1.059.290

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szegedi Nyári Egyetem Évkönyve 2002

Tudásszintmérés, vizsga, vizsgarendszer/Tudomány és közoktatás

Szerző
,
Kiadó:
Kiadás helye: Szeged
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 167 oldal
Sorozatcím: Pedagógia
Kötetszám: 39
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

2002-ben 39. alkalommal rendezte meg a Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Pedagógiai Nyári Egyetemét. Amikor évekkel ezelőtt akkreditáltattuk a pedagógus-továbbképzésünket, még nem... Tovább

Előszó

2002-ben 39. alkalommal rendezte meg a Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat Pedagógiai Nyári Egyetemét. Amikor évekkel ezelőtt akkreditáltattuk a pedagógus-továbbképzésünket, még nem gondoltuk, hogy a választott téma a szokottnál is aktuálisabb lesz.
2001 végén, 2002 legelején jelentek meg az első tudományos közlemények a PISA 2000 felmérések eredményeiről, melyek - ha lassan is - de a közvélemény figyelmébe állították a hazai közoktatás kérdéseit. A korábbi nemzetközi felmérések alapján az a hit élt a közgondolkodásban, hogy a magyar iskola világszínvonalú, a magyar diákok tudása, különösen a természettudományokban, a matematikában a világon mindenütt kiállja a próbát, a magyar "szellemi tőke" világszínvonalú. Ez a felmérés valami egészen más tükröt tartott az oktatás iránt érdeklődő "laikusok" (szülők, értelmiségiek stb.), az oktatással hivatalból foglalkozó szakemberek és oktatáspolitikusok elé. Vissza

Tartalom

Komlossy Ákos: Előszó3
Hiller István: Az új kormány oktatáspolitikai koncepciója6
Auxné Bánfi Ilona: A PISA 2000 vizsgálat eredményei17
Báthory Zoltán: Változó értékek, változó feladatok. A PISA 2000 vizsgálat néhány oktatáspolitikai konzekvenciája29
Vidákovich Tibor: Diagnosztikus tudásszint- és képességmérés az iskolában45
Benedek András: A képzési rendszer és az iskolaszerkezet összefüggései; kvalifikáció a szakképzésben52
Vass Vilmos: Az iskolai minőség mutatói64
Eszik Zoltán: Kompetenciák és az iskolai oktatás minősége78
Szabó Éva: A vizsga, és ami mögötte van107
Kozma Tamás: Transzformációs oktatáspolitikák116
Forray R. Katalin. Cigány fiatalok útja a felsőoktatásba; pedagógusok szerepe128
Gazda István: Tudománytörténet az oktatásban147
A kötet szerzői166
Tartalomjegyzék167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem