kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | L'Harmattan Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 364 oldal |
Sorozatcím: | Tánctörténet |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 22 cm x 16 cm |
ISBN: | 978-963-236-062-1 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal gazdagon illusztrálva. |
Előszó | 5 |
Köszönetnyilvánítás | 12 |
Szerkesztői megjegyzés | 12 |
Az új tánc születése (1890-1930) | 13 |
A mozdulat és a ritmus | 14 |
Francois Delsarte | 14 |
Emile Jaques-Dalcroze | 16 |
Az amerikai szabad tánc első nemzedéke | 17 |
Loie Fuller | 18 |
Maud Allan | 20 |
Isadora Duncan | 22 |
Ruth St. Denis és Ted Shawn | 26 |
Az európai új tánc első nemzedéke | 31 |
A Wiesenthal-testvérek | 31 |
Hellerau folytatása: a Laxenburgi iskola | 32 |
Kolóniák és utópiák: Raymond Duncan, Lábán Asconában és a Bauhaus | 33 |
A pódium tánc nagy egyéniségei: Valeska Gert és Niddy Impekoven | 37 |
A balettművészet megújulása (1900-1930) | 41 |
Két évtized reformjai: az Orosz Balett | 41 |
Mihail Fokin | 43 |
Vaclav Nizsinszkij | 47 |
Leonide Massine | 50 |
Bronislava Nijinska | 54 |
George Balanchine | 55 |
Az Orosz Balett riválisai | 57 |
A Svéd Balett | 57 |
Anna Pavlova együttese | 61 |
Az orosz-szovjet avantgárd | 63 |
Szentpétervár - Leningrád: Fjodor Lopuhov | 63 |
Moszkva: Kaszjan Golejzovszkij | 73 |
A vörös pipacs | 78 |
A balett alternatívája: a modern tánc (1920-1950) | 81 |
A modern tánc amerikai megalapozói | 82 |
Martha Graham | 82 |
Doris Humphrey | 86 |
José Limón | 89 |
A modern tánc európai megalapozói | 90 |
Lábán Rudolf | 90 |
Mary Wigman | 95 |
Kurt Jooss | 99 |
A modern tánc magyarországi megalapozói | 103 |
Madzsar Alice | 103 |
Dienes Valéria | 106 |
Szentpál Olga | 108 |
A nemzeti balettközpontok kiépülése (1930-1960) | 115 |
Folytatás és újítás: Massine és Nijinska | 115 |
Az angol balettélet | 118 |
Ninette de Valois útja a Királyi Balettig | 119 |
Frederick Ashton | 121 |
Marie Rambert és együttese | 125 |
Antony Tudor | 126 |
Az Egyesült Államok balettélete | 129 |
Lincoln Kirstein és Balanchine együttesei | 136 |
Lucia Chase együttese, a Balett Színház | 136 |
Eugenie Loring és Agnes de Mille | 136 |
Antony Tudor | 138 |
Jerome Robbins | 139 |
A francia balettélet | 142 |
Serge Lifar az Opera élén | 143 |
Fiatalok az Opera falain kívül: Janine Charrat, Roland Petit és Maurice Béjart | 145 |
A Szovjetunió balettélete | 150 |
A dramobalett évtizedei: Vaszilij Vajnonen, Rosztyiszlav Zaharov és Leonyid Lavrovszkij | 150 |
Kortárs témák és a klasszikusok revíziója | 157 |
Agrippina Vaganova | 160 |
Külön utakon: Leonyid Jakobszon | 161 |
A magyar balettélet | 166 |
Jan Cieplinski | 168 |
Milloss Aurél | 171 |
Harangozó Gyula | 172 |
A csodálatos mandarin | 174 |
Milloss, Cieplinski és Harangozó | 176 |
A repertoár és a képzés átalakítása | 179 |
Néptáncok a színpadon (1930-1960) | 185 |
Az afroamerikai tánc az Egyesült Államokban | 185 |
Lester Horton | 185 |
Katherine Dunham és Pearl Primus | 186 |
Néptánc és színpad a Szovjetunióban: Igor Mojszejev | 188 |
Néptáncmozgalom és -művészet Magyarországon | 191 |
A Gyöngyösbokréta és a Csupajáték | 191 |
A Honvéd Művészegyüttes | 196 |
Az Állami Népi Együttes | 196 |
A SZOT és a Budapest Táncegyüttes | 199 |
A tánc újragondolása (1950-1970) | 203 |
A kevert média úttörője: Alwin Nikolais | 204 |
A tánc újraértelmezője: Merce Cunningham | 206 |
Mi a tánc? És mi nem? | 211 |
A Judson Táncszínház: Steve Paxton, Yvonne Rainer és Trisha Brown | 211 |
Minimalizmus és repetíció: Laura Dean és Lucinda Childs | 211 |
A Grand Union | 218 |
Táncnyelvek keveredése és összeolvadása (1960-1980) | 221 |
A Holland Nemzeti Balett és a Holland Táncszínház | 223 |
John Butler és Glen Tetley | 225 |
Hans van Manen | 227 |
Jiri Kylián | 230 |
A Londoni Kortárs Táncszínház: Robert Cohan | 234 |
A Rambert Balett | 235 |
Christopher Bruce | 236 |
Imre Zoltán | 238 |
Robert North | 239 |
Richard Alston | 240 |
Maurice Béjart táncszínháza | 241 |
A neoklasszicizmus és a jazz között: Jerome Robbins | 249 |
Az afroamerikai táncok új hulláma: a jazz | 251 |
Kelet-európai új hullámok | 253 |
Jurij Grigorovics és Oleg Vinogradov | 254 |
A Prágai Kamara Balett és a Poznani Lengyel Táncszínház | 257 |
A Szegedi, a Pécsi és a Győri Balett | 259 |
Imre Zoltán | 260 |
Eck Imre | 261 |
Markó Iván | 264 |
A "magyar iskola" | 265 |
Tímár Sándor | 266 |
Kricskovics Antal | 268 |
Novák Ferenc és Foltin Jolán | 269 |
Szigeti Károly és Györgyfalvay Katalin | 270 |
A narratív balettek utolsó korszaka (1960-1980) | 285 |
John Cranko | 277 |
Kenneth MacMillan | 279 |
John Neumeier | 279 |
Seregi László | 280 |
És a táncosok... | 282 |
A posztmodern tánc évtizedei (1970-2000) | 285 |
Testek párbeszéde: a kontakt improvizáció | 286 |
Fizikalitás és teatralitás: a Pilobolus és a Momix | 288 |
A neoavantgárd és a mainstream között: Twyla Tharp | 290 |
A kanadai új tánc: Edouard Lock és Marie Chouinard | 295 |
A német táncszínház: Reinhild Hoffmann, Susanne Linke, Horváth Krisztina és Pina Bausch | 299 |
A japán butoh: a Sankai Juku és Ohno Kazuo | 307 |
Az angol fizikai színház: a DV8 | 310 |
A balettmúlt átírása: Mats Ek és Matthew Bourne | 312 |
A francia új tánc | 315 |
Megújulás az Operán belül: Carolyn Carlson és Jacques Garnier | 315 |
A Bagnolet nemzedék: Bagouet, Larrieu, Découflé, Gallotta, Marin, Preljocaj | 317 |
Nagy József | 323 |
A holland és belga új tánc: Krisztina de Chatel és Anne Teresa de Keersmaeker | 325 |
A magyarországi új tánc | 330 |
Goda Gábor | 332 |
Berger Gyula | 333 |
Angelus Iván | 334 |
Bozsik Yvette | 335 |
Kovács Gerzson Péter | 339 |
A Szegedi Kortárs Balett | 340 |
A balett újraértelmezése: William Forsythe | 341 |
Rövidítések jegyzéke | 347 |
Válogatott irodalom | 349 |
Névmutató | 359 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.