Előszó | 5 |
A fejlődésközpontú megközelítés | |
Gyermek-serdülőkori személyiségzavarok: áttekintés | 8 |
A személyiségzavarokkal kapcsolatos változó elképzelések | |
A gyermek- és serdülőkori személyiségzavarok fogalma | |
Személyiségzavarok és fejlődés | |
A személyiség összetevői | 20 |
Temperamentum | |
Identitás | |
Nemi szerep | |
A neuropszichológiai fejlődés zavarai | |
Védekező mechanizmusok | |
Érzelmek | |
Összegzés | |
A személyiségzavar felmérése gyermekeknél és serdülőknél | |
A felmérés lehetőségei gyermek- és serdülőkorban | 36 |
A leíró jellemzők felmérése: fejlődéstörténet | |
Az elhárító mechanizmusok felmérése | |
A valóságérzék becslése | |
A strukturális jellemzők felmérése | |
A neurotikus énszerveződés | |
A hisztériás (és hisztrionikus) személyiségzavar | |
Definíció | 77 |
Joan: serdülőkori hisztériás személyiségzavar | |
Tina: gyermekkori hisztériás személyiségzavar | |
Pat: nyolcéves kislány hisztrionikus személyiségizavara narcisztikus vonásokkal | |
Összehasonlító perspektíva és differenciáldiagnózis | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
Kezelés | |
Az elkerülő személyiségzavar | 98 |
Definíció | |
Elkerülő személyiségzavar gyermekeknél | |
Differenciáldiagnózis | |
Összehasonlítás a felnőtt elkerülő személyiségzavarral | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
Terápia | |
Klinikai példa | |
A kényszeres személyiségzavar | 107 |
Definíció | |
Személyiségkép | |
Kényszeres személyiségzavar gyermekeknél | |
Differenciáldiagnózis | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
Kezelés | |
Klinikai példa | |
A Borderline énszerveződés | |
A borderline személyiségzavar | 119 |
Definíció | |
Leírás | |
Összahasonlító szempontok | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
Énfunkciók | |
Felmérése tesztekkel | |
Etiológia | |
Tárgykapcsolatok | |
Érzelmek | |
A felettes-én integrációja | |
Kezelés | |
Klinikai példa | |
Összegzés | |
Következtetések | |
A narcisztikus személyiségzavar | 160 |
Definíció | |
Leírás | |
Összehasonlító szempontok | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
Felmérés tesztekkel | |
Családi jellegzetességek és dinamika egy narcisztikus személyiségzavaros gyermek esetében | |
Kezelés | |
Összegzés | |
Az antiszociális személyiségzavar | 173 |
Definíció | |
Leírás | |
Fejlődés-pszichopatológia | |
A szándékos agresszió | |
Barátságok | |
Azonosulás és kötődés | |
Azonosulás és felettes én | |
Diagnosztikai felmérés | |
Kezelés | |
Prognózis | |
A pszichotikus énszerveződés | |
Szkizotip, paranoid és szkizoid személyiségzavarok | 201 |
Definíció | |
Leírás | |
Szkizotip személyiségzavar | |
Paranoid személyiségzavar | |
Szkizoid személyiségzavar | |
Összegzés | |
Speciális kérdések és a kutatás feladatai | 217 |
Személyiségzavarok és kultúra | |
Személyiségzavar és nemi szerep | |
Személyiségzavarok és válás | |
A DSM-IV korlátai | |
A kutatás irányvonalai | |
Az optimális személyiségfejlődést elősegítő tényezők | |
Összegzés | |