1.060.457

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számítógépes grafika

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: ComputerBooks Kiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 336 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-618-208-6
Megjegyzés: Fekete-fehér és színes ábrákat, illusztrációkat tartalmaz. CD-melléklet nélkül.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A számítógépes grafika céljai és feladatai15
A modellezés feladatai16
A képszintézis18
A képszintézis lépései22
Objektum-primitív dekompozíció23
Világ-kép transzformáció23
Vágás23
Takarási feladat23
Árnyalás24
Színleképzés a megjelenítőeszközre24
A számítógépes grafika jelfeldolgozási megközelítése24
Rasztergrafikus rendszerek felépítése24
A képek tárolása és utófeldolgozása26
Program: TARGA formátumú képállományok kezelése27
Grafikus szoftver alrendszerek felépítése29
Programvezérelt és eseményvezérelt interakció30
A grafikus hardver illesztése31
Program: egy egyszerű grafikus könyvtár32
A logikai és a fizikai szintek összekapcsolása35
A könyvtár megvalósítása DOS operáció rendszer alatt36
Programtervezés eseményvezérelt környezetekben41
A geometriai modellezés47
Pontok47
Görbék47
Szabadformájú görbék48
Lagrange-interpoláció49
Bézier-approximáció50
Összetett görbék51
Területek57
Felületek57
Kvadratikus felületek58
Parametrikus felületek58
Testek59
Felületmodellezés59
Konstruktív tömörtest geometria alapú modellezés61
Program: paraméteres görbék62
Színelméleti alapok65
A színek definiálása66
RGB színrendszer67
CMY színrendszer67
HLS színrendszer67
Színkezelés a 2D és a 3D grafikában68
Program: színkezelés69
Színillesztő függvények69
Spektrumok kezelése70
Színérzetek71
Geometriai transzformációk73
Elemi affin transzformációk73
Eltolás73
Skálázás a koordinátatengely mentén73
Forgatás74
Nyírás75
Transzformációk homogén koordinátás megadása75
Transzformációk projektív gometriai megközelítése76
Program: geometriai traszformációs osztály79
Virtuális világmodellek tárolása83
Hierarchikus adatszerkezet83
A geometria és topológia szétválasztása83
CSG-fa85
Megjelenítő állományok86
Szabványos világmodellek86
Program: hierarchikus 3D adatszerkezet87
A 2D képszintézis91
Vektorizáció92
Modellezési transzformáció93
Ablak-nézet transzformáció94
A modellezési és az ablak-nézet transzformációk összefűzése94
2D vágás95
2D raszterizáció100
Szakaszok rajzolása100
Területelárasztás105
Területkitöltés105
Pixel műveletek110
Dither alkalmazása110
Interaktív 2 D grafikus rendszerek111
Program: 2D grafikus rendszer114
Az árnyalás optikai alapmodellje123
A fényerősség alapvető mértékei123
A kamerák jellemzése125
A fény-felület kölcsönhatás: az árnyalási egyenlet127
Az árnyalási egyenlet adjungáltja: a potenciál egyenlet129
Az árnyalási illetve a potenciál egyenlet megoldása130
BRDF modellek131
Klasszikus BRDF modellek132
Lambert-törvény132
Ideális visszaverődés133
Ideális törés134
Phong illuminációs modell és változatai134
Fényelnyelő anyagok137
Program: BRDF modellek139
A 3D inkrementális képszintézis143
Felületek tesszellációja146
Modellezési transzformáció146
Kamera definíció146
A nézeti transzformáció148
Világ-koordinátarendszer - ablak - koordinátarendszer transzformáció149
Ablak-képtér transzformáció párhuzamos vetítés esetén149
Ablak-képtér transzformáció perspektív vetítés esetén151
Nézeti csővezeték154
Vágás homogén koordinátákban155
Takarítási feladat megoldása156
Triviális hátsólap eldobás156
Z-buffer algoritmus157
Területfelosztó módszerek159
Festő algoritmus161
Lokális illuminációs algoritmusok162
Saját színnel történő árnyalás 164
Konstans árnyalás164
Gouraud-árnyalás164
Phong-árnyalás165
Program: 3D grafikus rendszer inkrementális képszintézissel165
A sugárkövetés183
Az illuminációs modell egyszerűsítése183
A tükör és törési irányok kiszámítása185
A rekurzív sugárkövető program186
Metszéspontszámítás egyszerű felületekre187
Háromszögek metszése188
Implicit felületek metszése189
Paraméteres felületek metszése189
Transzformált objektumok metszése190
CSG modellek metszése190
A metszéspontszámítás gyorsítási lehetőségei192
Befoglaló keretek192
Az objektumtér szabályos felosztása192
Az objektumtér adaptív felosztása193
Foton követés195
Program: rekurzív sugárkövetés195
Globális illuminációs algoritmusok203
Integrálegyenletek megoldása203
Inverzió204
Véges-elem módszer204
Expanzió205
Monte-Carlo integrálás207
Iteráció212
Diffúz eset: radiosity212
Forma faktor számítás214
A lineáris egyenletrendszer megoldása217
Progresszív finomítás218
Véletlen bolyongáson alapuló algoritmusok219
Inverz fényútkövetés219
Program: inverz fényútkövetés223
Raszteres képek csipkézettségének a csökkentése229
Előszűrés230
A szakaszok csipkézettségének csökkentése231
Utószűrés234
Program: sugárkövetés kiegészítése csipkézettség csökkentéssel236
Textúra leképzés237
Paraméterezés238
Explicit egyenlettel definiált felületek paraméterezése238
Háromszögek paraméterezése239
Textúra leképzés a sugárkövetésben239
Textúra leképzés az inkrementális képszintézisben240
A textúrák szűrése241
Bucka leképzés243
Visszaverődés lekézés245
Program: sugárkövetés kiegészítése textúra leképzéssel245
Térfogat modellek és térfogatvizualizáció247
Direkt térfogatvizualizációs módszerek247
Térfogat vetítés249
Térfogati sugárkövetés249
A voxel szín és az opacitás származtatása250
Indirekt térfogatvizualizációs módszerek251
Masírozó kockák algoritmusa251
Fourier-tér módszerek252
Program: masírozó kockák algoritmusa254
Fraktálok257
A Hausdorff-dimenzió257
Fraktális dimenzió nem önhasonló objektumokra260
Brown-mozgás alkalmazása261
Kaotikus dinamikus rendszerek2693
Kaotikus dinamikus rendszerek a síkon265
Julia-halmazok266
A Mandelbrot-halmaz270
Iterált függvényrendszerek272
Iterált függvényrendszerek attraktorának előállítása273
IFS modellezés276
Fraktális képtömörítés278
Program: IFS rajzoló279
Számítógépes animáció281
Pozíció-orentáció mátrixok interpolációja284
A kameraparaméterek interpolációja285
Mozgás tervezés285
Dupla pufferelés288
CD melléklet289
Demonstrációs programok a könyv fejezeteihez289
A programokat felépítő közös fájlok290
Grafikus keretrendszer Ms-Windows és DOS/BGI környezetre294
Példa alkalmazások294
Irodalomjegyzék301
Tárgymutató310

Dr. Szirmay-Kalos László

Dr. Szirmay-Kalos László műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Szirmay-Kalos László könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem