1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Szegedi Nyári Egyetem Évkönyve 2001

Minőség, színvonal, iskola/Tudomány és közoktatás

Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Minőség, színvonal, iskola címet kapta a Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat által 38. alkalommal megrendezett Pedagógiai Nyári Egyetem. A cím, de nem kevésbé a rendezvény előadásai,... Tovább

Előszó

Minőség, színvonal, iskola címet kapta a Koch Sándor Tudományos Ismeretterjesztő Társulat által 38. alkalommal megrendezett Pedagógiai Nyári Egyetem. A cím, de nem kevésbé a rendezvény előadásai, méltóképpen törekvéseit: a tudás minél szélesebb körben való elterjesztését, a "tudásközpontú társadalom" megvalósítását. Miként 160 évvel ezelőtt az ország előtt álló feladatok, a gazdasági-társadalmi reformok megvalósítása a tudást, a műveltséget állította középpontba, ugyanúgy beszélhetünk ma a modernizációs kihívások, a globalizálódó világban helyünket keresve az iskolai minőségi megteremtésének programjáról.
A 2001. évi szemeszter címének minden szava alkalmas arra, hogy röviden megfogalmazhassuk a hazai közoktatás előtt álló feladatokat, melyekre reményeink szerint a program előadói, a kötetben közölt tanulmányok, ha nem is vitathatatlan, végleges, de előremutató programokat, megoldási javaslatokat adnak. Vissza

Tartalom

Előszó (Komlóssy Ákos)3
Vizi E. szilveszter: A tudásközpontú társadalom5
Setényi János: Az iskola minőségfilozófiája8
Kozma Tamás: Az elszámoltatható iskola14
Csapó Benő: Az iskola fejlesztő hatása26
Czeizel Endre: A genetika fejlődése és az iskolai nevelés36
Vass Vilmos: Tantervfejlesztés és minőségbiztosítás45
Loránd Ferenc: Az iskolai minőség tartalma és a hátrányos helyzet64
Vajda Zsuzsanna: Hátrányos helyzet és az iskola76
Brezsnyánszky László: A civil kompetencia fejlesztésének programjai és a minőség88
Eszik Zoltán: Teljesítménymutatók az iskolai önértékelésben101
Józsa Krisztián: Ami nélkül nincs minőség: motiváció az iskolában123
Környei László: A közoktatás fejlesztési koncepciója141
Imre Anna: Regionalitás és az iskola minősége156
Szabó Győzőné: Az iskolatervezés a minőségbiztosításért162
A kötet szerzői180
Tartalomjegyzék181
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem