kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 211 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-17-3044-1 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal. |
Bevezetésként a történettanításon alapuló történelemtanításról és a tanulói tevékenységről | 5 |
A tantervi munkálatok megkezdése előtt | 11 |
Az 1962. évi történelemtanterv | 12 |
A tantárgypedagógia fejlődése | 18 |
A történelemtanítás gyakorlati eredményei | 26 |
A korszerű eszközök és eljárások alkalmazása | 36 |
A tantervmódosítás | 46 |
A tanterv előkészítése | 51 |
A nemzetközi eredmények számbavétele | 52 |
Publikált tanterv-előkészítő kutatások | 57 |
A követelményrendszer - munkafüzet - feladatlap kísérlet | 62 |
Az új tanterv | 103 |
A tantervi vázlat | 106 |
A hipotetikus tanterv | 112 |
A tanterv és a világnézeti nevelés | 115 |
A tananyag struktúrája | 116 |
A szaktudomány és a tanterv viszonya | 119 |
A tanterv műveltségfelfogása | 120 |
Vertikális tantárgypedagógiai szemlélet a tantervben | 122 |
A feladatok és követelmények összefüggése | 124 |
A tantervi differenciálás | 129 |
A tantárgyak közötti koordináció | 129 |
A tanterv felépítése | 131 |
A tantárgy neve | 134 |
A tantárgy célja | 134 |
A feladatok | 138 |
A tananyag | 145 |
A követelmények | 148 |
A tantárgy tanításához szükséges eszközök | 158 |
Hogyan valósítható meg a tanterv a gyakorlatban? | 162 |
A "történettanítás" | 164 |
A "történelemtanítás" | 176 |
A történelemtanulás mint tények, fogalmak, összefüggések és törvényszerűségek elsajátítása | 178 |
Az elsajátítás, mint megértés, megjegyzés, alkalmazás | 184 |
A tanulói tevékenység | 190 |
A tevékenység formái | 192 |
A tevékenység szervezeti keretei | 200 |
A tevékenység ellenőrzés és értékelése | 208 |