Fülszöveg
"Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum egyedülálló - 60 ezres állományú - tankönyvgyűjteménye adta az ötletet és egyben a lehetőséget is, hogy a Széchenyi-évforduló alkalmából megvizsgáljam, mikor, mit, milyen mélységben tanítottak és tanítanak "a legnagyobb magyar"-ról.
Bibliográfiánk a különgyűjtemény (alsó és középfokú, valamint pedagógusképző felsőfokú) csak magyar nyelvű tankönyveit öleli fel, beleértve a magyarországi nemzetiségi és a külföldi magyar iskolákat is. Elsőre a magyar nyelv és irodalom, valamint a történelem tantárgy tankönyvanyagának áttekintése tűnt kézenfekvőnek. Mivel Széchenyi közéleti tevékenysége mindenre kiterjedt, próbaképpen egy-egy reáltantárgy tankönyvét is megnéztem, eredménytelenül. Ezért eltekintettem a további kereséstől, és maradtam az eredeti két tantárgy anyagánál.
A bibliográfia elrendezése időrendi.
A bibliográfiai leírást tartalmi feltárás követi. Itt felvettem Széchenyi saját műveit, a róla szóló irodalmi műveket, valamint minden...
Tovább
Fülszöveg
"Az Országos Pedagógiai Könyvtár és Múzeum egyedülálló - 60 ezres állományú - tankönyvgyűjteménye adta az ötletet és egyben a lehetőséget is, hogy a Széchenyi-évforduló alkalmából megvizsgáljam, mikor, mit, milyen mélységben tanítottak és tanítanak "a legnagyobb magyar"-ról.
Bibliográfiánk a különgyűjtemény (alsó és középfokú, valamint pedagógusképző felsőfokú) csak magyar nyelvű tankönyveit öleli fel, beleértve a magyarországi nemzetiségi és a külföldi magyar iskolákat is. Elsőre a magyar nyelv és irodalom, valamint a történelem tantárgy tankönyvanyagának áttekintése tűnt kézenfekvőnek. Mivel Széchenyi közéleti tevékenysége mindenre kiterjedt, próbaképpen egy-egy reáltantárgy tankönyvét is megnéztem, eredménytelenül. Ezért eltekintettem a további kereséstől, és maradtam az eredeti két tantárgy anyagánál.
A bibliográfia elrendezése időrendi.
A bibliográfiai leírást tartalmi feltárás követi. Itt felvettem Széchenyi saját műveit, a róla szóló irodalmi műveket, valamint minden széchenyi-vonatkozást és széchenyi-ábrázolást.
A bibliográfiai anyagot mutatókkal egészítettem ki.
A névmutatóban csak a tankönyvszerzők, szerkesztők, átdolgozók szerepelnek.
A tárgymutató, valamint az illusztrációmutató a megjegyzés rovat anyagát tárja fel. Végül az iskolatípus-mutató zárja a mutatók sorát, amelyek más-más oldalról igyekeznek eligazítani vagy ösztönözni a kutatót a tankönyvállomány beható elemzésére.
Az eredeti szövegekben csak a magánhangzók időtartamát jelöltük egységesen a jelenleg érvényes helyesírási szabályzat szerint." Verőcei Katalin
Vissza