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes fotókkal illusztrált. 2. bővített kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Gróf Széchenyi István 1848-ban megjelent „Javaslat a magyar közlekedési ügy rendezésérül" az első átfogó munka Magyarországon, mely nemcsak bemutatja a kor lehetőségeit, hanem előre mutatva... Tovább

Előszó

Gróf Széchenyi István 1848-ban megjelent „Javaslat a magyar közlekedési ügy rendezésérül" az első átfogó munka Magyarországon, mely nemcsak bemutatja a kor lehetőségeit, hanem előre mutatva meghatározza, kijelöli a fejlődés irányát.
A Kiegyezés korára tulajdonképpen kialakul a Pest központú, sugaras szerkezetű vasúthálózat, mely alig-alig tér el a Széchenyi által javasoltaktól. A XIX. század hetvenes éveinek gazdasági válsága rámutatott, hogy állami szerepvállalás nélkül nem működhetnek a vasúttársaságok, és Baross Gábor utasítására - részben a tönkrement társaságok vonalaiból - megalakult a Magyar Királyi Államvasutak.
A vasút építés, fenntartás és üzemeltetés költséges volta új megoldások és lehetőségek feltárását eredményezte. Így alakultak meg a Helyi Érdekű Vasúttársaságok, melyek azonos nyomtávú, de kisebb műszaki tartalmú vasúti pályákat építettek, sőt a nyolcvanas évek elejétől megjelentek a különböző nyomtávú kisvasutak is.
Míg a HÉV-ek egy-egy nagyváros 20-50 km-es környékének személyszállítási gondjait oldották meg, addig a kisvasutak inkább az uradalmak, bányák, vagy erdőgazdaságok teherfuvarozási igényét elégítették ki.
Az alföldi gazdasági vasutak általában a tanyás szerkezetű területek terményeit juttatták el egy-egy nagyobb, az országos vasúti hálózatba bekapcsolt városba. Ezen vasutak egyike a Nyírvidéki Kisvasút. Vissza
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem