1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szegregáció a roma tanulók általános iskolai oktatásában

Segregation of Roma students in primary schools

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Kutatóintézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 97 oldal
Sorozatcím: Kutatás közben
Kötetszám: 266
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-404-398-4
Megjegyzés: Angol nyelvű összefoglalóval.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Jelenlegi kutatásunk előzménye az volt, hogy 2000-ben ugyancsak az OM megbízásából szociológiai kutatást folytattunk a roma gyerekek általános iskolai oktatásának körülményeiről.
2000-es... Tovább

Előszó

Jelenlegi kutatásunk előzménye az volt, hogy 2000-ben ugyancsak az OM megbízásából szociológiai kutatást folytattunk a roma gyerekek általános iskolai oktatásának körülményeiről.
2000-es kutatásunk során kiderült, hogy az általános iskolák ige nagy hányadában tartósan elkülönített (szegregált) formában oktatják a roma tanulókat, az átlagosnál rosszabb személyi és tárgyi feltételek mellett, olyan oktatási programok és pedagógiai módszerek felhasználásával, amelyektől nem remélhető sikeres felzárkóztatásuk, tanulmányi teljesítményük javulása, és társadalmi beilleszkedésük eredményessége.
Részben a kutatás során elemzett adatok győzték meg az oktatási kormányzatot arról, hogy változtassanak a roma tanulók oktatására szánt kiegészítő támogatások elosztási elvein, vagyis kiegészítő támogatást csak olyan iskolák kaphassanak, amelyek hajlandók az elkülönített oktatást felszámolni, és a jövőben a roma tanulók integrált oktatásának gyakorlatát követni. Vissza

Tartalom

Bevezető 5
1. Az iskolák közötti szegregáció 9
2. Iskolán belüli szegregáció 18
3. Az iskolák tanulói összetétele 30
4. Az iskolák tárgyi feltételei 40
5. Az iskolák finanszírozási helyzete 50
6. A hátrányos helyzetű tanulókat érintő többlettámogatások 56
7. Az iskolák személyi feltételei 66
8. Pedagógiai módszerek 72
9. Oktatási eredmények 84
Jegyzetek 97
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem