1.060.435

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Didaktika

Kézirat/Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Kar

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 260 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN:
Megjegyzés: 5. változatlan kiadás. Megjelent 1000 példányban. 13 ábrával. Tankönyvi száma: J 4-609.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelen jegyzetünk része egy tervezett egységes pedagógia jegyzetnek, amelyet tanszékünk kollektívája a műszaki-szakmai képzést megvalósító intézmények pedagógusai számára készít.
Elsősorban a BME... Tovább

Előszó

Jelen jegyzetünk része egy tervezett egységes pedagógia jegyzetnek, amelyet tanszékünk kollektívája a műszaki-szakmai képzést megvalósító intézmények pedagógusai számára készít.
Elsősorban a BME műszaki - és mérnöktanár jelöltjeinek igényeit, programját tartottuk szem előtt. Ez nem jelenti, nem jelentheti azonban a marxista pedagógia alapvető problematikájának leszűkítését, valamiféle külön "szakmai pedagógia" írására tett kísérletet. Meggyőződésünk szerint a kommunista nevelés lényegét, rendszerét és törvényszerűségeit minden, - tehát szakmai képzést, ezen belül műszaki szakmai képzést nyújtó - intézmény pedagógusainak is ismerniük kell. Enélkül nem végezhető tudatos, tervszerű nevelőmunka, de nem oldhatók meg eredményesen a szakmai képzés speciális céljából következő feladatok sem.
Emellett teljesen világos, hogy a túlnyomórészt általánosan művelő iskolák legjobb tapasztalatainak elemzésére épült pedagógiai munkákban, (egyetemi és főiskolai tankönyvekben, kézikönyvekben, monográfiákban) fellelhető elvek és törvényszerűségek nem alkalmazhatók mechanikusan a műszaki-szakmai képzést adó iskolák, intézmények gyakorlati nevelőmunkájában.
Ebből a meggondolásból kiindulva, próbáltuk megragadni a műszaki iskolák és tanintézmények specifikumát. A fő sajátosság, amely a műszaki szakmai képzést nyújtó iskolákat az általánosan képző iskoláktól megkülönbözteti abban van, hogy az előbbiekben a kommunista nevelés minden oktatási intézményre érvényes és kötelező cél - és feladatrendszerén belül azt a speciális célt is meg kell valósítania a pedagógusközösségnek, amelyet ezeknek az intézményeknek a sajátos rendeltetése előír: fel kell készítenie a növendékeket egy meghatározott szakmai munkatevékenység végzésére.
Az a munkaterület, amelyen leendő szakembereink dolgozni fognak, a jelenlegi és perspektivikus társadalmi és szakmai munkamegosztástói függően igen sokféle lehet.
Ezt a speciális célt (szakmunkás - technikus - mérnökképzés a termeléssel közvetlenül összefüggő műszaki szakterületen; művészképzés, orvosképzés, óvónő- tanító- és tanárképzés, jogászképzés stb.) az intézményt irányító hatóság írja elő a népgazdaság szakember szükséglete és a társadalmi-kulturális fejlődés igényei alapján. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 3
I. A DIDAKTIKA FOGALMA 7
II. DIDAKTIKAI ALAPFOGALMAK 19
III. DIDAKTIKAI ALAPELVEK 41
IV. A KÉPZÉS CÉLJA, FELADATAI, TARTALMA 67
V. A TANÍTÁS-TANULÁS FOLYAMATA 113
VI. A TANÍTÁS-TANULÁS MEGSZERVEZÉSE ÉS MÓDSZEREI 155
VII. A TANULÓK TUDÁSÁNAK ELLENŐRZÉSE ÉS ÉRTÉKELÉSE 199
VIII. FELKÉSZÜLÉS A TANÍTÁSRA-ÓRÁKRA, GYAKORLATI
FOGLALKOZÁSOKRA, AZ ÓRÁK, FOGLALKOZÁSOK ELEMZÉSE 217
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Didaktika Didaktika Didaktika Didaktika

A gerinc enyhén töredezett, a borító elszíneződött, kopott. A borító és az alsó lapélek kissé foltosak.

Állapot:
1.580 ,-Ft
8 pont kapható
Kosárba