| Előszó | 5 |
| Személyiség a marxi gondolatkörben | 15 |
| Személy - történelem - társadalom | 17 |
| Az elvont humanizmus kritikája | 20 |
| Az elvont historizmus kritikája | 24 |
| A polgári individualizmus kritikája | 27 |
| A gyakorlat marxi filozófiája | 33 |
| A személyiség szubjektivitása, struktúrája és változékonysága | 39 |
| Az emberi személy mint cselekvéseinek és tevékenységének szubjektuma | 40 |
| A tomista indeterminizmus és a személyiség atomizálása | 46 |
| A cogito és a személyiség egzisztencialista tagadása | 48 |
| A tudat mint semmi: a kettős atomizáció | 51 |
| A "gyakorlat" dialektikus filozófiája és a dinamikus személyiség problémája | 54 |
| A személy úgynevezett közölhetetlenségéről és megismerhetetlenségéről | 58 |
| A személy - "metafizikai titok" | 59 |
| A személy közölhetetlensége és a keresztény teocentrizmus | 63 |
| A cogito és az emberi egzisztencia közölhetetlensége | 64 |
| A Dasein vagy a világba vetett lét | 65 |
| Az ember filozófiai modellje és az ember megismerhetőségének problémája | 79 |
| Az eldologiasodott társadalom kritikája és a kommunizmus marxi látomása | 91 |
| Az eldologiasodás két formája | 101 |
| Az emberi személyi emancipációjának és fejlődésének útjai | 107 |
| Társadalmi igény további kutatások iránt | 120 |
| Az egzisztencializmus gondolatkörében | 123 |
| Martin Heidegger és a valóságos élet dícsérete | 128 |
| A gyökerüket vesztettek és elveszettek ateizmusa | 130 |
| A szabadságba vetve | 136 |
| Heidegger nihilizmusa | 140 |
| Az autentikus élet és a szorongás | 142 |
| A halál számára való lét | 149 |
| Jean-Paul Sartre - az abszolút emberi szubjektivitás meghirdetése | 153 |
| Az emberek és a dolgok | 155 |
| A lényeg és a létezés | 159 |
| A választás a lehetőségek között és a determinizmus | 165 |
| Az emberi személyiség széthullása | 180 |
| A természet kárhoztatása | 185 |
| A történelem és a hagyomány kiválasztása | 188 |
| A hely és a helyzet | 191 |
| Az emberi együttélés tagadása | 195 |
| A mindenkori helyzethez kötött etika | 202 |
| A kétségbeesés filozófiája | 215 |
| Összegezési kísérlet | 219 |
| Az egzisztencializmus kétféle funkciója | 223 |
| Az egzisztencializmus önmegsemmisítése | 226 |
| Az ember, a struktúrák, a történelem - A strukturalista antropológia perspektívájában | 235 |
| Vajon meghalt-e az ember? | 238 |
| A nyelvtudománytól a kultúrantopológiáig | 244 |
| Az ember és a struktúrák | 248 |
| Az elveszett paradicsom nyomában | 251 |
| A struktúrák és a történelem | 254 |
| A keresztény perszonalizmus gondolatkörében | 263 |
| A tomista perszonalizmus | 267 |
| A létezők rangsora | 267 |
| A matéria és a forma | 270 |
| A compositum humanum | 273 |
| A személy és az egyed | 277 |
| A konkrét és teljes szubsztancia | 286 |
| Az ember szemben a transzcendenciával | 294 |
| És a földi élettel szemben | 305 |
| A perszonalizmus társadalmi nézeteinek alakulása: a "Quadragesimo anno"-tól a "Populorum Progressio"-ig | 320 |
| Az aggiornamento és történeti körülményei | 321 |
| A személy és a társadalmi haladás | 329 |
| A munka emancipációja és "szocializációja" | 334 |
| "Visszatérés a forrásokhoz?" | 347 |
| A "kisegítés" elve és a kollektivizmus között őrlődve | 351 |
| Kivétel és szabály | 355 |
| Az egyetemesség követelményei | 359 |
| "Populorum Progressio" - Doctranae Progressio? | 361 |
| Az emberi személy és a társadalmi-gazdasági struktúrák tökéletesítése | 366 |
| Nihil sub sole novi? | 376 |
| A személy, a társadalmi haladás és a tulajdon rendszere | 380 |
| A tulajdonjog problémája | 383 |
| Jacques Maritain és a perszonalizmus nyitott szellemű értelmezése | 388 |
| A Sacrum Imperium eszményének bírálata | 392 |
| A klasszikus integrizmus | 397 |
| A neointegrista beállítottság | 403 |
| A nyitott szellemű katolicizmus | 411 |
| A maritaini perszonalista "forradalom" | 421 |
| Emmanuel Mounier, Pierre Teilhard de Chardin és a perszonalizmus baloldali változatai | 438 |
| A történetfilozófiai teodicea és a nyitott katolicizmus differenciálódása | 439 |
| Egy kis szematika | 441 |
| Történeti és intellektuális indíttatások | 446 |
| Mounier felfedezi a marxizmust | 451 |
| A "törvényesített zűrzavar" bírálata | 453 |
| Nárcissus és Herkules: az elidegenesedés két formája | 456 |
| A "másik" problémája és a szabadság szocializálása | 464 |
| A létezés modusa és a birtoklás modusa | 467 |
| A szitulált szabadság | 469 |
| A struktúrák átalakulása és az erkölcsi forradalom | 473 |
| Prábeszéd vagy ideológiai szinkretizmus | 483 |
| A perszonalista baloldal differenciálódása | 491 |
| A marxisták és aperszonalista baloldal | 495 |
| Telilhard de Chardin és a földi valóság megszentelése | 498 |
| Az ember képe és a világ képe | 502 |
| Az ember és a közösség: a perszonalizáció és a szocializáció irányában haladó mozgás konvergenciája | 510 |
| A marxisták és Teilhard filozófiai antropológiája | 515 |
| A XX. sz. második felében | 532 |
| Névmutató | 535 |