1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiséglélektani szöveggyűjtemény II.

Elméleti irányzatok/Egységes jegyzet/Kézirat/Kossuth Lajos Tudományegyetem Bölcsészettudományi Karok

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 554 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Tankönyvi szám: J 2-1237/A. Megjelent 123 példányban, 21 fekete-fehér ábrával. 6. változatlan kiadás.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet a könyvből:

"Amikor a pszichológia mint független tudományos diszciplína a 19. századi Németországban felbukkant, feladatát a normális felnőtt ember tudati világának elemezésében jelölte... Tovább

Előszó

Részlet a könyvből:

"Amikor a pszichológia mint független tudományos diszciplína a 19. századi Németországban felbukkant, feladatát a normális felnőtt ember tudati világának elemezésében jelölte meg. A pszichológusok felfogása szerint a tudat olyan szerkezeti elemekből áll, amelyek szoroson összefüggnek az érzékszervekben végbemenő folyamatokkal. Például a vizuális színérzékletek a szem retinájának fotokémiai változásaival, a hangok pedig a belső fülben lezajló folyamatokkal vannak kapcsolatban. Komplex tapasztalatok születtek egy sereg elemi érzet, képzet és érzelem összekapcsolásából. A pszichológia feladata volt, hogy felfedezze a tudat alapelemeit és megállapítsa, mi módon fűződnek azok egybe. A pszichológiát gyakran mentálkémiának is nevezték.
Az effajta lélektant sok oldalról és sok okból támadták. Voltak, akik elutasították a szerkezet kizárólagos hangsúlyozását és nagy hévvel kardoskodtak amellett, hogy a tudatos gondolkodás kiemelkedő jellegzetességeit annak aktív folyamatai, nem pedig passzív tartalmai alkotják. Nem az érzetek, hanem az érzékelés - nem a gondolatok, hanem a gondolkodás nem a képzetek, hanem a képzelet kell hogy a pszichológia tudományának elsődleges tárgya legyen. Mások azt hangoztatták, hogy a tudatos élmény nem boncolható az élmény lényegének, az egészlegességnek megbontása nélkül. Szerintük a tudat mintákból és alakzatokból áll, nem pedig egymáshoz illesztett elemekből. Egy másik népes és hangos csoport azt állította, hogy a lélek kutatása tudományos módszerekkel nem is lehetséges, lévén az túlontúl egyéni és szubjektív valami. Ők a pszichológiát ehelyett inkább a viselkedés tudományaként akarták definiálni." Vissza

Tartalom

Hall C. S. - Lindzey G.: Freud pszichoanalitikus személyiségelmélete3
Cartwright D. S.: Analitika és perszonológiai személyiségelmélet: Jung és Murray49
Hall C. S. - Lindzey G.: Szociálpszichológiai személyiségelméletek: Adler, Fromm, Horney és Sullivan74
Fromm E.: Az ember egzisztenciális szükségletei és a karakterből eredő különböző szenvedélyek118
Sullivan H. S.: Interperszonális elmélet (Részletek)140
Erikson E.: Pszichoszociális személyiségelmélet: az emberi fejlődés nyolc szakasza160
Hall C. S. - Lindzey G.: Lewin mezőelmélete a személyiségről (Kivonat)176
Hjelle L. A. - Ziegler D. J.: Kognitív személyiségelmélet: Georg Kelly189
Hjelle L. A. - Ziegler D. J.: A személyiség trait-elmélete: Gordon Allpoert 232
Hall C. S. - Lindzey G.: Az organizmikus személyiségelmélet (Részlet)277
Angyal E.: Holisztikus-organizmikus elmélet (Kivonat)298
Maslow A. H.: Holisztikus-dinamikus szemlélet319
Anciferova L. J.: Az önaktualizáló személyiség pszichológiája Abraham Maslow munkáiban342
Szlepova T. V.: A személyiség emancipációjának a "humanisztikus" pszichológia egyes munkáiban felvetődő problémája. Kritikai elemzés356
Rogers C. R.: A személyiség és a viselkedés elmélete369
Cartwright D. S.: Jean-Paul Sartre a tudatról és a szabadságról (Egzisztencialista személyiségelmélet)405
Dollard J. - Miller N. E.: A személyiség inger-válasz elmélete425
Hjelle L. A. - Ziegler D. J.: A személyiség behaviorista tanuláselmélete: B. F. Skinner451
Skinner B. F.: Megerősítés (tanulás és személyiség)494
Bandura A.: A személyiségfejlődés szociális tanuláselmélete514
Hall C. S. - Lindzey G.: A személyiségelméletek távlatai530
Tartalom553
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem