1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szegedi Nyári Egyetem - Pedagógia 1979

Az oktatástechnika elmélete és gyakorlata

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:
"GENZWEIN FERENC: AZ OKTATÁSI FOLYAMAT KORSZERŰSÍTÉSÉNEK NÉHÁNY IDŐSZERŰ KÉRDÉSE
(A Szegedi Pedagógiai Nyári Egyetemet megnyitó előadás 1979. július 17.)
Megtisztelő, de... Tovább

Előszó

Részlet:
"GENZWEIN FERENC: AZ OKTATÁSI FOLYAMAT KORSZERŰSÍTÉSÉNEK NÉHÁNY IDŐSZERŰ KÉRDÉSE
(A Szegedi Pedagógiai Nyári Egyetemet megnyitó előadás 1979. július 17.)
Megtisztelő, de felelősségteljes lehetőség a Szegedi Pedagógiai Nyári Egyetem hallgatósága előtt szólni az oktatási folyamat korszerűsítésének szükségességéről, néhány időszerű kérdéséről és lehetőségeiről. Legyen szabad előrebocsátanom a következőket: előadásomban arra vállalkozhatom, hogy témánknak néhány kérdését vessem fel, és ezek némelyikén elemezzem. Azokból néhányat, amelyek közül több, az elkövetkezendő egy hét alatt részleteiben is kifejtésre és megvitatásra kerül, másokat csupán érinteni lesz ideje és lehetősége a nyári egyetem egészének is. Célunk és szándékunk a következő: helyzetet szeretnénk bemutatni, gondolatokat és tennivalókat szándékozunk jelezni és jellemezni azért, hogy a jelenlevőket újabb elhatározásokra és cselekvésre serkentsük annak érdekében, hogy az oktatásügy egészében, de ezen belül különösen a tanítási órán folyó munkában a jelenleginél határozottabban léphessünk előre.
Megkíséreljük az egy hét alatt egy olyan módszer elemeit vázolni, amely nem elsősorban a tanítási órák egyes mozzanatait elemzi külön-külön, hanem azok rendszerét, a tanulás-tanítás folyamatának egészét. Ehhez — Coombs gondolatai szerint — olyan optikára van szükség, amelynek látószöge mindinkább nagyobbá válik, mint az az eddigiekben, mindennapos gyakorlatunk során megszokott. A tanulás-tanítás folyamatával szemben támasztott követelmények ugyanis annyira szerteágazókká váltak az utóbbi két évtizedben, és a pedagógusok, valamint az oktatásügyet irányítók olyannyira nehéz helyzetbe kerültek, hogy ma nincs az a kész, ismert és megszokott szótár, melynek szavaival ezt a helyzetet a maga teljességében jellemezni lehetne." Vissza

Tartalom

Genzwein Ferenc: Az oktatási folyamat korszerűsítésének néhány időszerű kérdése 5
Kiss Árpád: Az oktatástechnológia kialakulása, helyzete 23
Kálmán György: A taneszközkutatások helyzete 38
Dr. Szűcs Pál: Az audiovizuális eszközök és anyagok oktatási folyamatban betöltött szerepének és hatékonyságának vizsgálata 51
Havril Andrásné: Az iskolarádió szerepe a közoktatásban 76
Kelemen Endre: Az iskolatelevízió szerepe a közoktatásban 85
Takács Etel: A magyar nyelv tantárgyának taneszközei 97
Gonda Péter: A számítógépek alkalmazása az oktatásban 111
Dr. Megy esi László: Software és hardware viszonylagos egyensúlya az ELTE TTK oktatástechnológiai képzésében 128
Dr. Kozma Róbert: Az oktatástechnológiai képzés a Juhász Gyula Tanárképző Főiskolán 141
Dr. Kovács László: Az oktatástechnológiai képzés helyzete a József Attila Tudományegyetemen 149
Börcsök István: Az oktatástechnológiai továbbképzés helyzete Budapesten 155
Dr. Tóth Balázs: Taneszközrendszerek a matematikatanításban 163
Rohonyi András: Oktatástechnológiai kutatások 173
Zsolnai József: A pedagógiai technológia a hazai neveléstudomány és a mindennapi-szakmai pedagógiai tudás rendszerében 181
Nádasi András: Az oktatástechnológiai képzés és továbbképzés helyzete 191-222
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem