1.067.104

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiségpszichológia

Szerző
Budapest
Kiadó: L'Harmattan Kiadó-Zsigmond Király Főiskola
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 145 oldal
Sorozatcím: Bölcsécsettudomány
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 22 cm x 16 cm
ISBN: 978-963-236-028-7
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„A személyiség tanulmányozása a pszichológia nemcsak legbecsvágyóbb területe, hanem ugyanakkora legidősebb is"- írja Atkinson. A személyiséggel foglalkozó pszichológia izgalmas, egymásnak sokszor ellentmondó, új és újabb elméletek, nézetek tárháza, egyszersmind a legrégebbi, az ókor óta művelt tudományterület. A korszerű személyiségpszichológia alapvető ismeretei nélkülözhetetlenek a különböző, emberekkel foglalkozó tevékenységekben - legyen az nevelés, vezetés, befolyásolás, meggyőzés vagy gyógyítás.
A Személyiségpszichológia tankönyv különböző nézőpontok szerint csoportosítva mutatja be a jelentősebb, ismertebb elméleteket a személyiségről. Foglalkozik azzal, hogy milyen módszerekkel lehet feltárni, megismerni a személyiség sajátosságait. A fejezetek kitérnek a lelki problémák kezelésében alkalmazható különböző terápiás eljárások bemutatására is. Minden fejezetet pontokba szedett összefoglalás, a kulcsfogalmak felsorolása és azok tömör magyarázata egészíti ki, segítve az... Tovább

Fülszöveg

„A személyiség tanulmányozása a pszichológia nemcsak legbecsvágyóbb területe, hanem ugyanakkora legidősebb is"- írja Atkinson. A személyiséggel foglalkozó pszichológia izgalmas, egymásnak sokszor ellentmondó, új és újabb elméletek, nézetek tárháza, egyszersmind a legrégebbi, az ókor óta művelt tudományterület. A korszerű személyiségpszichológia alapvető ismeretei nélkülözhetetlenek a különböző, emberekkel foglalkozó tevékenységekben - legyen az nevelés, vezetés, befolyásolás, meggyőzés vagy gyógyítás.
A Személyiségpszichológia tankönyv különböző nézőpontok szerint csoportosítva mutatja be a jelentősebb, ismertebb elméleteket a személyiségről. Foglalkozik azzal, hogy milyen módszerekkel lehet feltárni, megismerni a személyiség sajátosságait. A fejezetek kitérnek a lelki problémák kezelésében alkalmazható különböző terápiás eljárások bemutatására is. Minden fejezetet pontokba szedett összefoglalás, a kulcsfogalmak felsorolása és azok tömör magyarázata egészíti ki, segítve az ismeretanyag könnyebb elsajátítását. Vissza

Tartalom

1. A személyiségpszichológia alapkérdései 11
1.1. A személyiség fogalom értelmezései 11
1.1.1. A személyiség szinonimái 11
1.1.2. A személyiség meghatározása 12
1.2. A személyiségpszichológia történeti előzményei 13
1.3. A személyiségpszichológia alapkérdései 14
1.4. A személyiségelméletek csoportosítása 15
1.5. Összefoglalás 16
1.6. Kulcsfogalmak 17
2. A személyiségpszichológia módszerei 18
2.1. A megfigyelés 18
2.2. A kísérlet 19
2.3. A korrelációs módszer 20
2.4. A feltáró (explorációs) módszerek 21
2.4.1. A beszélgetés módszere 21
2.4.2. Az írásos módszerek 22
2.4.3. A Q-rendezés módszere 23
2.5. A teszt módszer 24
2.5.1. A teljesítmény tesztek 24
2.5.2. A képesség-(alkalmasság)vizsgáló tesztek 25
2.5.3. A projekciós tesztek 26
2.6. Összefoglalás 27
2.7. Kulcsfogalmak 28
3. Freud és a klasszikus pszichoanalízis 29
3.1. A pszichoanalízis 29
3.1.1. A Freud-féle pszichoanalízis kialakulása 30
3.1.2. A klasszikus pszichoanalízis alapelvei 31
3.2. A freudi személyiségmodell 31
3.2.1. A tudatszintek modellje 31
3.2.2. A személyiség szerkezeti modellje 22
3.3. A személyiség működése 34
3.3.1. A személyiség hajtóerői: az ösztönök 34
3.3.2. A pszichés energia felhasználása 35
3.3.3. A felhalmozódott energia levezetése 35
3.3.4. A szorongás 36
3.3.5. Az énerő 36
3.3.6. Az elhárító mechanizmusok 37
3.4. A mindennapi élet pszichopatológiája 39
3.4.1. Az álom 40
3.5. A pszichoszexuális fejlődés 41
3.6. A freudi pszichoanalitikus terápia 43
3.7. Összefoglalás 44
3.8. Kulcsfogalmak 45
4. Jung és Adler analitikus elméletei 47
4.1. Carl Jung és a komplexpszichológia 47
4.1.1. A komplexus 47
4.1.2. A személyes és a kollektív tudattalan 47
4.1.3. A tudat irányultsága és funkciói 48
4.1.4. A személyiség belső ellentétei 49
4.1.5. A személyiségfejlődés 50
4.2. Alfréd Adler és az individuálpszichológia 50
4.2.1. A kisebbrendűségi érzés 51
4.2.2. Az életstílus 52
4.2.3. A kisebbrendűségi komplexus 53
4.3. Összefoglalás 54
4.4. Kulcsfogalmak 55
5. A neoanalitikus irányzat 56
5.1. Az énpszichológia 56
5.1.1. Tárgykapcsolat- és kötődéselméletek 58
5.1.2. Pszichoszociális fejlődéselmélet 60
5.1.3. A pszichoszociális fejlődés alapelvei 60
5.1.4. A szakaszok jellegzetességei 61
5.1.5. A pszichoszociális szakaszok 62
5.2. Az identitásállapotok 64
5.3. Eric Berne és a tranzakcióanalízis 65
5.3.1. Az én-állapotok 65
5.3.2. A tranzakció 66
5.3.3. A játszma 67
5.4. Összefoglalás 68
5.5. Kulcsfogalmak 69
6. Fenomenológiai nézőpont 70
6.1. A humanisztikus pszichológiai mozgalom alapelvei 70
6.2. Carl Rogers személyiségelmélete 71
6.2.1. Az önmegvalósítás 71
6.2.2. A pozitív értékelés (elfogadás) szükséglete 72
6.2.3. A self 73
6.2.4. Kongruencia és inkongruencia 73
6.2.5. Az elhárítások 74
6.2.6. A kliensközpontú terápia 75
6.2.7. Személyiségfejlesztő csoportok 77
6.3. Maslow motivációs hierarchiája 78
6.3.1. A motivációs piramis szintjei 79
6.3.2. Az önmegvalósító személyek jellemzői 81
6.4. A Kelly-féle személyes konstrukciók rendszere 82
6.4.1. A konstrukció 82
6.4.2. A konstrukciók jellemzői 83
6.4.3. A viselkedészavarok oka és terápiája 83
6.5. Összefoglalás 85
6.6. Kulcsfogalmak 85
7. Tanuláselméleti nézőpont 86
7.1. A tanuláselmélet alapelvei 86
7.2. A tanuláselméletek két fő iránya 86
7.3. Kondicionálás elméletek 87
7.3.1. Klasszikus (pavlovi) kondicionálás 87
7.3.2. Érzelmek kondicionálása 88
7.3.3. Operáns kondicionálás 88
7.3.4. A viselkedés zavarai 89
7.3.5. Kondicionálásos terápiák 91
7.4. A szociális-kognitív tanuláselmélet 92
7.4.1. A megfigyeléses tanulás 92
7.4.2. A modellválasztás tényezői 92
7.4.3. A megfigyeléses tanulás feltételei 93
7.4.4. A szociális megerősítés formái 94
7.4.5. A szociális tanulás kognitív elemei 94
7.4.6. A külső-belső kontroll 95
7.4.7. Az énhatékonyság 96
7.4.8. A viselkedészavarok szociális-kognitív értelmezése 96
7.4.9. A viselkedészavarok szociális-kognitív terápiája 97
7.5. Összefoglalás 97
7.6. Kulcsfogalmak 98
SZEMÉLYISÉGPSZICHOLÓGIA
8. A kognitív nézőpont 99
8.1. A kognitív nézőpont alapelvei 99
8.2. A sémák 99
8.3. A sémák szerveződése 100
8.4. Az énséma 101
8.5. A forgatókönyvek 102
8.6. A személyiség kognitív elmélete 102
8.6.1. A kognitív személyváltozók öt osztálya 103
8.7. A személyiség önszabályozási modellje 104
8.7.1. Az önszabályozás szintjei 105
8.8. A viselkedészavarok értelmezése és terápiája 106
8.9. Összefoglalás 107
8.10. Kulcsfogalmak 108
9. Típustanok 109
9.1. A típus fogalma 109
9.2. A típustanok 109
9.3. A temperamentum 110
9.3.1. Hippokratész-Galénosz temperamentum típustana 110
9.3.2. Kretschmer típustana 112
9.3.3. Sheldon típustana 115
9.4. Attitűd szerinti tipológiák 117
9.4.1. Jung típustana 117
9.4.2. Witkin típustana 118
9.5. Összefoglalás 119
9.6. Kulcsfogalmak 120
10. Vonáselméletek 121
10.1. A vonás fogalma 121
10.2. Allport vonáselmélete 121
10.3. A faktoranalízis 122
10.4. Cattel 16 személyiségfaktora 123
10.5. Eysenck vonásmodellje 126
10.6. A Wiggins-féle interperszonális kör 127
10.7. „A nagy ötök" - a személyiség öt fő faktora 128
10.8. Összefoglalás 129
10.9. Kulcsfogalmak 130
11. Motivációelméleti megközelítés 131
11.1. Szükségletek 131
11.2. Motívumok 131
11.3. Motivációs diszpozíciók 132
11.4. Murray motivációs személyiségelmélete 132
11.4.1. A pszichológiai szükségletek Murray-féle listája 133
11.5. A személyiséget jellemző speciális szükségletek 135
11.5.1. A teljesítménymotiváció 135
11.5.2. A hatalmi motiváció 137
11.5.3. A társulási szükséglet 137
11.5.4. Az intimitás szükséglete 138
11.5.5. Az agresszió szükséglete 138
11.6. A „gátolt hatalommotívum" 139
11.7. A motivált viselkedést befolyásoló tényezők 140
11.8. Összefoglalás 140
11.9. Kulcsfogalmak 141
12. Irodalom 143

Keményné Dr. Pálffy Katalin

Keményné Dr. Pálffy Katalin műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Keményné Dr. Pálffy Katalin könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem