kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Veszprémi Egyetem |
---|---|
Kiadás helye: | Veszprém |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 282 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 16 cm |
ISBN: | 963-7332-48-0 |
Megjegyzés: | Készült 500 példányban. |
Felix Mattmüller-Frick: Milyen feltételeket teremtsünk az iskolában a jó közérzethez és a sikeres tanuláshoz? | 7 |
Bruno Bettelheim: A nevelés és a valóságelv | 17 |
Galicza János: Tekintély és alkotás a nevelőmunkában | 29 |
A nevelőmunka, a nevelés társadalmi funkciója | 29 |
A nevelés funkciója | 29 |
A nevetés különössége | 30 |
A pedagógus és a társadalmi szerep | 34 |
A pedagógus és a nevelőközösség | 41 |
Az ellenőrzöttség | 43 |
A pedagógus tudatossága | 47 |
Az "esetpedagógia" | 49 |
Az intuíció | 52 |
A tekintély és a tekintélyelvű pedagógus | 55 |
A szófogadás | 55 |
A követelés | 56 |
Tekintély, hatalom, külső csoportok | 61 |
A tekintélyelvű személyiség és a nevelés funkciója | 64 |
Az alkotó pedagógus | 64 |
Még egyszer az intuícióról | 64 |
A pedagógusszemélyiség nevelő hatása | 65 |
A függetlenség | 70 |
Az alkotó pedagógus különössége | 74 |
Ruth Bang: A segítő kapcsolat | 82 |
A lelki egészség jelentősége a szociális gondozásban | 82 |
A lelki egészség (mental health) fogalmáról | 82 |
Szociális teljesítmény és elégedettség | 83 |
A lelki élet fejlődése és veszélyeztetettsége | 85 |
Az érzelmi alapszükségletek | 85 |
Az aggasztó életséma | 89 |
Két pszichológiai élettörvény | 90 |
A "lelki alultápláltság" jelentősége az ember kapcsolatképessége szempontjából | 92 |
Lelki teljesítőképesség | 93 |
Visszapillantás - következtetések - kitekintés | 94 |
A diagnosztikus gondolkozásról | 96 |
Gondolatok önmagunk megértéséről | 96 |
A segítő kapcsolat | 100 |
Első utalások a fogalom tisztázására | 100 |
Hogyan válhat a segítő kapcsolat a személyes segítség módszertani eszközévé? | 105 |
Néhány alapkérdés. Gondolatok az elfogadó, és el nem ítélő beállítottságról | 114 |
Mesterné Boda Fiore - Mezeiné Erdély Ágnes: Követelmény, jutalom, büntetés | 126 |
A nevelési folyamat | 126 |
A nevelői hatás alapjai | 126 |
A nevelői követelmény | 141 |
A nevelési helyzet | 148 |
A nevelési helyzet alakulásának szakaszai | 156 |
Jutalom és büntetés a nevelési helyzetben | 160 |
Történet és irodalom | 160 |
A célirányos büntetés a nevelésben | 160 |
A jutalom és büntetés dialektikus egysége egyes jelenkori szemléletekben | 162 |
A jutalom és a büntetésélmény | 166 |
Egész és rész viszonya | 166 |
Nevelő személy, nevelő közösség | 185 |
Sikeres pedagógusok jellemző eljárásai | 185 |
Tobias Brocher: Csoportdinamika és felnőttoktatás | 198 |
Mi a csoportdinamika? | 198 |
Tanulási folyamatok a csoportban. A csoportdinamika mint tanulási módszer | 211 |
Piaget: A gyermek kétféle erkölcse | 218 |
Galicza János: Hogyan születik a stréber? | 239 |
A tanárok és a gyerekek értékei | 239 |
Az autokratikus nevelés | 240 |
Az "aktív mag" | 241 |
Konformizmust tanulnak | 242 |
Mi lesz belőlük? | 243 |
A moralitás tanulása | 244 |
John Holt: Iskolai kudarcok | 246 |
Stratégia | 246 |
Félelem és kudarc | 248 |
Valódi tanulás | 259 |
Az iskola kudarca | 264 |
Összegzésképpen | 273 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.