1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számítógépes hálózati folyamatirányító rendszerek

Kézirat/Budapesti Műszaki Egyetem Közlekedésmérnöki Kar, Szakmérnöki Tagozat

Szerző
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 147 oldal
Sorozatcím: A BME Továbbképző Intézetének kiadványa
Kötetszám: 94
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: 336 példányban jelent meg. Néhány kihajtható melléklettel és 37 ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A szállítási folyamatok irányítása hosszú időn keresztül a menetrendre épült, aminek az volt a hibája, hogy nehezen lehetett a napi szállítási ingadozásokhoz illeszteni. Az optimalizálás érdekében... Tovább

Előszó

A szállítási folyamatok irányítása hosszú időn keresztül a menetrendre épült, aminek az volt a hibája, hogy nehezen lehetett a napi szállítási ingadozásokhoz illeszteni. Az optimalizálás érdekében az ingadozásokhoz való alkalmazkodás céljára a fuvaroztató!ól kapott adatokat be kell vonni az irányítási folyamatba.
A vasúthálózat irányítási funkciója: bizonyos követelményeknek megfelelő üzemlebonyolítás optimális tervezése és érvénybentartása. A korszerű irányító funkció kifejtése a külső szolgálati helyeket távadatátvitellel összekötő számítóközpontos rendszerben történik meg, ahová az információkat a forgalmi folyamatokkal időazonosan működő, vagyis real-time módszer szerint szállítják a gördülő állomány mindenkori hálózati helyzetéről, valamint a fuvaroztatók igényeiről.
Egy ilyen rendszer három alapvető alkotóelemmel rendelkezik: a hálózat egyes állomásain elhelyezett hálózati adatvevő perifériákkal, majd az adatátviteli hálózattal, amely összeköti a vasúti vállalat állomásait, pályaudvarait és irodáit, a nagymennyiségű információt azonnal, gyorsan és pontosan továbbítja; végül komplex adatfeldolgozó központtal 111. központokkal rendelkezik valamely centrális vasúti elhelyezéssel, amelyek real-time alapon feldolgozzák a hírközlő hálózat útján továbbított információkat. Vissza

Tartalom

Bevezetés 3
1. Számítógépes hálózati folyamatirányító rendszerekről általában 5
1.1. Hálózati folyamatirányító alrendszerek 5
1.11 Általános fogalmak a vasúti folyamatirányításról 5
1.12 Hálózati folyamatirányítás részrendszerei és kapcsolatuk egymással 7
1.2. Vasúti teherszállítás központi irányítása 10
1.21 Vasúti teherszállítás operatív irányítása 14
1.211 Vasút és a fuvaroztatók közti kereskedelmi kapcsolat 16
1.212 Szállítási folyamat megtervezése 17
1.213 Rendezőpályaudvari munkák irányítása 20
1.214 Hálózati vonatforgalom központi irányítása 22
1.215 Szállítási folyamat lebonyolításának ellenőrzése 24
1.22 Közép- és hosszútávú tervezés 25
1.23 Ügyviteli munkák végzése 26
1.3. Vasúti személyszállítás központi számítógépes irányítása 26
2. Tervezett és működő hálózati folyamatirányító alrendszerek felépítésének országonkénti, ismertetése 28
2.1. Amerikai Egyesült Államok és Kanada vasutainak hálózati irányítórendszerei 28
2.11 Számitógépek felhasználása a hálózati irányítást megelőző időszakban - 29
2.12 Az automatizált munkafolyamatok integrálása a vasúti vállalaton belül 30
2.13 Az adatfeldolgozás integrálása országos szinten 35
2.2. Franciaország 37
2.21 A hálózati irányítás kiindulási alapját képező korábbi lyukkártyarendszer 37
2.22 Áttérés az elektronikus számítógépi adatfeldolgozásra. 37
2.23 A francia vasutak távadatfeldolgozó rendszerének felépítése 40
2.3. Lengyelország 47
2.4. Német Demokratikus Köztársaság 53
2.41 ADAG rendszerről általában 53
2.42 Az automatikus kocsiirányítás alrendszerei 55
2.43 A jelentések továbbítási eljárása 58
2.44 Néhány jelentés belső szerkezete 59
2.45 A kocsiforduló követése a távadatfeldolgozó rendszerrel 62
2.5. Német Szövetségi Köztársaság 66
2.51 A fuvardíj elszámolásához és az Irányításhoz szükséges adatok beszerzése 66
2.52 A vonatforgalom központi irányítása 70
2.53 Rendezőpályaudvarok számítógépes irányítása 72
2.6. Szovjetunió 72
2.7. Vasúthálózati helyfoglalási rendszer 77
2.71 A helyfoglalási rendszer célja, a célokat jellemző követelmények alapján a kimeneti és bemeneti adatcsoportok meghatározása 78
2.72 A helyfoglalás információkészlete és jel szükséglete . 81
2.721 A helyfoglalási igénybejelentés, az erre adott válasz információ és jeltartalma 81
2.722 A helyfoglalási szelvény, helyfoglalási kimutatás információkészlete és a szükséges jelek száma 83
2.723 Egy hellyel kapcsolatos Információkat hordozó jelek mennyisége 84
2.724 A tárolandó információk készlete és a szükséges jelek mennyiségének meghatározása 84
2.725 Több helyet magában foglaló személyszállítási
egységre vonatkozó Jelek mennyisége 85
2.73 A helyfoglaló rendszer periférikus berendezési igénye, továbbítandó, valamint tárolandó jelmennyiség . 86
2.731 A hálózat adatbeadó készülék Igénye 86
2.732 Az adatátviteli hálózaton továbbítandó jelmennyiség 86
2.733 Központilag tárolandó jelmennyiség 87
2.734 A helyfoglalási rendszer információ és jeláramlatainak térbeni eloszlása 88
2.74 Az automatikus helyfoglaló rendszer fontosabb technikai összetevői 88
2.741 A technikai apparátus konfigurációja és a főbb teljesítményi adatok 89
2.742 Ae adatátviteli rendszer és felépítése 91
2.743 A rendszer működését irányító programok 93
3. Az automatikus hálózati kocsimozgást regisztráló rendszer és kialakítási problémái 94
3.1. Általános fogalmak a kocsi azonosító rendszer tervezéséhez. 94
3.2. A hálózati kocsimozgás-regisztrálás információinak és algoritmusainak rendszere 95
3.21 A regisztrálás alapinformáció készlete 95
3.22 Algoritmus-rendszer 96
3.3. A hálózati kocsimozgás Információinak jelrendszere 97
3.31 Állandó jellegű adatokat hordozó jelek 97
3.32 Változó jellegű adatokat hordozó jelek 97
3.4. A hálózati kocsiazonosítás gépi apparátusának rendszere 98
3.41 Kocsimozgást regisztráló rendszert alkotó gépi össze
tevők szerkezeti kapcsolata, elrendezése 98
3.42 A kocsiazonosítás információfelvételi rendszerének tervezése 98
3.421 Információfelvevő berendezések típusának a kiválasztása 99
3.422 Egy információfelvevővel Időegység alatt felvett
jelek számának megállapítása 99
3.423 A hálózati információfelvételi pontok helyének
és számának kijelölése 112
3.424 A kijelölt hálózati információfelvételi pontokon
a forgalom függvényében felveendő jelek mennyisége 122
3.43 A kocsiazonosító rendszer információátviteli csatornáinak tervezése első megközelítésben 127
3.431 A feldolgozó központ telephelyének meghatározása 127
3.432 Az információátviteli utak nyomvonalának megállapítása 128
3.44 A hálózati kocsimozgást regisztráló rendszerben alkalmazott információfeldolgozó berendezés néhány főbb méretének közelítő számítása 131
3.441 A számítógép szükséges műveleti sebességének meghatározása 132
3.442 A számítógép tárolókapacitásának meghatározása 133
3.443 A szükséges jelátviteli teljesítmény az információbegyűjtést vezérlő gép és a központi számítógép között 133
3.5. A közelítő tervezés során vizsgált szempontok összefoglaló
áttekintése 134
3.6. Az automatikus hálózati kocsimozgás-regisztráló rendszer
pontosabb méretezése 135
3.7. Többletinformációk előállítása az automatikus kocsiazonosító rendszerrel felvett Információkból 136
3.8. Az automatikus hálózati kocsimozgást regisztráló rendszer
összekapcsolása más vasúti, esetleg vasúton kívüli számítógépes adatfeldolgozó rendszerekkel 138
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem