1.062.617

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számítógépek az oktatásban/Számítógépes oktatás

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Központi Statisztikai Hivatal
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 265 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-755-238-3
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó11
Bevezetés13
A Plato-I-től a Plato-IV-ig (történeti betekintés)15
A számítógépek oktatási alkalmazásai19
Terminológia19
Az oktatás adminisztratív feladatainak végzése számítógéppel22
Számítógépes nyilvántartás és adatszolgáltatás22
A számítógép mint tanácsadó24
Számítógépes tesztelés25
A tesztelés szerepe az oktatásban25
A számítógépes tesztelés folyamata28
Off-line tesztelés30
A számítógépes oktatás módszertani és rendszertechnikai alapjai47
Bevezetés47
A számítógépes oktatórendszerek általános jellemzői48
A CAI-rendszerek osztályozásának szempontjai50
A CAI-rendszerek osztályozása51
A didaktikai célok rendszere51
Tanárprogramozású oktató párbeszédek53
Tanulóprogramozú párbeszédek71
A különböző számítógépes oktatóprogramok összefoglaló értékelése77
A tanuló lehetőségei a program irányítására79
A Pask-féle háromszintes kommunikáció megvalósulása TICCIT-rendszerben80
Az oktatási anyag felépitése83
A tanuló irányítási parancsnyelve83
A "felfedező" módszer85
A Merrill-féle koncepció megvalósítása software-rel85
Az oktatórendszerek "intelligenciája" - programozási stratégiák86
Az "intelligens" számítógépes oktatórendszer kritériumai86
Kötött szerkezetű, tárolt programú rendszerek89
Generatív rendszerek91
Adaptív rendszerek92
Önfejlesztő rendszerek94
A CAI-rendszerek hardware-jellemzői97
A központi számítógép97
Terminálok101
Irógép tipusú, hard-copy terminálok102
Display103
Különböző berendezésekkel kiegészített terminálok107
Speciális CAI célu terminálok108
Adatátvitel115
Az oktatóprogramok írásához használt programozási nyelvek119
Konvencionális compiler nyelvek (ALGOL, FORTRAN, COBOL, PL/1)120
Átalakított, adaptált compiler nyelvek121
Interaktív nyelvek122
Szerzői nyelvek123
Felhasználóorientáltság124
A tananyag bemutatása124
Rekordkezelési eljárások124
Elágazási lehetőségek125
Válaszelemzés125
Számolási lehetőségek - kalkulátor üzemmód125
Kommunikációs lehetőségek126
A szerzői nyelvek hátrányai127
A tanulók válaszainak elemzése130
Az oktatóprogramok fejlesztésének néhány szempontja135
A számítógépes oktatás és más módszerek kapcsolata135
Az oktatóprogramok irása -a szerzői tevékenység137
Információk szerzése, tájékozódás139
Tervezés139
A tervek ellenőrzése139
A program tartalmának és feldolgozásának részletes leírása139
Az anyagok elkészitése140
Fordítás140
A programozás tesztelése, javítása140
A program kisérleti felhasználása140
A CAI programok, kurzusok hatékonyságát befolyásoló tényezők - tanácsok szerzőknek141
A számítógépes oktatás nemzetközi eredményei143
Áttekintés143
A PLATO számítógépes oktatórendszer146
Története146
A PLATO hardware-rendszere146
A PLATO-rendszer és a felhasználók149
Oktatóprogramok (courseware)153
A PLATO-rendszer értékelése154
A TICCIT-rendszer156
A rendszer kialakításának célja és koncepciója156
A TICCIT hardware158
A TICCIT software162
Az oktatóprogramok fejlesztése és írása a TICCIT-rendszerben165
A TICCIT-rendszer értékelése168
Interaktiv televízió169
Még néhány projektról röviden170
University of Pittsburg170
Dartmouth College171
Heidelbergi rehabilitációs intézet173
A számítógépes oktatás néhány hazai eredménye174
A Számítástechnikai Koordinációs Intézet (SZKI) eredményei174
R-10 time-sharing monitoron alapuló oktatórendszer174
A SZÁMOK-ban folyó CAI-munkák176
KFKI - TEASYS177
A számítógépes oktatás előnyei, hátrányai, gazdaságossága, jövője179
A számítógépes oktatás előnyei179
A számítógépes oktatás hátrányai180
A CAI költségei182
A számítógépes oktatás jövője184
Függelék187
A Coursewriter-III rendszer és nyelv189
A Coursewriter-III rendszer189
Üzemmódok190
A tanulók tárterületei, számlálók191
A Coursewriter-III nyelv192
A Coursewriter-III utasításkészlete194
A feladat (problem) tipusú és az ezekkel kapcsolatos kódok195
A válaszokra vonatkozó kódok196
Az ugrásra vonatkozó utasítások201
Betöltő utasítások203
A tanulók munkájának nyomon követése204
Egyéb műveleti kódok206
Aritmetikai műveletek206
Utasításmódositók - Statement modifiers208
Makrorendszer210
A Tutor szerzői nyelv215
Alaputasítások216
Írás a képernyőre216
Válaszelemzés217
A no utasítás222
Hivatkozás más unitokra223
Megjegyzések (comment)224
Adatkezelés224
Aritmetikai kifejezések224
Logikai kifejezések225
Belső függvények226
Ciklusképzés226
A zero utasítás227
A define (meghatározás) utasítás228
Változók megjelenítése229
Algebrai válaszok értékelése230
A megjelenítésre vonatkozó néhány speciális utasítás231
A size utasítás231
Rotate utasítás231
Erase (törlés) utasítás232
A draw (rajzoló) utasítás234
A circle és circleb (körrajzoló) utasítások235
Vetítésre vonatkozó utasítás236
A TUTOR szerkesztő használata236
A Basic nyelv239
Bevezetés239
A programírást megelőző műveletek240
A legalapvetőbb BASIC utasítások241
A LET, a PRINT és END utasítás241
Azonnali végrehajtás243
A READ és DATA utasítás243
Konstansok és változók244
Numerikus konstansok és változók244
Karakterláncok (stringek)245
Beépített, standard függvények246
Aritmetikai és logikai kifejezések247
Aritmetikai kifejezések247
Relációs összehasonlító kifejezések248
Az IF, REM és GOTO utasítás248
Az IF...THEN utasítás248
A REM utasítás249
A GOTO utasítás249
Ciklusképzés250
A FOR és NEXT utasítás250
A DIM utasítás252
Az INPUT (bevitel) utasítás252
A DEF függvényutasítás253
Szubrutinok254
Karakterkifejezések és -műveletek254
Karakterkifejezések254
Karakterműveletek254
A karakterláncokra vonatkozó standard függvények255
Irodalom257

Brückner Huba

Brückner Huba műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Brückner Huba könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Számítógépek az oktatásban/Számítógépes oktatás Számítógépek az oktatásban/Számítógépes oktatás Számítógépek az oktatásban/Számítógépes oktatás Számítógépek az oktatásban/Számítógépes oktatás

Könyvtári könyv volt. A borító kopott.

Állapot: Közepes
1.540 Ft
1.230 ,-Ft 20
6 pont kapható
Kosárba