A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Számítógép és sakk

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Novotrade
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 332 oldal
Sorozatcím: Data Becker könyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 21 cm x 15 cm
ISBN: 963-02-4692-9
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó a magyar kiadáshoz11
Előszó13
Megjegyzések és köszönetnyilvánítások15
A számítógépes sakk története17
Az első magyar sakkautomaták: a Török, a Mephisto, és a többiek17
A számítógépes sakk teoretikusai: von Neumann, Schannon, Turing20
A nagy számítógépek kora (MAC HACK, CHESS, KAISSZA)26
A szuper-óriások: BELLE és CRAY BLITZ41
A mikrók forradalma: SARGON és a többiek48
Hogyan tanul meg a számítógép nyerni? A stratégiai játékok elmélete57
A játék ábrázolása58
A játékszabályok59
A döntési folyamat62
A sakkprogramozás77
A programozás: művészet és technika77
A programfejletsztés77
A programszervezés78
A verem (stack)78
A BASIC sajátossságai68
A sakkprogram felépítése az építőkockák elve szerint88
Az alkotórészek88
A függőségek88
Az alapkoncepció89
A lépésgenetáror - az időfelhasználás szempontjából kritikus téma90
Kétdimenziós táblaábárzolás91
Egydimenziós kompakt táblaábrázolás92
Egydimenziós beágyazott táblaábrázolás93
A lépésgenerátor a maga egészében95
Keresés és döntés95
Az értékelőfüggvény - előzetes áttekintés96
A minimax-keresés97
Az alfa-béta algoritmus - a gondolkodás időt takarít meg102
A nyugalmi állapot keresése109
Sakk, matt, patt és a nyugalmi állapot keresése116
Változó keresési mélység123
Az iterációs keresés - hármat egy csapásra125
Lépéskiválasztás és lépésrendezés132
Az állásértékelés136
Bevezetés136
Az anyagi értékelés140
A pozícionális értékelés149
Segédrutinok193
Adatbeviteli és -kiviteli rutinok (input-output)194
A játszma adminisztrálása195
Az állás bevitele196
A játszmaciklus197
A program199
Az adatstruktúrák és a modulok áttekintése200
Az alapvető adatstruktúrák202
Az állásábrázolás202
A lépésábrázolás207
A lépéslisták208
Deklarációk (1-599)209
A játszmaállás inicializálása és beolvasása211
A lépésgenerátor (999-1999)215
Az értékelőfüggvény221
A lefutás vezérlése222
Az álláselemzés225
A gyalog értékelése226
A tisztek értékelése229
A király értékelése232
A mattrutinok235
A lépések elmélyítése és a verem (4000-4999)237
Általános segédrutinok (8000-8999)242
A keresés és a specifikus segédrutinok (5000-6999)244
A segédrutinok (5000-5999)246
A keresés (6000-6999)250
A játékciklus és lépésbevitel255
Kiviteli rutinok (11000-11999)257
A változók referencialistája 258
Így sakkozzunk a számítógép ellen263
Teszteljék sakkprogramjukat264
Milyen stratégiát?264
Iniciatív teszt266
Megnyitástár269
Pozíciós előnyök és hátrányok274
Számítási mélység276
Folyamatos számítás (permanent brain)280
Király-bástya végjáték281
Gyalogátváltozások kisebb értékű tisztté283
Győzzük le a sakkprogramunkat! A nyerés hét aranyszabálya284
Első szabály: ritka megnyitások286
Második szabály: megnyitási cselek288
Harmadik szabály: taktikai bonyodalmak nélkül293
Negyedik szabály: cserét provokálni
Ötödik szabály: csapdák állítása295
Hatodik szabály: előny esetén végjátékra törekedni301
Hetedik szabály: a végjátékban tervszerűen cselekedni
Mit tanultunk ebből?304
Függelék305
A könyvben megemlített programok és sakkszámítógépek jegyzéke305
Irodalomjegyzék306
Az említett címek306
Különbözó címek a számítógépes sakk témájához307
Címek a stratégiai játékok témájához307
A DEMOSCHACH program teljes listája308
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem