1.067.325

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Személyiség-lélektan nevelőknek

"Alattad a föld, fölötted az ég, benned a létra"

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Eötvös József Könyv- és Lapkiadó Bt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 93 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9024-66-x
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

„Ismereteim szerint a maga nemében pillanatnyilag egyedülálló" - írja a könyvről lektori véleményében Vekerdy Tamás. A szerző hármas célt tűzött maga elé a megírásakor:
- az olvasók szakmai-lélektani ismereteinek erősítését és bővítését;
- a személyiség megismerhetőségével kapcsolatos kérdések tisztázását;
- annak a tévhitnek az eloszlatását, hogy az emberi személyiség direkt és célzott eljárásokkal fejleszthető.
Reménykeltőnek tartja, hogy a lélektannal való találkozás önmagában is érdeklődést kelt az emberek nagy részében maga és mások személyiségének felfedezéséhez. Feltehető ezért, hogy e könyvet is többen forgatják majd, mint a címben feltüntetettek.
„...mindenkire vár a létramászás egy olyan »lelki létrán«, amelynek egyes lépcsőfokai az emberi élet és fejlődés évei. Ezek visznek (vihetnek!) egyre közelebb a célhoz..."
„Úgy gondolom, hogy aki gyerekek, fiatalok nevelésével foglalkozik, annak különösen fontos, hogy »létráján« megfontoltan, komolyan és ügyesen lépegessen.... Tovább

Fülszöveg

„Ismereteim szerint a maga nemében pillanatnyilag egyedülálló" - írja a könyvről lektori véleményében Vekerdy Tamás. A szerző hármas célt tűzött maga elé a megírásakor:
- az olvasók szakmai-lélektani ismereteinek erősítését és bővítését;
- a személyiség megismerhetőségével kapcsolatos kérdések tisztázását;
- annak a tévhitnek az eloszlatását, hogy az emberi személyiség direkt és célzott eljárásokkal fejleszthető.
Reménykeltőnek tartja, hogy a lélektannal való találkozás önmagában is érdeklődést kelt az emberek nagy részében maga és mások személyiségének felfedezéséhez. Feltehető ezért, hogy e könyvet is többen forgatják majd, mint a címben feltüntetettek.
„...mindenkire vár a létramászás egy olyan »lelki létrán«, amelynek egyes lépcsőfokai az emberi élet és fejlődés évei. Ezek visznek (vihetnek!) egyre közelebb a célhoz..."
„Úgy gondolom, hogy aki gyerekek, fiatalok nevelésével foglalkozik, annak különösen fontos, hogy »létráján« megfontoltan, komolyan és ügyesen lépegessen. Igyekezzen személyiségét minél érettebbé és teljesebbé tenni... Csak így lehet képes arra, hogy az utána következő kis »létramászókat« mindaddig segítse haladásukban, amíg majd önállóan is biztosan közlekedhetnek."
„Segíteni pedig csak akkor tud, ha ismeri az emberi személyiség (az emberi lélek) legfontosabb sajátosságait, megközelítési módjait és lehetőségeit" (Idézetek a tartalomból). Vissza

Tartalom

Bevezetés...........................................7
1. Az ember - személyiség ........................................................9
1.1. A személyiség fogalma.........................................................................11
1.2. A személyiség megismerhetősége..........................13
1.2.1. A szubjektív megismerés.................................................. 16
A szubjektív megismerés igényének kialakulása (18) Önmagunk megismerése, az önismeret kialakulása (19)
1.2.2. A személyiség-lélektan és az objektív (tudományos) megismerés..............20
A projektív eljárások (23)
2. Személyiségelméletek ....................................25
2.1. A pszichoanalitikus személyiségkép ..................................................25
2.1.1. Sigmund Freud pszichoanalitikus elmélete ..............................................26
Id (es, ösztönén) (26), Ego (ich, én) (27), Superego
(überich,felettes én) (28)
2.1.2. Carl Gustav Jung és az analitikus pszichológia ..................................29
2.1.3. Alfréd Adler individuálpszichológiája ............................35
2.2. Behaviorizmus és tanuláselméletek.........................................36
2.3. A személyiség vonáselméleti megközelítése ......................39
2.3.1. Gordon W. Allport...............................................41
2.3.2. Raymond B. Cattell.................................................42
2.3.3. Hans J. Eysenck............................................................44
2.4. A humanisztikus pszichológia .........................................47
2.4.1. Carl Rogers pszichológiai elmélete .......................49
2.4.2. Abraham Maslow elmélete ...............................51
2.5. A transzperszonális pszichológia ............................................53
3. A személyiség működése ..................................................56
3.1. Az adaptáció.............................56
3.2. A lelki rendszer és adaptációs működése........................58
3.3. A szellemi rendszer az alkalmazkodásban ........................................64
4. A személyiség fejlődése ........................................................71
4.1. Az öröklés és a környezeti hatások szerepe a személyiség fejlődésében ........72
4.2. Freud pszichoanalitikus fejlődéselmélete......................73
4.2.1. Az orális szakasz .........................................73
4.2.2. Az anális szakasz....................................74
4.2.3. A fallikus szakasz ...........................................74
4.2.4. A latencia szakasza....................................................75
4.2.5. A genitális szakasz..........................................................75
4.3. Az énpszichológia és a tárgykapcsolat-elméletek........................76
4.4. Erikson pszichoszociális személyiségfejlődési elmélete ..................................78
4.4.1. Első szakasz: csecsemőkor ..................................79
4.4.2. Második szakasz: kisgyermekkor .................................79
4.4.3. Harmadik szakasz: óvodáskor......................80
4.4.4. Negyedik szakasz: iskoláskor ..........................................................81
4.4.5. Ötödik szakasz: serdülőkor........................................81
4.4.6. Hatodik szakasz: fiatal felnőttkor ..............................82
4.4.7. Hetedik szakasz: felnőttkor ..................................83
4.4.8. Nyolcadik szakasz: időskor ...................................83
4.5. A személyiség fejlődése Szondi Lipót sorsanalitikus szichológiájában......................84
Végszó .......................................87
Felhasznált és ajánlott irodalom .............................................90
Idézetek jegyzéke.........................................91
Ábrák jegyzéke...........................................93

Stöckert Károlyné

Stöckert Károlyné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Stöckert Károlyné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Személyiség-lélektan nevelőknek Személyiség-lélektan nevelőknek
Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba