1.066.795

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiséglélektani szöveggyűjtemény II.

Elméleti irányzatok/Egységes jegyzet/Kézirat

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 554 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. 205 példányban jelent meg. Tankönyvi szám: J 2-1237/A. További szerzők a tartalomjegyzékben.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

Freud pszichoanalitikus elmélete

"Amikor a pszichológia mint független tudományos diszciplína a 19. századi Németországban felbukkant, feladatát a normális felnőtt ember... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

Freud pszichoanalitikus elmélete

"Amikor a pszichológia mint független tudományos diszciplína a 19. századi Németországban felbukkant, feladatát a normális felnőtt ember tudati világának elemezésében jelölte meg. A pszichológusok felfogása szerint a tudat olyan szerkezeti elemekből áll, amelyek szorosan összefüggnek az érzékszervekben végbemenő folyamatokkal. Például a vizuális színérzékletek a szem retinájának fotokémiai változásaival, a hangok pedig a belső fülben lezajló folyamatokkal vannak kapcsolatban. Komplex tapasztalatok születtek egy sereg elemi érzet, képzet és érzelem összekapcsolásából. A pszichológia feladata volt, hogy felfedezze a tudat alapelemeit és megállapítsa, mi módon fűződnek azok egybe. A pszichológiát gyakran mentálkémiának is nevezték.
Az effajta lélektant sok oldalról és sok okból támadták. Voltak, akik elutasították a szerkezet kizárólagos hangsúlyozását és nagy hévvel kardoskodtak amellett, hogy a tudatos gondolkodás kiemelkedő jellegzetességeit annak aktív folyamatai, nem pedig passzív tartalmai alkotják. Nem az érzetek, hanem az érzékelés - nem a gondolatok, hanem a gondolkodás -, nem a képzetek, hanem a képzelet kell hogy a pszichológia tudományának elsődleges tárgya legyen. Mások azt hangoztatták, hogy a tudatos élmény nem boncolható az élmény lényegének, az egészlegességnek megbontása nélkül. Szerintük a tudat mintákból és alakzatokból áll, nem pedig egymáshoz illesztett elemekből. Egy másik népes és hangos csoport azt állította, hogy a lélek kutatása tudományos módszerekkel nem is lehetséges, lévén az túlontúl egyéni és szubjektív valami. Ők a pszichológiát ehelyett inkább a viselkedés tudományaként akarták definiálni." Vissza

Tartalom

Hall, C. S., Lindzey, G.: Freud pszichoanalitikus személyiségelmélete 3-48
Cartwright, D.S.: Analitikia és perszonológiai személyiségelmélet: Jung és Murray 49-73
Hall.C.S.. Lindzey,G.: Szociálpszichológiai személyiségelméletek: Adler, Fromm, Horney és Sullivan 74-117
Fromm, E.: Az ember egzisztenciális szükségletei és a karakterből eredő különböző szenvedélyek 118-139
Sullivan, H.S.: Interperszonális elmélet (Részletek) ,. 140-159
Erikson.E.: Pszichoszociális személyiségelmélet: az emberi
fejlődés nyolc szakasza 160-175
Hall.C.S., Lindzey,G.: Lewin mezőelmélete a személyiségről. (Kivonat) 176-188
Hjelle.L.A., Ziegler.D. J.: Kognitiv személyiségelmélet:
Georg Kelly 189-231
Hjelle.L.A,. Ziegler.D. J.: A személyiség trait-relmélete:
Gordon Allpoert : 232-276
Hall.C.S., Lindzey.G.: Az organizmikus személyiségelmélet.
(Részlet) 277-297
Angyal. E.: Holisztikus-organizmikus elmélet. (Kivonat) 298-318
Maslow. A ,H.: Holisztikus-dinamikus szemlélet 319-341
Anciferova,L. J.: Az önaktualizáló személyiség pszichológiája
Abraham Maslow munkáiban 342-355
Szlepova, T. V.: A személyiség emancipációjának a "humanisztikus" pszichológia egyes munkáiban felvetődő problémája.
Kritikai elemzés 356-368
Rogers, C. R.: A személyiség és a viselkedés elmélete 369-404
Cartwright.D.S.: Jean-Paul Sartre a tudatról és a szabadságról.
(Egzisztencialista személyiségelmélet) 405-424
Dollard.J., Miller,N.E.: A személyiség inger-válasz elmélete, 425-450
Hjelle, L. A., Ziegler.D. J.: A személyiség behaviorista
tanuláselmélete: B.F.Skinner 451-493
Skinner.B.F.: Megerősítés (tanulás és személyiség) 494-513
Bandura, A.: A személyiségfejlődés szociális tanulás elmélete 514-529
Hall.C.S., Lindzey.G.: A személyiségelméletek távlatai 530-552
Tartalom 553-554
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem