1.067.327

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szegénység és iskola

Kor- és kórkép a tanulásban akadályozott népesség iskoláztatásáról

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Trezor Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 132 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-7685-89-8
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Mindnyájunk számára nyilvánvaló, hogy a szegénység az egyik legsúlyosabb akadálya a gyermekek jó iskolai előmenetelének, eredményes fejlődésének, miként az sem kétséges, hogy az iskolapadot lényegében képzetlenül elhagyó gyermek felnőttként a szegények számát fogja gyarapítani.
A szegénységnek és a tanulatlanságnak ez a "bővített újratermelése" társadalmunk legnagyobb, ugyanakkor nem igazán tudatosult problémája: erről rajzol a szerző "kor- és kórképet" nemcsak a politikai döntéshozók, szociológusok és pedagógusok, hanem valamennyiünk számára.

Tartalom

AJÁNLÁS 9
ELŐSZÓ 11
A PROBLÉMA 16
Iskolai szelekció és /kontra társadalmi beilleszkedés 16
Kérdések 18
A tanulás feltételei 19
Szegénység a tanulás iskolán belüli feltételeiben 21
Tárgyi feltételek (tanteremellátottság, osztálylétszám, területi-lakóhelyi tényezők, felszereltség) 21
Személyi feltételek 24
Az egy tanerőre jutó tanulók átlagos száma és az osztálylétszám 24
A pedagógusok képzettsége 29
A pedagógusok egyéb jellemzői 30
Az általános iskolai pedagógusok véleménye az integrált nevelésről, a megvalósítás helyi lehetőségeiről és az enyhén értelmi fogyatékosok neveléséről-oktatásáról 31
A gyógypedagógusok szakmai közérzete 34
A szegénység és az iskolai szelekció összefüggései 37
Tanulási akadályozottság és társadalmi származás 41
A szociokulturális háttér és a mentális alulteljesítés összefüggései 44
Szegénység a tanulás iskolán kívüli feltételeiben 48
A tanulásban akadályozott gyermekek családi szocializációjának
sajátosságai 48
Milyen iskolatípusba jár a gyermek? 49
Milyen a tanulásban akadályozott gyermeket nevelő családok életmódja? 49
Hogyan valósul meg a tanulásban akadályozott gyermek családi szocializációja a családtagok tevékenységeinek és együttműködésének rendszereiben? 63
Milyen a család és az iskola kapcsolata? 82
Szegénység a „köztes létben'5 87
Fiziológiai szükségletek 88
A biztonság, a helyzet bejósolhatóságának szükséglete 89
A szeretet szükséglete 91
A kompetencia szükséglete 91
Az önmegvalósítás szükséglete 94
GONDOLATOK A TANULÁSBAN AKADÁLYOZOTT GYERMEKEK TANULÁSÁNAK EREDMÉNYESSÉGÉRŐL 96
A tanulás eredményessége az iskolai beválás szempontjából 96
A tanulás eredményessége a továbbtanulás (a majdani munkaerőpiaci beválás) szempontjából 99
A pályaválasztásról 99
A pályaválasztás után 100
A tanulás eredményessége a „magánéleti" beválás szempontjából 102
AZ EREDMÉNYEK ÖSSZEFOGLALÁSA 104
Az iskolai-intézményi működési feltételekkel kapcsolatban 104
A működések tartalmával és minőségével kapcsolatban 105
A működések eredményességével kapcsolatban 106
Két rendhagyóan gyógypedagógiai alapmű kapcsán: Mill (1859) és Huxley (1932) munkáiról 106
PEDAGÓGIAI ÉS SZOCIÁLIS SZOLGÁLTATÁSOK 111
Egy általánosabb iskola kialakításának lehetőségei 111
A beavatkozások szintjei, lehetőségei, módjai a diákotthonban 116
UTÓSZÓ 124
IRODALOM 125-132

Szabó Ákosné

Szabó Ákosné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Szabó Ákosné könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Szegénység és iskola Szegénység és iskola Szegénység és iskola

Néhány lapon ceruzás aláhúzás látható.

Állapot:
1.940 ,-Ft
10 pont kapható
Kosárba