1.062.107

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Védőnői módszertan

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Haynal Imre Egészségtudományi Egyetem Egészségügyi Főiskolai Kar
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 471 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Bevezetés14
A könyv tartalma15
A könyv használata17
A védőnői munka bemutatása19
A védőnői hivatás története20
A védőnő munkaköre24
A védőnői munka módszere, védőnői módszertan25
A védőnői munka általános módszerei27
A védőnő speciális munkamódszere34
A gondozottak köre34
A gondozási munka fő mozzanatai35
A gondozási módszer alkalmazása a védőnői szolgálat keretében36
A védőnő helye az egészségügyi ellátások rendszerében43
A védőnő egészségügyi dolgozó44
A védőnő közalkalmazott45
A védőnő munkája a prevenció46
A védőnői szerep és hivatás. A védőnő etikai normái49
A védőnői munka alapvető célja: az egészségvédelem59
Az egészség modern értelmezése60
Elméletek az egészségről és a betegségről61
A "pozitív egészség" fogalma64
Egészségvédelem és prevenció67
Az egészségmegőrzés stratégiája69
Az egészségnevelés modern értelmezése72
A védőnői munkát befolyásoló tényezők78
A védőnői munka szabályozása79
Mire illetékes a védőnő?79
Miben áll a védőnő önállósága?82
A védőnő által felvállalható más tevékenységek85
A gondozottak87
Kik a védőnő gondozottjai?87
A gondozottak szociális helyzete90
A gondozottak kulturáltsága93
A védőnői körzet jellege95
A védőnő első találkozása a gondozottjával97
Első találkozás a gondozottal98
Felkészülés a találkozásra98
Az első találkozás a gondozóban99
Első találkozás a gondozott otthonában103
A gondozott megismerése106
A megfigyelés107
A kikérdezés módszere109
Anamnézis-készítés111
Környezettanulmány készítése114
Az eszközös mérés módszere117
Öntesztelő módszerek121
A gondozott kezelése123
A meggyőzés124
A meggyőző közlés módozatai132
Önálló védőnői tanácsadáson alkalmazható módszerek135
Az önálló védőnői tanácsadás célja135
Az önálló védőnői tanácsadás alapelvei139
Az önálló védőnői tanácsadás módszerei142
Pszichohigiénés módszerek145
A pszichohigiéne fogalma145
A lelki vezetés készsége146
A védőnő empátiás készsége146
A stresszorok felismerése147
A szexuális nevelés148
Megelőző - korrekciós feladatok148
Egészségre káros szokások megelőzése150
Feszültségcsökkentő módszerek153
A védőnő tevékenységének jellemzői170
Szociális kapcsolattartás171
A "szemtől szembe" helyzet174
Magabiztos és sikeres viselkedés179
Asszertív magatartás179
Vezetési készség (menedzsment)181
Segítő-támogató beállítódás184
A védőnői felelősség186
A védőnői szakgondozás feladatkörei193
A nővédelmi feladatok194
A nővédelmi gondozás198
A serdülők felkészítése a reprodukcióra198
Felkészítés a családi életre206
Családvédelmi Szolgálat209
A várandós anyák gondozása213
A magzati élet és a várandós anya védelme214
A várandós nők védőnői gondozása a tanácsadóban222
A védőnő feladatai a tanácsadó teamben223
Önálló védőnői tanácsadás229
Célzott anamnézis-készítés229
A terhesgondozási kiskönyv kiállítása230
Önállóan végezhető vizsgálatok231
A szülői szerepre és a szülésre felkészítés232
Felkészítés a szülésre234
A várandós anyák gondozása otthon235
A családlátogatások sajátosságai235
Látogatás az első trimeszterben236
Látogatás a második trimeszterben237
Látogatás a harmadik trimeszterben238
Szemléltető oktatás a családlátogatásokon238
Az emlő önvizsgálatára és a laktációra oktatás240
A veszélyeztetett várandósok gondozása241
A terhesség megszakítása244
Törvényi rendelkezés a terhesség megszakításáról244
Nézetek az élet keletkezéséről és az abortusz megengedhetőségről245
Védőnői feladatok a terhességmegszakítással kapcsolatosan247
A várandós anyák gondozásának standardjai248
A védőnő adminisztratív tennivalói252
A kórházi védőnő tevékenysége255
A gyermekágyas anya és gyermekének gondozása258
A szülést követő intézeti védőnői feladatok259
A gyermekágyas anya és újszülöttjének otthoni gondozása261
A gyermekágyas otthoni gondozása268
A veszélyeztetett újszülött278
A védőnő adminisztratív tennivalói283
Csecsemők és kisgyermekek gondozása285
A csecsemőgondozás alapfeladatai286
A csecsemőgondozás védőnői látogatáskor289
A védőnő szerepe a szocializációban292
Az 1-3 éves gyermekek gondozása293
A veszélyeztetett csecsemők gondozása301
A gondozó munka sajátosságai a családban304
A védőnői családlátogatás305
A családlátogatás mint feladat és mint módszer310
A családlátogatás mint gondozási módszer313
A családgondozás interakciós módszerei317
Interakció és kommunikáció a családlátogatáskor317
A gondozott-szerep figyelembevétele319
Az interakció bevezetése: a megjelenés320
A kapcsolat felvétele321
A távolságtartás322
A proszociális magatartás követelménye322
Oktató tevékenység családlátogatáskor324
A családlátogatás mint feltáró módszer325
Megfigyelési feladatok325
Egészség-betegség helyzet feltárása326
A családtagok közötti kapcsolat megismerése326
A gondozó környezet feltárása328
A család szociális-kulturális helyzetének megismerése330
A gondozási készség és képesség megismerése332
Napjaink kiemelt gondozási területei a családban334
Egészségfejlesztő módszerek339
Egészségvédő módszerek339
Gyermekvédő módszerek341
Betegekkel való bánásmód342
A család bevonása a társadalom védő-óvó rendszerébe343
A védőnő önálló fogadóórája345
A védőnő önállósága és felelőssége346
Védőnői fogadóóra347
Védőnői nyitott tanácsadó354
A 3-16 (18) éves gyermekek gondozása359
Gondozás otthon és gyermekközösségben360
Hazai nevelési-oktatási intézmények361
Az óvoda egészségvédő szerepe363
Az iskola egészségvédő feladatai364
Az egészségvédelem beépülése az oktatásba366
Az egészségvédelmi kereszttantervek366
Az egészségtan tantárgy oktatása368
Az osztályfőnöki óra egészségnevelési programja368
Egészségnevelési alkalmak a tanításon kívül374
Az óvodás és tanköteles gyermekek védőnői ellátása381
A védőnő közegészségügyi-járványügyi feladatai az iskolában385
A védőnő közegészségügyi tennivalója iskolalátogatáskor386
A védőnő járványügyi tennivalói388
Iskolai mentálhigiénés feladatok390
A "vészjelek felismerése"390
Az előítéletekről391
Az iskolavédőnő empátiás készsége392
A stresszorok felismerése393
A lelki vezetés készsége393
Megelőző - korrekciós feladatok394
A tanulók szokásbeli rendellenességeinek kezelése395
Pszichomotoros rendellenességek tanítás alatt396
Funkcionális zavarok megelőzése a tanulóknál397
Kudarc és agresszió a tanulók között398
Neurotikus gyermekek az osztályban400
Függőséghez vezető szokások megelőzése402
A szexuális tanácsadás403
Iskolaegészségügyi dokumentáció404
Védőnői vizsgálatok az óvodában405
A védőnő közreműködése a gyermekvédelemben412
Új védőnői szemlélet a gyermekről413
A gyermek fejlődő személyisége414
A gyermek jogairól415
Az élethez, a legjobb egészségi állapothoz való jog418
A családban való nevelkedéshez való jog418
Gyermek joga a szociális biztonsághoz419
A gyermek joga az oktatáshoz, művelődéshez420
A gyermek egyéb jogai420
A gyermek védelme a családban423
A gyermekvédelem rendszere425
A gyermekekről való gondoskodás425
A gyermekeket védő megelőző intézkedések427
A veszélyeztetett gyermekeket óvóintézkedések428
Gyámügyi igazgatás feladatköre430
A gyermekvédelem intézményei430
A védőnő gyermekvédelmi feladatai435
A gyermek fejlődését veszélyeztető tényezők feltárása435
A gyermek családi helyzetének megítélése437
A védőnő társadalmi kapcsolatai439
A védőnő helye a civil társadalomban440
A védőnő kapcsolata a civil szervezetekkel441
Függelék448
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem