Bevezetés | 7 |
A személyiség a pszichológiában. Irányzatok | 11 |
A személyiség fogalma a pszichológiában | 13 |
A perszonalizmus | 21 |
A mélylélektan személyiségfogalma | 26 |
A mezőelmélet | 39 |
A rétegelméletek | 41 |
Dinamikus és interakciós személyiségelméletek | 44 |
Faktoranalízis | 47 |
Biológiai elméletek | 51 |
Irányzatok a szovjet pszichológiában | 54 |
A marxi személyiségfelfogás | 61 |
A személyiség és az emberi lényeg | 63 |
A szabad tudatos élettevékenység mint az ember lényege | 64 |
Tevékenység és öntevékenység | 66 |
A tevékenység objektív és szubjektív feltételezettségének egysége | 70 |
A tevékenység külső és belső feltételezettségének történelmi fejlődése | 72 |
A külső és belső feltételezettség dialektikája a tevékenységben | 73 |
Érdekek és szükségletek | 74 |
A tudatos elem, a terv szerepe a tevékenységben | 75 |
A tevékenység és öntevékenység rendszere | 76 |
Változtatás és önmegváltoztatás | 77 |
Tevékenység, pszichikum és személyiség | 81 |
Definiálható-e a személyiség? | 81 |
A pszichikum természete | 85 |
Egyensúly vagy spontán aktivitás | 94 |
Cselekvésközpontú szociológiai és antropológiai elméletek | 103 |
A pszichikus mint tárgyi tevékenység | 111 |
A pszichikus "funkciók" tárgyi jellege | 114 |
A tárgyi tevékenység társadalmi tartalma | 122 |
A tevékenység típusai, szerkezete | 130 |
A személyiségfogalom bevezetése | 133 |
Öntevékenység. Korlátok és lehetőségek | 137 |
Tevékenység, öntevékenység és kényszertevékenység | 137 |
A magától érthetődőség változásai | 137 |
A tevékenység lehetőségei és korlátai | 145 |
Mozgástér | 152 |
Forradalmiság és mindennapi élet | 158 |
Realitásérzék | 163 |
Konformizmus és manipuláció | 168 |
Öntevékenység és személyiség | 171 |
A személyiség mint rendszer. A rendszerteremtő elv: tervek és távlatok | 175 |
Mi a rendszer? | 175 |
A rendszerteremtő tényező | 177 |
Pavlovtól Bernstejnig | 182 |
Próba-művelet-próba-eredmény (T-O-T-E) | 187 |
Célrairányulás és tervszerűség a természetben | 192 |
A motívum: ok és cél? | 195 |
Ösztönök vagy ösztöncselekvések | 200 |
Tervek és távlatok | 204 |
"Nem tudják, de teszik" | 209 |
Nagyságrendi eltérések | 211 |
Viszonylag állandó rendszer. Döntések, választások | 213 |
Döntésről döntésre | 213 |
Szándék, döntés, akarat | 218 |
Döntési modellek | 222 |
A fogolydilemma és társai | 225 |
Akme, Bolt és a nemzetközi konfliktusok | 231 |
A rizikó-magatartás | 233 |
A szokás hatalma | 235 |
Színház-e a világ? | 238 |
A döntés felelőssége | 243 |
A személyiség kialakulása, fejlődése. Az emberi teljesség | 247 |
Mikortól fogva? | 247 |
Az énkép | 251 |
A társak között | 252 |
A kamaszkor: átmenet | 256 |
A bizonyosság kora | 258 |
A sokoldalúság eszménye - egykor és ma | 261 |
Az emberi teljesség: az emberi vonatkozások gazdagsága | 264 |
A személyiség megismerése | 267 |
Pszichológia és emberismeret | 267 |
Típus és temperamentum | 271 |
Tevékenység és tulajdonság | 278 |
"Mi mennyi" avagy a faktoranalízis | 282 |
A személyiség diagnózisa vagy megismerése? | 287 |
A személyiség megismerése a tevékenységben | 297 |
Befejezés: pedagógiai tanulságok | 301 |
Jegyzetek | 307 |
Névmutató | 327 |