kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Egészségesebb Óvodák Nemzeti Hálózata |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 416 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 21 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Bevezetés | 3 |
Bevezetés | 9 |
A jegyzet használata | 10 |
A gondozó-nevelő munka | 13 |
Alapvető értékünk: az egészség | 14 |
A védőnő és az óvónő | 17 |
A védőnő és az óvónő munkája | 19 |
A kisgyermek gondozása | 22 |
Az egészségnevelés módszere | 24 |
A módszerről általában | 24 |
Kétféle módszerről | 25 |
A óvodai egészségnevelési módszerek meghatározói | 30 |
A legjobb módszer meghatározása | 30 |
Választott hivatásunk | 33 |
Hivatásunk jogi alapja | 34 |
Az Óvodai Nevelés Országos alap-programja | 36 |
Kitekintés a jövőbe | 37 |
A szerep és a hivatás | 39 |
Társadalmi feladatvállalások | 43 |
Az óvodai egészségnevelés célja: a gyermek egészségfejlesztése | 45 |
Az egészség modern értelmezése | 46 |
Elméletek az egészségről és betegségről | 47 |
A "pozitív egészség" fogalma | 51 |
Egészségfejlesztés és prevenció | 53 |
Az egészségfejlesztés stratégiája | 56 |
Az egészségnevelés modern értelmezése | 59 |
Egészségfejlesztés | 59 |
Egészségnevelés | 60 |
Az egészségnevelés tartalma | 62 |
Az egészségnevelés "határai" | 64 |
Egészségvédelem az óvodai nevelés országos alapprogramjában | 67 |
A gyermek s a környezet új szemlélete | 68 |
Egészségnevelés az óvodában | 69 |
Az egészségnevelésről | 71 |
Az egészségnevelés tartalmi kérdései | 73 |
Az egészséges életmód igénye | 73 |
Az értelmi fejlesztés igénye | 75 |
A szocializáció elősegítése | 76 |
Együttműködés | 77 |
Kapcsolat a szülőkkel | 77 |
Az óvoda belső környezete | 77 |
Az óvoda külső kapcsolatrendszere | 79 |
Kapcsolat az óvodai egészségügyi szolgálattal | 80 |
Modern egészségfejlesztő óvónői szemlélet | 82 |
A testi növekedés mutatói | 83 |
A testi fejlődés megfigyelése | 84 |
A testi növekedés jellemzői | 86 |
A szervezet működésének jellemzői | 89 |
Az érzékszervek fejlődése | 92 |
A mozgásszervek fejlődése | 98 |
A szervezet más rendszereinek fejlődése | 104 |
A gyermek lelki-szellemi fejlődése | 115 |
Az értelmi fejlődés menete | 116 |
Bővülő emlékezet | 117 |
Színes képzelet | 118 |
A "miért"-korszak | 120 |
A beszéd fejlődése | 121 |
A kisgyermek érzelmei és akarata | 122 |
A fejlődés-fejlesztés egészségpedagógiai feltételei | 129 |
Fokozott mozgásigény, játék | 130 |
A rendszeresség igénye | 136 |
A szabadság igényének kielégítése | 139 |
A szeretet-háló | 144 |
Az óvodai egészségnevelés elmélete | 145 |
Szomatikus nevelés | 147 |
Pszichohigiénés nevelés | 151 |
Szociohigiénés nevelés | 155 |
Az óvodai egészségnevelés munkadefiníciója | 160 |
Az óvodai szomatikus nevelés | 165 |
Személyi higiénére nevelés | 170 |
A gyermek egészségének ellenőrzése | 172 |
Testápolás az óvodában | 178 |
Egészséges ruházat, helyes öltöztetés | 179 |
A fertőző betegségek megelőzése | 181 |
Környezethigiéniára nevelés | 182 |
A helyiségek, csoportszobák higiéniája | 183 |
A felszerelések higiéniája | 185 |
Az udvar higiéniája | 185 |
Szépítés és higiénia | 185 |
Egészséges táplálkozás, kulturált étkezés | 187 |
A szervezet edzése, testnevelés | 190 |
Betegségek, kisebb rendellenességek, balesetek megelőzése | 193 |
Óvoda-egészségügyi ellátás | 201 |
Az óvodai pszichohigiénés nevelés | 205 |
Higiéne-pszichohigiéne-mentálhigiéne | 206 |
Pedagógiai pszichohigiéne | 210 |
A pszichohigiénés nevelés feltételei | 211 |
A gyermekek oldaláról támasztott feltételek | 213 |
Feltételek a nevelő oldaláról | 214 |
Óvodai tárgyi és szervezési feltételek | 219 |
A pedagógiai pszichohigiéne műveltségtartalma | 220 |
Korrekciós-megelőző feladatok | 226 |
A vegetatív idegrendszer zavarainak megelőzése | 227 |
Szokásbeli rendellenességek gondozása | 228 |
A pszichomotoros rendellenességek korrekciója | 229 |
Funkcionális zavarok | 231 |
Az érzelmi élet zavarai | 233 |
A neurózis óvodai prevenciója | 235 |
Az óvodai szociohigiénés nevelés | 241 |
A gyermek-gyermek kapcsolatok pozitív töltése | 242 |
Az óvodapedagógus és a gyermek kapcsolata | 241 |
A védőnő és a gyermek kapcsolata | 248 |
A szülő-gyermek kapcsolat | 252 |
A sérült, fogyatékos, hátrányos helyzetű gyermekek nevelése | 257 |
Együttműködés a családdal | 263 |
Kapcsolat a szülőkkel | 264 |
A szülők szociális helyzete | 265 |
A szülők kulturáltsága | 268 |
Az óvónő találkozás a szülőkkel | 269 |
Egészségnevelési tanácsok szülőknek | 268 |
A mozgás kielégítése otthon | 272 |
Rendszeres életmódra szoktatás | 272 |
A gyermek szabadsága otthon | 274 |
A "szeretet-háló" a családban | 275 |
A szülők meggyőzése | 279 |
Devianciák a családban | 283 |
Alkoholista a családban | 285 |
Kábítószer-fogyasztó a családban | 286 |
Öngyilkos a családban | 287 |
Bűnöző életmódú a családban | 288 |
Nagydohányos a családban | 290 |
A beteg gyermek gondozása | 292 |
A pedagógus egészségi önellenőrzése | 305 |
Az egészségünk néhány mutatója | 306 |
Egészségi öntesztelés | 307 |
Az ideális testsúly ellenőrzése | 309 |
A testalkat ellenőrzése | 309 |
Pulzus-mérés önmagunkon | 310 |
A vérnyomás önellenőrzése | 311 |
Fittségi önvizsgálat | 312 |
A bőr megfigyelése | 314 |
A női emlő önvizsgálata | 314 |
A női hüvelyváladék vizsgálata | 315 |
A menstruáció ellenőrző vizsgálata | 316 |
A gyermek jogai és védelme | 317 |
Új szemlélet a gyermek jogairól | 318 |
A gyermek fejlődése | 318 |
A gyermek különleges jogvédelme | 319 |
Új szemlélet a gyermek jogairól | 320 |
A gyermeket megillető jogok | 321 |
A gyermek joga az élethez és a legjobb egészségi állapothoz | 321 |
A családban való nevelkedéshez való jog | 322 |
A gyermek joga a szociális biztonsághoz | 323 |
Az oktatáshoz, művelődéshez való gyermeki jog | 324 |
A fizikai és lelki durvaságok ellenoi védelem joga | 3125 |
A kábítószer-fogyasztás elleni védelem joga | 326 |
Gyermekvédelem | 326 |
Helyi pedagógiai programok készítése | 331 |
A helyi óvodai pedagógiai programok | 332 |
A pedagógiai tervezésről | 332 |
A programkészítés kötelezettsége | 333 |
Helyi óvodai programok | 336 |
Elemzés - szabályozás | 337 |
Értékrendszer - arculat | 338 |
A programkészítés felelőssége | 339 |
A helyi óvodai program készítésének lépései | 340 |
Építkezés az ONAP-ra | 340 |
A helyi sajátosságok, szociokulturális jellemzők áttekintése | 341 |
Az óvoda anyagi helyzetének elemzése | 342 |
Az óvoda népegészségügyi helyzetének és fejlesztésének elemzése | 342 |
Az óvodai nevelés főbb mutatóinak elemzése a gyermekcsoportban | 343 |
A szülőkkel, nevelési és társadalmi szervekkel való kapcsolat | 343 |
Az óvoda imázsának megtervezése | 344 |
Az ellenőrzési és értékelési rendszer tervezése | 344 |
Az egészségvédő helyi programok tartalma | 345 |
Az élet és az egészség mint alapvető érték a tervben | 346 |
Élet- és egészségvédelem a helyi programban | 346 |
Együttműködés az egészségügyi szolgálattal | 347 |
A közegészségügyi követelmények teljesítése | 347 |
A személyi higiénés feltételek biztosítása | 348 |
A helyes táplálkozás és kulturált étkezés feltételeinek javítása | 348 |
A testedzés egészségvédelmi követelményeinek fejlesztése | 348 |
A fertőző betegségek megelőzése az óvodai közösségben | 349 |
Lelki egészségvédelem az óvodában | 349 |
Egészségnevelési módszerek és eszközök fejlesztése | 349 |
Egészségnevelés az óvoda dolgozói és a szülők körében | 350 |
Egészségügyi minimum-követelmények | 351 |
Az óvoda épületének minimális egészségügyi követelményei | 351 |
Az óvoda berendezéseinek egészségügyi minimuma | 352 |
Az óvodai egészségvédő-egészséggondozó munka előírásai | 353 |
A levegőztetés, mozgás, testnevelés és játék egészségvédelme | 353 |
Az óvodai étkeztetés egészségügye | 354 |
Az óvoda belső életének egészségvédelme | 354 |
Az óvodai dolgozók egészségvédelme | 355 |
Az óvoda-egészségügyi gondozás | 356 |
A fejlesztési irány meghatározása | 456 |
A program elfogadása, írásba rögzítése | 357 |
Egyéni pedagógiai programok készítése | 361 |
A csoport-munka tervezése | 361 |
Innovatív tervkészítés | 362 |
Az óvodai nevelés tervezése | 363 |
Egészségfejlesztő foglalkozások | 365 |
Tanulás az óvodában | 365 |
Kötetlen egészségnevelő foglalkozások | 368 |
Kötött egészségnevelő foglalkozások | 371 |
Alternatív egészségfejlesztő programok | 374 |
A szülők egészségnevelésének tervezése | 379 |
Módszerek és eszközök tervezése | 382 |
Óvodai egészségügyi dokumentáció | 385 |
Irodalmi ajánlás | 387 |
Mellékletek: | |
Az óvodai egészségfejlesztő munkát érintő jogszabályok | 388 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.