kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 229 oldal |
Sorozatcím: | Korszerű nevelés |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 11 cm |
ISBN: | 963-17-8081-3 |
Megjegyzés: | A könyv tankönyvi száma: 52586/24. |
Erkölcs és világnézet kapcsolata a 20. század pedagógiai gondolkodásában Magyarországon | 5 |
Erkölcs, életfelfogás, világnézet a magyar pedagógia néhány teoretikusának nevelési koncepciójban a 20. század első felében | 5 |
Erkölcs és világnézet kezelése a II. világháború utáni időszak pedagógiai szakirodalmában | 40 |
Az erkölcs és a világnézet értelmezése, összefüggése, fejlesztése | 69 |
Erkölcs és magatartás. Az erkölcs fogalma, objektív és szubjektív oldala | 69 |
Erkölcs fejlődés a felnőtt személyiség kialakulásáig | 75 |
A világnézet fogalma, objektív és szubjektív oldala | 80 |
Világnézeti fejlődés a felnőtt személyiség kialakulásáig | 84 |
Az erkölcs és a világnézet párhuzamos fejlődése | 89 |
A kívánatos, a valóságos és a lehetséges szféra megkülönböztetésének jelentősége a céltudatos személyiségfejlesztésben | 96 |
Tanulók vélekedése az erkölcs és a világnézet kapcsolatáról | 103 |
Kísérleti oktatásban nem részesülő tanulók válaszai | 104 |
Általános iskolások véleménye | 104 |
Szakközépiskolások véleménye | 122 |
Gimnazisták véleménye | 142 |
Etikaoktatásban részesülő tanulók válaszai | 167 |
Komplex erkölcsi, világnézeti oktatás koncepcionális, tartalmi, módszertani, nevelési tapasztalatai | 193 |
Nevelési koncepció és a tantárgy jellegének összefüggése | 193 |
A kísérleti oktatás szakaszai, nagyságrendje, időtartama | 199 |
A tantárgy tartalma és módszertani felfogása | 206 |
Az erkölcs és a világnézet párhuzamos fejlesztésének nevelési eredményei, tapasztalatai | 213 |
Összegzés | 219 |