Előszó | 11 |
Bevezetés | 13 |
A Plato-I-től a Plato-IV-ig (történeti betekintés) | 15 |
A számítógépek oktatási alkalmazásai | 19 |
Terminológia | 19 |
Az oktatás adminisztratív feladatainak végzése számítógéppel | 22 |
Számítógépes nyilvántartás és adatszolgáltatás | 22 |
A számítógép mint tanácsadó | 24 |
Számítógépes tesztelés | 25 |
A tesztelés szerepe az oktatásban | 25 |
A számítógépes tesztelés folyamata | 28 |
Off-line tesztelés | 30 |
A számítógépes oktatás módszertani és rendszertechnikai alapjai | 47 |
Bevezetés | 47 |
A számítógépes oktatórendszerek általános jellemzői | 48 |
A CAI-rendszerek osztályozásának szempontjai | 50 |
A CAI-rendszerek osztályozása | 51 |
A didaktikai célok rendszere | 51 |
Tanárprogramozású oktató párbeszédek | 53 |
Tanulóprogramozú párbeszédek | 71 |
A különböző számítógépes oktatóprogramok összefoglaló értékelése | 77 |
A tanuló lehetőségei a program irányítására | 79 |
A Pask-féle háromszintes kommunikáció megvalósulása TICCIT-rendszerben | 80 |
Az oktatási anyag felépitése | 83 |
A tanuló irányítási parancsnyelve | 83 |
A "felfedező" módszer | 85 |
A Merrill-féle koncepció megvalósítása software-rel | 85 |
Az oktatórendszerek "intelligenciája" - programozási stratégiák | 86 |
Az "intelligens" számítógépes oktatórendszer kritériumai | 86 |
Kötött szerkezetű, tárolt programú rendszerek | 89 |
Generatív rendszerek | 91 |
Adaptív rendszerek | 92 |
Önfejlesztő rendszerek | 94 |
A CAI-rendszerek hardware-jellemzői | 97 |
A központi számítógép | 97 |
Terminálok | 101 |
Irógép tipusú, hard-copy terminálok | 102 |
Display | 103 |
Különböző berendezésekkel kiegészített terminálok | 107 |
Speciális CAI célu terminálok | 108 |
Adatátvitel | 115 |
Az oktatóprogramok írásához használt programozási nyelvek | 119 |
Konvencionális compiler nyelvek (ALGOL, FORTRAN, COBOL, PL/1) | 120 |
Átalakított, adaptált compiler nyelvek | 121 |
Interaktív nyelvek | 122 |
Szerzői nyelvek | 123 |
Felhasználóorientáltság | 124 |
A tananyag bemutatása | 124 |
Rekordkezelési eljárások | 124 |
Elágazási lehetőségek | 125 |
Válaszelemzés | 125 |
Számolási lehetőségek - kalkulátor üzemmód | 125 |
Kommunikációs lehetőségek | 126 |
A szerzői nyelvek hátrányai | 127 |
A tanulók válaszainak elemzése | 130 |
Az oktatóprogramok fejlesztésének néhány szempontja | 135 |
A számítógépes oktatás és más módszerek kapcsolata | 135 |
Az oktatóprogramok irása -a szerzői tevékenység | 137 |
Információk szerzése, tájékozódás | 139 |
Tervezés | 139 |
A tervek ellenőrzése | 139 |
A program tartalmának és feldolgozásának részletes leírása | 139 |
Az anyagok elkészitése | 140 |
Fordítás | 140 |
A programozás tesztelése, javítása | 140 |
A program kisérleti felhasználása | 140 |
A CAI programok, kurzusok hatékonyságát befolyásoló tényezők - tanácsok szerzőknek | 141 |
A számítógépes oktatás nemzetközi eredményei | 143 |
Áttekintés | 143 |
A PLATO számítógépes oktatórendszer | 146 |
Története | 146 |
A PLATO hardware-rendszere | 146 |
A PLATO-rendszer és a felhasználók | 149 |
Oktatóprogramok (courseware) | 153 |
A PLATO-rendszer értékelése | 154 |
A TICCIT-rendszer | 156 |
A rendszer kialakításának célja és koncepciója | 156 |
A TICCIT hardware | 158 |
A TICCIT software | 162 |
Az oktatóprogramok fejlesztése és írása a TICCIT-rendszerben | 165 |
A TICCIT-rendszer értékelése | 168 |
Interaktiv televízió | 169 |
Még néhány projektról röviden | 170 |
University of Pittsburg | 170 |
Dartmouth College | 171 |
Heidelbergi rehabilitációs intézet | 173 |
A számítógépes oktatás néhány hazai eredménye | 174 |
A Számítástechnikai Koordinációs Intézet (SZKI) eredményei | 174 |
R-10 time-sharing monitoron alapuló oktatórendszer | 174 |
A SZÁMOK-ban folyó CAI-munkák | 176 |
KFKI - TEASYS | 177 |
A számítógépes oktatás előnyei, hátrányai, gazdaságossága, jövője | 179 |
A számítógépes oktatás előnyei | 179 |
A számítógépes oktatás hátrányai | 180 |
A CAI költségei | 182 |
A számítógépes oktatás jövője | 184 |
Függelék | 187 |
A Coursewriter-III rendszer és nyelv | 189 |
A Coursewriter-III rendszer | 189 |
Üzemmódok | 190 |
A tanulók tárterületei, számlálók | 191 |
A Coursewriter-III nyelv | 192 |
A Coursewriter-III utasításkészlete | 194 |
A feladat (problem) tipusú és az ezekkel kapcsolatos kódok | 195 |
A válaszokra vonatkozó kódok | 196 |
Az ugrásra vonatkozó utasítások | 201 |
Betöltő utasítások | 203 |
A tanulók munkájának nyomon követése | 204 |
Egyéb műveleti kódok | 206 |
Aritmetikai műveletek | 206 |
Utasításmódositók - Statement modifiers | 208 |
Makrorendszer | 210 |
A Tutor szerzői nyelv | 215 |
Alaputasítások | 216 |
Írás a képernyőre | 216 |
Válaszelemzés | 217 |
A no utasítás | 222 |
Hivatkozás más unitokra | 223 |
Megjegyzések (comment) | 224 |
Adatkezelés | 224 |
Aritmetikai kifejezések | 224 |
Logikai kifejezések | 225 |
Belső függvények | 226 |
Ciklusképzés | 226 |
A zero utasítás | 227 |
A define (meghatározás) utasítás | 228 |
Változók megjelenítése | 229 |
Algebrai válaszok értékelése | 230 |
A megjelenítésre vonatkozó néhány speciális utasítás | 231 |
A size utasítás | 231 |
Rotate utasítás | 231 |
Erase (törlés) utasítás | 232 |
A draw (rajzoló) utasítás | 234 |
A circle és circleb (körrajzoló) utasítások | 235 |
Vetítésre vonatkozó utasítás | 236 |
A TUTOR szerkesztő használata | 236 |
A Basic nyelv | 239 |
Bevezetés | 239 |
A programírást megelőző műveletek | 240 |
A legalapvetőbb BASIC utasítások | 241 |
A LET, a PRINT és END utasítás | 241 |
Azonnali végrehajtás | 243 |
A READ és DATA utasítás | 243 |
Konstansok és változók | 244 |
Numerikus konstansok és változók | 244 |
Karakterláncok (stringek) | 245 |
Beépített, standard függvények | 246 |
Aritmetikai és logikai kifejezések | 247 |
Aritmetikai kifejezések | 247 |
Relációs összehasonlító kifejezések | 248 |
Az IF, REM és GOTO utasítás | 248 |
Az IF...THEN utasítás | 248 |
A REM utasítás | 249 |
A GOTO utasítás | 249 |
Ciklusképzés | 250 |
A FOR és NEXT utasítás | 250 |
A DIM utasítás | 252 |
Az INPUT (bevitel) utasítás | 252 |
A DEF függvényutasítás | 253 |
Szubrutinok | 254 |
Karakterkifejezések és -műveletek | 254 |
Karakterkifejezések | 254 |
Karakterműveletek | 254 |
A karakterláncokra vonatkozó standard függvények | 255 |
Irodalom | 257 |