kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 416 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Tankönyvi szám: J 12-154. |
Előszó | 3 |
A dyslexia meghatározása, gyakorisága. Az olvasás fogalma | 5 |
H. J. Kossow: Az olvasás- és helyesírás-gyengeség etiológiájához, különös tekintettel a károsodott funkciók lényegének meghatározására | 7 |
Szakkifejezések | 7 |
Előzetes meghatározása és elhatárolás | 9 |
Tünettan és etológia | 9 |
Megzavart funkciók | 15 |
Definíció | 18 |
R. Becker: Az olvasás-helyesírás-gyengeség (ohgy) előfordulása és gyakorisága | 19 |
Vizsgálat a beszédhibások iskoláiban | 21 |
Vizsgálat a gyengénlátók iskoláiban | 23 |
Vizsgálat a vakok iskoláiban | 27 |
Vak-kisegítő iskolai részleg | 29 |
Vizsgálat a nagyothallók iskoláiban | 32 |
Nagyothalló-kisegítő iskola | 35 |
Vizsgálatok a siketek iskoláiban | 40 |
Az érzékszervi fogyatékosok iskoláiban végzett vizsgálataink összefoglalása | 47 |
Értelmi fogyatékos gyerekek ohgy vizsgálata | 49 |
I. Meixner: Az olvasás fogalma. A sikeres olvasástanulás feltételei. Az olvasás tanításának főbb irányai | 59 |
Az olvasás fogalma | 59 |
A sikeres olvasástanulás feltételei | 60 |
Az olvasás tanításának főbb irányai | 61 |
H. Grissemann: A legaszténia mint jelentészavar | 64 |
E. Klasen: A legaszténia szindrómája. Befejezés | 73 |
Távlatok | 78 |
A. Leischner: Vélemények az agráfia és alexia mibenlétéről és ez zavarok lokalizációs lehetőségeiről | 80 |
A dyslexia okai | 91 |
M. D. Vernon: Speciális fejlődéses dyslexia | 93 |
Az olvasási elmaradás általában | 93 |
A speciális fejlődéses dyslexia természete | 97 |
A vizuális zavarok szerepe a dyslexiában | 99 |
Nyelvi zavarok a dyslexiában | 110 |
A dyslexia okai | 113 |
A reedukáció hatása a dyslexiára | 126 |
Borbély S.: A dyslexia nem részleges sérülés | 130 |
Dyslexia, mint az integrációs folyamatok zavara | 130 |
A dyslexia nem részleges sérülés | 130 |
Dyslexia, mint az integrációs folyamatok zavara | 132 |
Kovács E.: | |
Ligeti R.: | |
Palotás G.: Néhány újabb szempont a gyermekkori dyslexia osztályozásában | 137 |
A. Kossakowski: Az olvasás- és helyesírás-gyengeség okai és terápiája | 140 |
Az olvasás- és helyesírás-gyengeség meghatározása | 140 |
Az olvasás- és helyesírás-gyengeség okai | 141 |
Az olvasás- és helyesírás-gyengedés terápiája | 148 |
I. Meixner: A dyslexia és a pöszeség kapcsolatáról | 153 |
A dyslexia tünetei, vizsgálata | 157 |
R. Becker: Tünetek. A betűtévesztések körének és terjedelmének meghatározásai | 159 |
Az olvasás-, helyesírás-gyengeség tünetei | 160 |
Az ohgy tünetei az olvasás és helyesírás területén | 162 |
Az ohgy pszichikai és fizikai területen megnyilvánuló tünetei | 164 |
H. J. Kossow: Hibakategóriák | 172 |
Hibakategóriák | 172 |
Soós I.-né: | |
Török G.: A beszédhang-megkülönböztető képesség és készség kérdésköréhez | 177 |
Vekerdi Zs.: Fonémahallás, relatív időtartam-megkülönböztető képesség fejlesztése | 182 |
A tanárok véleménye | 184 |
Utalás a szakirodalomra | 185 |
Logopédmunka | 187 |
A helyesírás vizsgálata | 188 |
Fonémahallás-fejlesztési eljárásunk | 189 |
Az ékezethibák elemzése | 191 |
Összefoglalás | 197 |
R. E. Levina: A grafikai hibák természetéről | 199 |
A grafikai hibák természetéről | 199 |
Ligeti R.: A dyslexiás gyerekek vizsgálata | 204 |
Anamnézis-felvétel | 204 |
Vizsgálatok | 206 |
Az olvasás-tábla szerkesztésénél a következő szempontokat vettük figyelembe | 206 |
Az olvasás-tábla használatával kapcsolatban a következő általános szempontokat ajánljuk | 207 |
Az olvasási vizsgálat menete | 208 |
A hallási érzékelés és a térbeli orientáció vizsgálatai | 312 |
A lateralitás vizsgálatai | 214 |
A dyslexia kezelése, megelőzése | 221 |
E. E. Kobi: A gyermekkori olvasás-, helyesírás-gyengeség kezelése | 223 |
Megjegyzés | 223 |
Megelőzés | 223 |
Általános pedagógiai és gyógypedagógiai eljárások | 224 |
A dyslexiások gondozásának megszervezése | 224 |
Korrepetálás az osztálymunkán belül | 224 |
A speciális dyslexia-kezelés megszervezése | 225 |
Elvi megjegyzések a dyslexia kezeléséhez | 225 |
Prognosztikus kilátások | 227 |
Összefoglalás | 228 |
R. Hintermann: Adalékok az olvasás- és írászavarok kezeléséhez | 229 |
Általános előgyakorlatok | 229 |
Magánhangzóval kezdődő és végződő egy- és kéttagú kötődések | 230 |
Kapcsolások és szavak, mássalhangzóval kezdődően | 235 |
Szavak általában | 236 |
Szembeállítások | 236 |
Tágítások - élesítések | 237 |
Kovács T.: Játékok, feladatlapok, gyakorló szövegek | 238 |
Formák, irányok, információs jelek megkülönböztetése | 238 |
Betűk, hangok megkülönböztetése | 246 |
Analizáló, szintetizáló képesség és készség fejlesztése | 248 |
I. Meixner: Az olvasás előkészítése. A betűtanítás. Az összeolvasás | 258 |
Az olvasás előkészítése | 258 |
A betűtanítás | 259 |
Az összeolvasás | 265 |
I. Meixner: Útmutató a dyslexiás olvasó- és feladatlapokhoz | 272 |
Elnevezés | 272 |
A dyslexia tünetei | 272 |
A betűtanítás | 276 |
Az összeolvasás | 279 |
Szavak olvasása | 280 |
Mondatok olvasása | 281 |
Olvasmányok | 282 |
Feladatlapok | 282 |
Az olvasójátékok | 286 |
Az írás gyakorlása | 289 |
A diktálás | 289 |
A dyslexia korrekció kapcsolata más tárgyakkal | 291 |
A beszédkészség fejlesztése | 293 |
A korrekciós órák menete | 294 |
I. Meixner: Dyslexiás gyerekek kezeléséhez használható szemléltető eszközök és játékok | 298 |
Szemléltető eszközök | 298 |
Játékok | 305 |
Vekerdi Zs.: Feladattípusok felsőtagozatos dyslexiás gyerekek olvasás-, helyesíráskészségének fejlesztéséhez | 309 |
5. osztály | 309 |
6. osztály | 315 |
7. és 8. osztály | 317 |
Feladatlapok | 320 |
H. J. Kossow: A gyakorlati eredmények kiértékelésének leírása | 345 |
A gyakorlati eredmények kiértékelésének leírása | 345 |
H. Oswald: Preventív intézkedések a tanításban | 372 |
V. Kovács E.: | |
I. Meixner: Az olvasás érettség megállapítása óvodáskorban | 379 |
A mozgási patternek | 380 |
Beszédzavarok | 380 |
Téri orientáció zavarai | 380 |
Idői orientáció zavara | 380 |
Személyiség-jegyek | 380 |
Bogdán E.: | |
Szabon J.: | |
Stepper M.: | |
Vekerdi Zs.: A dyslexia súlyos formáinak megelőzéséről | 382 |
Összefoglalás | 385 |
Tarnopol L.: | |
Tarnopol M.: Olvasási és tanulási problémák világszerte | 386 |
Az olvasási zavarok vizsgálata | 387 |
Vizsgálatok és vizsgálati módszerek | 388 |
Az olvasási zavar okai | 389 |
Terminológia | 390 |
Szakkifejezések az egyes országokban | 390 |
Az olvasási problémákra vonatkozó néhány tényező | 392 |
Környezeti tényezők | 393 |
A nyelv szerkezete | 394 |
Olvasás és helyesírás | 395 |
IEA olvasás-vizsgálat 15 országban | 395 |
Kezelés | 397 |
A Bullock jelentés | 397 |
A módszerek áttekintése | 397 |
A képességszint felmérő tanítás | 398 |
Számítógépes oktatás | 398 |
Óvodai szűrés | 400 |
Gyakori kezelési módszerek | 402 |
Tanárképzés | 404 |
Gyógypedagógiai oktatás a Szovjetunióban | 406 |
A pedagógusképzést illető következtetések | 407 |
Összefoglalás | 410 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.